Як відновити втрачене чи пошкоджене пенсійне посвідчення - покрокова інструкція
Що потрібно для відновлення пенсійного посвідчення
Що потрібно для відновлення пенсійного посвідчення
Якщо пенсіонер втратив чи пошкодив пенсійне посвідчення, він може отримати новий документ. Це можна зробити як на порталі Пенсійного фонду України, так і звернувшившись у сервісний центр територіального органу ПФУ. Також відновити пенсійне можна у мобільному застосунку.
Про те, як відновити втрачене чи пошкоджене пенсійне посвідчення, повідомляє пресслужба Пенсійного фонду України. Для цього потрібно подати заяву на виготовлення нового пенсійного посвідчення.
Зробити це можна, звернувшись:
- до обраного сервісного центру територіального органу Пенсійного фонду України;
- через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
- за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд”.
При особистому зверненні пред’являється паспорт та заповнюється відповідна заява, до якої додається фото. На вебпорталі електронних послуг Фонду заява на виготовлення пенсійного посвідчення міститься у розділі “Щодо пенсійного забезпечення”.
Якщо подавати заяву з мобільного застосунку “Пенсійний фонд”, потрібно обрати вкладку “До ПФУ”: розділ “Комунікації до ПФУ” – “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.
Для подання заяви на виготовлення посвідчення через електронні сервіси Фонду необхідно підготувати скановані копії документів:
- паспорта,
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера,
- підпису (має бути виконаний чорнилами чорного кольору),
- фотографії.
Пенсійне посвідчення (після виготовлення) буде видано людині в обраному сервісному центрі Фонду (зазначається в заяві). Електронне відображення пенсійного посвідчення в мобільному застосунку Дія, яке генерується після виготовлення пенсійного посвідченням, має таку ж юридичну силу як і традиційне пенсійне посвідчення.
Як перевірити, чи буде у вас пенсія
В Україні для оформлення пенсії потрібно мати достатній страховий стаж. Він нараховується за періоди, коли роботодавець сплачує за працівника відповідні внески. У Пенсійному фонді України розповіли, як можна перевірити, чи сплачує за вас роботодавець внески, чи ні. Для перевірки страхових внесків потрібно скористатися порталом електронних послуг ПФУ.
Для цього потрібно:
- Зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
- Увійти в особистий кабінет (це можна зробити за допомогою кваліфікаційного електронного підпису (КЕП), Дія.Підпис, системи GOV.ID або за логіном і паролем, який можна отримати в сервісному центрі територіального органу Фонду);
- В особистому кабінеті обрати розділ "Мій страховий стаж";
- Там ви побачите інформацію про набутий страховий стаж.
Відображається там лише той страховий стаж, який був набутий з 2004 року. Страховий стаж більш раннього періоду підтверджують за допомогою Трудової книжки (в паперовому вигляді), або іншими документами з місця роботи.
Проконтролювати сплату ЄСВ роботодавцем та набутий страховий стаж можна в особистому кабінеті в розділі "Моя заробітна плата". Також у разі необхідності можна замовити довідки ОК-5 або ОК-7 та отримати їх в паперовому чи електронному вигляді (за бажанням). Детальну інструкцію від ПФУ можна побачити за посиланням.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Пенсія у зв’язку з втратою годувальника: на які виплати можуть розраховувати родичі
- Чому можуть відмовити у призначенні пільгової пенсії - відповідь адвокатки
- Накопичувальна пенсія: як її планують запроваджувати та як вона змінить пенсійну систему України
- Як безкоштовно поїхати на лікування за кордон – покрокова інструкція МОЗ