Досягти нових висот у торгівлі з агресором їм вдалося завдяки виходу конкурентів
Американські корпорації Mars, PepsiCo та Mondelez ставлять нові рекорди з продажів на території росії. Вони не тільки відмовилися йти з ринку агресора, але й радо збільшують партії товарів на його території. При цьому компанії обіцяли “зменшити присутність в рф”.
Про це свідчить матеріал Bloomberg. Згадані компанії відмовилися повністю виходити з російського ринку, не бажаючи зменшувати прибутки. Тепер вони заявляють про значний зріст продажів та виручки ха 2022 рік. Успіху сприяла добросовісність конкурентів, які вирішили покинути ринок країни-агресора.
Таким чином, виручка російського відділу ТОВ "Мон'деліс Русь" (печиво під брендами “Ювілейне” та Oreo, а також шоколад Alpen Gold та Milka) зросла в минулому році на 38%, і склала 92 млрд рублів (1,1 млрд доларів). При цьому, чистий прибуток компанії зріс в чотири рази – з 6,73 млрд до 27,08 млрд рублів. Такий стрибок зумовлений збільшенням цін, зростанням продаєів та зупинкою витрат на рекламу. Загалом на росію припало 4% консолідованої виручки Mondelez.
У свою чергу, ТОВ “Марс” (батончики Mars та Snickers, а також корми для тварин Whiskas і Pedigree) має більшу виручку за рік на 14% – вона в 2022 році склала 177 млрд рублів. Чистий прибуток компанії при цьому зріс на 58% – до 27 млрд рублів.
Так, ТОВ “Пепсіко Холдінгс” має вирочку в росії на 16% більшу – вона склала 186,56 млрд рублів. Прибуток при цьому збільшився в чотири рази, і склав 37,76 млрд рублів.
У Bloomberg нагадали, що компаніям доведеться спонсорувати війну росії проти України додатково до звичайних відсотків, що отримує рф від їхньої діяльності. Справа в тому, що агресор увів у себе “податок на надприбутки” в розмірі 10% від суми перевищення прибутку за 2021-2022 роки над аналогічним показником 2018-2019 років. Гроші, принаймні частково, очікувано підуть на агресію.
Варто додати, що компанії залишаються в росії свідомо, оскільки санкції цього не забороняють. Вихід з ринку агресора – лише свідоме рішення керівництва різних корпорацій. При цьому, згадані фірми обіцяли “обмежити свою діяльність в рф”, але при цьому тепер повідомляють про ріст прибутків звідти.
Так, гендиректор PepsiCo Рамон Лагуарта у вересні стверджував, що в росії більше не продаватимуться напої 7Up та Pepsi. Проте, чіпси, молоко, дитяче харчування та квас розпродаються повним ходом. Водночас, президент Mars Wrigley Ендрю Кларк обіцяв зменшити присутність в рф до мінімуму, але без подробиць.
Варто окремо зазначити, що в березні Національне агентство з питань запобігання корупції внесло Mondelez International до списку міжнародних спонсорів війни. у НАЗК заявили, що таке рішення пов’язано з тим, що компанія не тільки продовжує працювати з терористами в умовах війни. Справа в тому, що компанія ще й продовжує активне просування своєї продукції, та поповнює російський ринок своїми новинками.
Водночас, прокуратура Підмосков’я в росії взялася за перевірки підрозділу Mars в рф. Його підозрюють в ухиленні від сплати податків та фінансуванні ЗСУ. Російські пропагандисти та посадовці жаліються, що компанія “заробляє мільярди в росії”, а потім ними фінансує українську армію “прикриваючись гуманітарними цілями”.
Нагадаємо, що в рф облаштовують завод з виробництва іранських дронів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.