"Президент чітко дав зрозуміти обом сторонам: якщо прямий діалог не розпочнеться в найкоротші строки, то США мають піти з цього конфлікту - що б це не означало..."
Робота "100 років" за віршем видатного українського поета Василя Стуса нагадує про тривалу боротьбу українців за свободу, сильний дух нашого народу, що не був зломлений попри найтяжчі випробування.
Досягти нових висот у торгівлі з агресором їм вдалося завдяки виходу конкурентів
Американські корпорації Mars, PepsiCo та Mondelez ставлять нові рекорди з продажів на території росії. Вони не тільки відмовилися йти з ринку агресора, але й радо збільшують партії товарів на його території. При цьому компанії обіцяли “зменшити присутність в рф”.
Про це свідчить матеріал Bloomberg. Згадані компанії відмовилися повністю виходити з російського ринку, не бажаючи зменшувати прибутки. Тепер вони заявляють про значний зріст продажів та виручки ха 2022 рік. Успіху сприяла добросовісність конкурентів, які вирішили покинути ринок країни-агресора.
Таким чином, виручка російського відділу ТОВ "Мон'деліс Русь" (печиво під брендами “Ювілейне” та Oreo, а також шоколад Alpen Gold та Milka) зросла в минулому році на 38%, і склала 92 млрд рублів (1,1 млрд доларів). При цьому, чистий прибуток компанії зріс в чотири рази – з 6,73 млрд до 27,08 млрд рублів. Такий стрибок зумовлений збільшенням цін, зростанням продаєів та зупинкою витрат на рекламу. Загалом на росію припало 4% консолідованої виручки Mondelez.
У свою чергу, ТОВ “Марс” (батончики Mars та Snickers, а також корми для тварин Whiskas і Pedigree) має більшу виручку за рік на 14% – вона в 2022 році склала 177 млрд рублів. Чистий прибуток компанії при цьому зріс на 58% – до 27 млрд рублів.
Так, ТОВ “Пепсіко Холдінгс” має вирочку в росії на 16% більшу – вона склала 186,56 млрд рублів. Прибуток при цьому збільшився в чотири рази, і склав 37,76 млрд рублів.
У Bloomberg нагадали, що компаніям доведеться спонсорувати війну росії проти України додатково до звичайних відсотків, що отримує рф від їхньої діяльності. Справа в тому, що агресор увів у себе “податок на надприбутки” в розмірі 10% від суми перевищення прибутку за 2021-2022 роки над аналогічним показником 2018-2019 років. Гроші, принаймні частково, очікувано підуть на агресію.
Варто додати, що компанії залишаються в росії свідомо, оскільки санкції цього не забороняють. Вихід з ринку агресора – лише свідоме рішення керівництва різних корпорацій. При цьому, згадані фірми обіцяли “обмежити свою діяльність в рф”, але при цьому тепер повідомляють про ріст прибутків звідти.
Так, гендиректор PepsiCo Рамон Лагуарта у вересні стверджував, що в росії більше не продаватимуться напої 7Up та Pepsi. Проте, чіпси, молоко, дитяче харчування та квас розпродаються повним ходом. Водночас, президент Mars Wrigley Ендрю Кларк обіцяв зменшити присутність в рф до мінімуму, але без подробиць.
Варто окремо зазначити, що в березні Національне агентство з питань запобігання корупції внесло Mondelez International до списку міжнародних спонсорів війни. у НАЗК заявили, що таке рішення пов’язано з тим, що компанія не тільки продовжує працювати з терористами в умовах війни. Справа в тому, що компанія ще й продовжує активне просування своєї продукції, та поповнює російський ринок своїми новинками.
Водночас, прокуратура Підмосков’я в росії взялася за перевірки підрозділу Mars в рф. Його підозрюють в ухиленні від сплати податків та фінансуванні ЗСУ. Російські пропагандисти та посадовці жаліються, що компанія “заробляє мільярди в росії”, а потім ними фінансує українську армію “прикриваючись гуманітарними цілями”.
Нагадаємо, що в рф облаштовують завод з виробництва іранських дронів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.