Зараз чимало українців готують запаси, аби бути готовими до несподіванок
Видання Enkorr зібрало найважливіші поради для тих, хто хоче зберігати пальне в домашніх умовах. Також не менш важливо знати, як правильно його використовувати. Враховуючи ситуацію в країні, через дефіцит чимало людей зробили собі запаси, але не всі знають, як правильно потрібно зберігати паливо.
Видання зазначає, що зберігання нафтопродуктів – це більш складне питання, ніж може здатися на перший погляд. Спорчене пальне може призвести до проблем з вашою технікою, або просто не дозволить їй працювати. Навіть більше – через проблеми з паливом у розпал кризи з’явилося чимало неякісного продукту, що міг потрапити до запасів, а якщо така суміш ще й зіпсується – у техніки не буде жодних шансів.
Цей вид палива – доволі складна суміш, і неправильні пропорції компонентів можуть призвести до серйозних проблем з технікою. Підробки точно не відповідають необхідним стандартам. Найскладніша речовина з цього коктейлю – оксигенат. Вона відповідає за підвищення октану та має спиртову природу. Доведення його спиртом – це корисніше для природи. Водночас, виключно нафтова альтернатива спирту буде й значно дорожчою.
Спирт має властивості абсорбувати з повітря вологу. Через це у великих резервуарах на нафтобазах можна спостерігати прошарок підтоварної води. Подібне відбувається і в каністрі, що стоїть у вас вдома. Повітря так чи інакше буде просочуватися до каністри, тому повітря буде оновлюватися, а волога – накопичуватися.
Крім цього, спирт активно випаровується. Разом з ним йде й частина летючих нафтових компонентів. У підсумку, бензин просто втрачає октан.
«Перші наслідки втрати якості під час зберігання –зниження тиску насичених парів та падіння октанового числа. Перший показник відповідає за легкість запуску двигуна, що особливо важливо в холодну пору року», - розповідає аудитор ОС "Серт АСУ" Олександр Лютий.
Таким чином, якщо бензин простоїть надто довго за таких умов, ваш двигун може просто не завестися. Через це доведеться відкачувати залите паливо. В іншому випадку, він буде працювати, але термін його експлуатації зменшиться в рази.
Не варто використовувати в техніці бензин, що простояв рік чи більше за таких умов. У питанні зберігання, можна виділити три типи бензину з різним терміном:
З ним ситуація трохи легша через відсутність спирту. Проте, є інші труднощі, як парафіни. Під впливом низьких температур вони кристалізуються, і ридина перетворюється на різновид желе. Дизпаливо, що закупалося в теплий сезон, початково не пристосовано до низьких температур, і вже за +5 градусів по Цельсію починаються проблеми.
Спеціалісти зазначають, що народний метод розбавлення рідини керосином краще не використовувати. Це може бути небезпечно як для людини, так і для двигуна. Окремо експерти зазначають, що також не варто використовувати і пальне, що примерзло взимку, але відійшло з настанням теплої погоди.
«Скоріш за все затверділі парафіни повністю не розчиняться навіть за високої температури, а осядуть на каністрі. Це прямий шлях до забиття паливних фільтрів та клапанів, виходу з ладу вихлопної системи», - каже керівник однієї з крупних українських лабораторій.
Для того, аби дизельне паливо не замерзло, магазини автохімії закликають використовувати присадки. Проте, у них також є свої правила. За температур -20 градусів та нижче заливати реагент до каністри з паливом потрібно в приміщенні, де тепліше, і залишити принаймні на ніч в теплі. Також користуватися присадкою потрібно саме перед використанням всього паливе. Реагент прискорить окислення дизельного палива, що потім призведе до появи осаду та понаднормового загустіння з часом.
Найкращим вибором буде відмова від збереження на зиму літнього дизельного пального. Водночас, зимове ДП не має значних проблем з використанням у літку – максимум, його знадобиться більше, ніж зазвичай. Проте, воно не буде псувати двигуни. Оскільки воно початково призначене для використання взимку, то й проблем зі зберіганням при мінусовій температурі воно вже не матиме.
Навесні 2022-го року через агресію росії, терористичні обстріли та недостатню кількість ресурсів з експорту Україну спіткала паливна криза. Дійшло до того, що на АЗС повністю закінчилося будь-яке паливо, і з’являлося періодично, зникаючи за години. Владі довелося закликати автомобілістів відмовитися за можливості від свого транспорту, знайти нові шляхи експорту а також знизити поріг якості для виготовлення палива.
Останнє призвело й до негативних наслідків. Не дивлячись на те, що на АЗС з’являлося паливо, його якість іноді створювала більше проблем, ніж користі. Ситуацію користувалися і стихійні АЗС, де паливо взагалі ніяк не перевірялося.
У серпні ситуація стабілізувалася. Наразі ризик нової кризі незначний, але існує. Автомобілістам радять не панікувати з кожного натяку на проблеми, та не влаштовувати черги на АЗС для формування запасів. Завдяки новим шляхам експорту, палива в країні наразі вистачає для забезпечення потреб українців.
Нагадаємо, що в Україні зміняться ціни на яйця: чого очікувати.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.