Чоловік не визнавав борг
На початку жовтня 2018 року киянин викликав фахівців «ДТЕК Київські електромережі», щоб вони забрали на повірку лічильник зі сходової клітки. Прибор обліку за півмісяця накрутив понад 1000 кВт електроенергії при середньому споживанні 250-300 кВт місяць.
Наступного дня прийшов майстер, оглянув лічильник та замінив його на новий. Старий прилад обліку він помістив у сейф-пакет з пломбою та сказав, що чоловіка повідомлять про день, коли буде проводитися експертиза. За правилами того часу, проведення експертизи могло проходити у присутності споживача та мало відбутися впродовж 20 днів з дати зняття лічильника. За експертизу чоловік заплатив 446 грн.
Проте ніхто нікого не запрошував. Тому як там досліджували пристрій чоловік не знав. Однак через два роки після цього йому нарахували борг. Чоловік цього не очікував, тому що чесно сподівався, що тема з лічильником вже закрита.
Тому він почав листування з компанією. Виявилося, що у листопаді 2018 року у метрологічній лабораторії «ДТЕК» провели експертизу «хворого» лічильника, але нічого поганого в ньому не знайшли. У разі, якщо з лічильником було все гаразд, то звідкіля взявся борг в 1 тис. 531,44 грн – було незрозуміло.
Чоловік просив, щоб ДТЕК перерахував обсяги спожитої електричної енергії. Але у компанії були проти. Там підтвердили, що метрологічні параметри електролічильника в нормі та в пристрої ніхто сторонній не копирсався. А не запрошували на експертизу тому, що це не обов`язково.
З’ясувалося, що лише за місяць - з вересня по жовтень 2018 року лічильник «накрутив» 710 кВт-год, тоді як з січня по лютий того ж року було лише 245 кВт-год, з лютого по березень - 192 кВт-год, з березня по квітень - 213 кВт-год й так далі. Крім того, в ДТЕК підтвердили, що за 2016 рік чоловік спожив лише 216 кВт-год, а за 2017 рік 224 кВт-год.
Суддя визнав, що чоловік сумнівався щодо правильної роботи приладу обліку та що борг виник через помилку в його роботі. Але в компанії відмовлялися щось змінювати в показаннях. Проте це право споживача послуг вимагати перерахунок. Тому у січні 2023 року суддя Деснянського райсуду Києва Ольга Панченко ухвалила, що ДТЕК має провести перерахунок за один місяць – з вересня по жовтень 2018 року.
19-го січня компанія ДТЕК офіційно повідомила, що не проводить відключення світла «за скаргами». Таким чином, на відключення світла жодним чином не впливають дзвінки громадян, які жаліються на те, що в сусідів постійно є електропостачання. Усі операції з відключення світла проводяться згідно з графіками, встановленими лімітами та необхідними екстреними заходами.
«Компанія не проводить жодних відключень «за скаргами» у будь-якому з регіонів, де працюють ДТЕК Мережі», – йдеться у повідомленні енергорегулятора.
Окремо у ДТЕК додали, що переважна кількість відключень проводиться дистанційно. Проте, невелика частина мереж таки потребує фізичного втручання. Саме туди й будуть відправлятися бригади. Крім цього, персонал також виїжджає на лінії, які живлять критичну інфраструктуру. Такі лінії не можна відключати повністю, а тому вручну доводиться відключати будинки, що також до неї під’єднані.
«Для забезпечення соціальної справедливості та забезпечення рівних умов для людей, закликаємо балансоутримувачів (ЖБК та ОСББ) будинків, підключених до критичної інфраструктури, відключати їх власноруч. Це дозволить зменшити кількість та тривалість відключень для українців», – додали у ДТЕК.
У підсумку, дзвінки зі скаргами на те, що хтось сидить вже довго без світла, а в сусідів так нічого і не вимикали ні до чого не призведуть. Компанія має встановлені ліміти споживання та розподілені відключення для забезпечення балансу. На крайній випадок, розслідувати несправедливість відключень будуть правоохоронні органи.
Інформатор писав, що ДТЕК звинуватила чоловіка у крадіжці електроенергії та відключила його будинок від світла.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.