Прогнозами ділиться експерт
За останній тиждень на паливному ринку сформувалась цікава тенденція — після злету до 97 доларів за барель, ціни на нафту почали стрімко падати. Це означає, що ситуація поступово вирівнюється. Та що буде далі з пальним? Ми розпитали директора консалтингової групи "А95" Сергія Куюна.
Він вважає, що поки немає причин для хвилювання.
"Ми бачимо, що ситуація заспокоюється. Інша справа, що при цьому на дизельне паливо ціна не дуже знижується. Це говорить про те, що на цей продукт є попит і особливо напередодні зими. В Європі збільшення споживання. Крім того, європейці накопичують запаси напередодні введення ембарго на російські нафтопродукти. Нагадаю, що з 5 грудня запроваджується ембарго на постачання російської нафти в Європу, а з 5 лютого – на постачання нафтопродуктів. І ми бачимо, що Європа дуже залежна від російського палива. Зараз процес пошуку альтернативних джерел постачання іде повним ходом і тому є деяка нервозність. Особливо на півночі Європи - це Польща, Німеччина. Там є деякі побоювання, що можуть бути проблеми через введення ембарго", — відзначає експерт.
Тому, попри зниження ціни на нафту, вартість пального залишається такою ж високою, як і декілька тижнів тому. Як стверджує Сергій Куюн, гуртові ціни в Україні стабілізувались, а отже можна очікувати на позитивні зміни і на заправках.
"Я думаю, що будуть стабілізовані ціни й на заправних станціях. Нагадаю, основна зона ризику – це дизпальне, оскільки на нього найбільше було зростання і це продукт споживання, на якій в Україні найбільший попит. По бензину взагалі немає ніяких побоювань за ціною. По дизельному пальному я все ж таки думаю, що ми досягли стабілізації та навряд нас чекають серйозні коливання ціни», - переконаний Сергій Куюн.
Раніше ми повідомляли, що в Україні за тиждень, з 7 по 14 жовтня, зросла ціна на скраплений газ. В середньому на 46 копійок — до 26,85 гривні за літр. Про це свідчать дані щоденного моніторингу роздрібного ринку Консалтингової групи «А-95».
Через наближення зими українців очікує зростання цін на пальне. Справа не в акцизі, який запровадили нещодавно. Є низка факторів, таких як зростання щільності через похолодання. Адже паливно-мастильні матеріали купуються в тоннах, а продаються в літрах. І ось цих самих літрів у тоні поменшає. Про це заявив директор мережі АЗС Prime Дмитро Леушкін.
За його словами з цінами на пальне відбувається неприємність. Нафта летить нагору, на тлі скорочення її видобутку. Газойль тестує літні піки. Почалося все це із приходом жовтня. І щойно до АЗС доїде жовтневий ресурс, то як мінімум +2 гривні він коштуватиме.
"Станеться це за тиждень-два, а повноцінна картина вимальовується за кілька тижнів. Так як нафта росте на фундаментальній підставі про скорочення її видобутку, цей фактор не є спекулятивним, такі фактори не відскакують швидко. Ось такі справи. Так що прикупіть палива та антигелю, це точно не завадить. І не забувайте, що зима починається з Дня бляхаря, свята тих, хто на літній гумі зиму зустрічає", - додав Леушкін.
До слова, після ударів окупантів по паливній інфраструктурі Україна стала критично залежною від імпорту нафтопродуктів. Відомо, що наша країна нарощує обсяги імпорту палива. Саме тому зараз немає ажіотажу на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. За прогнозами споживання у вересні-грудні щомісяця нашій країні потрібно 500-550 тисяч тонн пального. 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща. Українці можуть безкоштовно отримати пальне — деталі тут.
Тетяна Самойлова