В ТРЦ Києва кількість вільних площ зростає: відсутність орендарів загрожує значними збитками

Читать на русском

Вакантність площ у торгових центрах Києва зросла вдвічі

Читать на русском
В ТРЦ Києва кількість вільних площ зростає: відсутність орендарів загрожує значними збитками
В ТРЦ Києва вакантність зросла до 21,5% - фото Інтерфакс Україна

Вакантність площ у торгових центрах Києва зросла вдвічі

За даними Української торгової гільдії (UTG), середньозважений рівень вакантності в торгових центрах Києва продовжує зростати. Вже у березні 2023 року він досяг 21,5%, що практично вдвічі вище за показник аналогічного періоду минулого року. Чим це погрожує і як ТРЦ намагаються вирівняти ситуацію?  

Про загрозливу тенденцію, яка збиткова для всіх ТРЦ Києва повідомила директор Української торгової гільдії (UTG) Євгенія Локтіонова. Експерт зазначила, що зростання кількості вільних площ продовжується, особливо це стосується ТРЦ регіонального (вакантність 30,9%) і окружного (19,2%) формату.

“Тому зараз як ніколи результативність роботи ТРЦ, перш за все, залежить від двосторонньої здатності домовлятися: як з боку керуючої компанії, так і з боку рітейлерів”, – зазначає директор компанії UTG.
Щоб подолати негативні наслідки, ТРЦ намагаються активніше залучати нестандартних орендарів: від ЦНАП до музеїв, як нещодавно зробили у БФК Gulliver.

Таким чином, звільнені після виїзду орендарів площі починають використовуватися як майданчики для конференцій, івентів або навіть як експозиційні майданчики.

Проте, за словами керівника UTG, відвідувачі таких форматів для решти орендарів є імпульсними покупцями, хоча надалі можуть стати постійними клієнтами торгового центру.

"Такі нестандартні орендарі можуть тимчасово вирішити проблему вакантності приміщень, зіграти ситуативну рекламну роль, але навряд чи зможуть закріпитися в ТРЦ і стати стабільним генератором потоку. Пов’язано це з тим, що вони найчастіше не сплачують оренду, не генерують потік і не є комерційними", – зазначає Локтіонова.

Водночас, розглядаючи перспективи educament (орендар, який веде освітню діяльність) у торгових центрах України на тлі обмеженого асортименту якорів, експерт наголошує на його перспективності. Хоча й каже, що educament для нашої країни є новинкою, тому потребує суттєвих ресурсів для створення значної маркетингової підтримки.

"Однак в умовах війни, девелопери не готові вкладати суттєві суми у розвиток нових функцій. Тому слід повернутися до цього питання після нашої перемоги", – наголошує вона.

Раніше ми писали, що найоптимістичніші оцінки результатів та перспектив своєї діяльності дають підприємства торгівлі. Окрім пожвавлення споживчих настроїв, поліпшення ситуації з енергопостачанням, вплинуло і збільшення пропозиції товарів. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.