Коротко про переваги та проблеми електронного документа про військовий облік, згенерованого у застосунку
Після того, як у додатку "Резерв+" з'явився електронний військовий квиток, працівники ТЦК та СП не зможуть, як раніше, займатися свавіллям та вилучати документи у військовозобов'язаних. Це великий плюс, але система ще далека від досконалості. Зокрема, людський фактор продовжує залишатися значним, вважає юрист Ігор Баранников.
Він оцінив переваги та проблеми впровадження електронних військових квитків та системи "Резерв+" в Україні. За словами експерта виданню "Хвиля", поява електронних документів стала "величезним кроком уперед" у сфері військового обліку.
"Я на це подивився - це реально працює", - зазначив Баранніков.
Юрист вважає, що система запобігає залежності від ТЦК, до якої військовозобов'язані часто потрапляли до єри паперових документів, і називає це її головною перевагою. Експерт нагадав, що раніше існувала практика вилучення військових квитків співробітниками ТЦК, що ставило громадян у повну залежність від цих установ, і у ТЦК, мовляв він, робили це навмисно. Баранніков впевнений, що поява електронних документів фактично позбавила ТЦК, принаймні в цьому, деяких важелів тиску.
Однак юрист також бачить, що система не позбавлена проблем. За його словами, основна складність полягає в тому, що "будь-яка система, у тому числі "Оберіг" - це система, яка наповнюється звичайними людьми",
"Хтось когось забув, хтось когось не вніс, хтось когось не захотів вносити, хтось із кимось посварився. Тобто варіантів може бути купа", - розповів експерт.
Юрист повідомив, що з 18 травня його команда подала близько 40 заяв до ТЦК про внесення змін до даних військового обліку. Це пов'язане з різними помилками і невідповідностями у системі. Баранніков також зазначив, що особисто перевірив роботу системи "Резерв+" та електронного військового квитка. За його словами, дані в електронному документі повністю відповідали інформації, одержаній у ЦНАП. Також експерт висловив сподівання, що у майбутньому систему буде вдосконалено.
"Ще б тільки додали хоча б за деякими критеріями автоматичну відстрочку, тобто за інвалідністю та багатодітністю, це б тоді ціни не було тій системі", - підсумував Баранніков.
Нагадаємо, "Інформатор" публікував коротку та зрозумілу інструкцію, як за кілька кроків згенерувати електронний військовий квиток у "Резерв+". В Міноборони нагадали, що з 18 червня військово-обліковий документ у "Резерв+" отримав таку саму юридичну силу, як і паперовий військовий квиток чи тимчасове посвідчення. Тому його копію можна використовувати у всіх ситуаціях, де це необхідно. Наприклад, при прийомі на роботу або отриманні послуг у ЦНАПі.
У Міністерстві оборони України повідомили, що кількість оновлень облікових даних військовозобов'язаних у додатку "Резерв+" різко зросла за останній тиждень. Вона сягає майже 2,6 млн людей, а сам застосунок є найпопулярнішим способом оновлення даних. Адже це можна зробити за кілька хвилин, не виходячи з дому.
"Загалом станом на 30 червня 2024 року кількість оновлень сягнула майже 2,6 мільйона. За тиждень (з 24 до 30 червня) облікові дані через застосунок Резерв+, ТЦК або ЦНАП оновили ще 323 734 громадянина,", - заявили у Міноборони 1 липня.
Нагадаємо, у Міноборони анонсували нові функції у застосунку "Резерв+". Вони зменшать ризик людських помилок та забезпечать швидке коригування інформації через взаємодію різних реєстрів.
Зокрема, планується впровадити онлайн-рекрутинг, який дозволить користувачам подавати резюме безпосередньо до обраної військової частини та працювати з командиром, з яким вони відчувають себе впевнено та ефективно. Додатково у "Резерв+" буде запроваджено навчальні матеріали для військовозобов'язаних, включаючи відеоуроки, тести та сертифікати. Також планується впровадження електронного направлення на ВЛК. Користувачі додатка зможуть генерувати електронне направлення самостійно, і проходити комісію без додаткових візитів до ТЦК.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.