Як перевірити недолив пального на АЗС, і що робити, якщо вас надурили

Чи може звичайний клієнт АЗС перевірити недолив пального, якщо в нього з’явилися сумніви

Як перевірити недолив пального на українських заправках
Недолив пального в бак автомобіля на українських заправках явище рідкісне, проте, все ж таки, воно трапляється

Недолив пального в бак автомобіля на українських АЗС явище рідкісне. Проте, все ж таки, воно трапляється. Серед причин – застаріле обладнання, або недобросовісна робота операторів на невідомих чи нелегальних заправках.

Чи може клієнт АЗС перевірити недолив пального та, що робити, якщо пальне не долили, розповіли у виданні "Твоя машина". Спершу давайте з'ясуємо, яким саме чином водій може визначити, що йому не долили бензин? Адже для цього потрібні спеціальні сертифіковані вимірювальні прилади, до яких не належить бензобак і датчики, останні лише інформують водія про наявність пального в машині.

"Не потрібно поспішати переживати, що на заправці вас обдурили. Коли спалахує лампочка або бортовий комп’ютер показує, що запасу ходу вже взагалі немає, це не означає, що бак порожній. Практично всі автовиробники закладають так званий “резервний запас пального”, якого вистачає на 50-70 км шляху", - попереджають автори матеріалу.

Також деякі водії орієнтуються за кількістю пройдених після заправки кілометрів. Але цей показник також не є об’єктивним, тому що існують фактори, що впливають на витрату пального.

Ось деякі з них:

  • використання кондиціонера влітку та пічки взимку, прогріви;
  • їзда з відчиненими вікнами;
  • манера їзди;
  • швидкість руху, “простій” в заторах, а також технічний стан автомобіля;
  • тиск у шинах;
  • якість дорожнього покриття;
  • погодні умови, температура та вологість повітря.

Як перевірити недолив пального на АЗС?

Паливно-роздавальні колонки (ПРК) на сучасних заправках мають електронне керування з комп’ютера і налаштовані так, щоб не допускати істотних коливань при заправці. ПРК обов’язково пломбуються і перевіряються кожного року згідно з Держстандартом. Але якщо у водія виникла підозра, що йому не долили пальне, існує наступний алгорим дій:

Треба звернутися до адміністратора чи начальника конкретної АЗК.

  1. На вашу вимогу буде зроблено так званий “технічний пролив”. Кожна АЗК має спеціальний еталонний мірник, який вміщує від 10 до 50 літрів пального. У “мірника” має бути документація, в якій вказано номер приладу, що він пройшов повірку, а також дата останнього тестування (має бути проведено не пізніше, ніж рік тому).
  2. Працівник АЗК має в присутності клієнта провести контрольний замір.
  3. По завершенню перевірки керівник АЗК складає акт про перевірку на конкретній колонці.

Процедура перевірки для клієнта мережі UPG безкоштовна, за пальне платити не потрібно, тому що програмно передбачено функцію “Повірка ПРК” і пальне потім знову повертають у резервуари.

Що робити, якщо перевірка показала недолив?

Якщо ви все ж опинилися в ситуації, коли після перевірки з’ясувалося, що колонка не доливає пальне, ви можете звернутися до органу що контролює. Кожна українська АЗК має мати “куточок споживача”, де знаходяться документи на пальне та інша інформація для клієнтів. Саме там мають бути вказані координати місцевого органу що контролює, який відповідає за дотримання законодавства комерційними організаціями. Зараз це територіальний орган Держпродспоживслужби (якщо контактів організації немає на АЗК, можна знайти їх на офіційному сайті, або зателефонувати на цілодобову гарячу лінію (050) 230 04 28).

Також, майте на увазі,що при виявленні недоливу пального, споживачеві повинні повернути гроші за відсутнє пальне, а подальше використання цієї колонки припиняється до ремонту та перевірки після ремонту. Якщо АЗС відмовляється виконати законні вимоги клієнта, він має право звернутися із заявою до територіального органу Держспоживспоживслужби за місцем розташування АЗС. Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку. Судовий захист прав споживачів передбачено ст. 22 Закону „Про захист прав споживачів“.

Як уникнути обману: дієві поради

В цілому в Україні не спостерігається масової проблеми з недоливами пального. Проте якщо таке трапилося, то скоріше за все на якихось невідомих або нелегальних АЗК де ціна нижче, ніж на ринку, а обладнання застаріле та не перевіряється регулярно.

5 порад, як уникнути недоливу на АЗС:

  • Обирайте великі мережі АЗК з сучасним обладнанням, вони бережуть свою репутацію і не обманюють своїх клієнтів.
  • Влітку заправляйтеся вранці, коли пальне в ємностях ще не нагрілося. Якщо ви заправилися на АЗК, резервуари якої стоять на відкритому сонці або коли туди щойно залили бензин із бензовоза, що нагрівся, то ви, можливо, і отримаєте свої 10 літрів об’єму, але в грамах пального буде менше, а це означає, що і проїдете ви на ньому на два-три кілометри менше.
  • Краще заправлятися з тієї колонки, де щойно заправлявся інший автомобіль. Це гарантує, що пальне прокачане і ним змащені нутрощі насоса.
  • Якщо ви дуже не довіряєте заправникам, ви можете заправити авто самостійно, або залити пальне в каністри (металеві каністри та каністри з полімерних матеріалів, які призначені для зберігання нафтопродуктів і на яких нанесено відповідне маркування).
  • Найголовніше правило – уникайте невідомі АЗК, а якщо у вас немає іншого вибору в ситуації, що склалася, то не заливайте пальне “до повного”. Залийте п’ять або десять літрів.

На яких АЗС України безпечно заправлятися

Фахівці Інституту споживчих експертиз у вересні перевірили якість бензину А-95 на 18 заправках різних АЗС України – від загальнонаціональних до регіональних. Одинадцять з них торгують якісним продуктом.

У першу (зелену зону) потрапили проби, які відповідають стандарту "Євро 5". Це:

  • SOCAR,
  • ОККО,
  • WOG,
  • AMIC,
  • PARALLEL,
  • ОВІС.

АЗС, представлені у другій (синій зоні) теж заправляють якісним пальним. Але показники, які відібрали, не мають "запасу міцності", а деякі вписались у ДСТУ за максимально допустимими нормами. Це відомі всеукраїнські мережі, більшість з яких мають дещо нижчі ціни, ніж у лідерів рейтингу:

  • УКРНАФТА,
  • АВІАС+,
  • UPG,
  • MARSHALL,
  • SHELL,
  • NEFTEK.

У червоній зоні опинились всеукраїнські та місцеві мережі. Найбільше порушень стосуються таких показників, як октанове число і вміст сірки. Заправлятись таким пальним може бути шкідливо для вашої автівки. Особливо це стосується сучасних дорогих моделей.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube