Онлайн-магазин Stylus, відомий на ринку продажу техніки, все частіше стає об’єктом критики з боку клієнтів. Покупці скаржаться на зіпсовану техніку, затримки з доставкою, проблеми з поверненням товарів та небажання компанії відповідати за свої дії. Клієнти вже навіть створили спеціальні групи в соцмережах для обміну негативним досвідом.
Ми проаналізували найпоказовіші історії, що стали своєрідними маркерами загального ставлення компанії до споживачів. Звісно, важливо розуміти, що навіть у найкращого сервісу можуть виникати труднощі − особливо в умовах війни, нестабільної логістики та загального напруження. Проте в усіх наведених випадках проблеми мали системний характер: покупці залишались наодинці зі своєю ситуацією, без допомоги, відповідей і відповідальності з боку компанії. Саме така повторюваність і масштаб обурення вказують на глибші проблеми, ніж просто поодинокі збої.
Показовим прикладом ризикованої покупки став випадок з телевізором Samsung вартістю 46 000 грн. Покупець Ігор із самого початку довірився продавцю: замовлення було зроблене через офіційний сайт Stylus, доставка здійснювалась кур’єрською службою магазину, а при видачі товару менеджери запевняли в його ідеальному стані. Проте вдома Ігор помітив скол у кутку екрана. Попри звернення до сервісного центру та прохання провести перевірку, ситуація лише погіршилась, фактично у клієнта забрали техніку на сервіс і повернули у ще гіршому стані.
«Телевізор за 46 000 грн – у смітник! Магазин Stylus і сервісний центр просто злили нас… На екрані смуги, кольори пливуть, зображення немає… Телевізор, який працював хоч і з маленьким сколом, тепер просто мертвий», − поскаржився чоловік.
Попри обіцянки надати відеофіксацію стану товару, запис не було надано. Сервісний центр відмовився брати відповідальність, переклавши вину на логістику. У підсумку – жодного розв'язання проблеми і повна втрата довіри до продавця.
Окрема категорія скарг стосується затримок та недотримання обіцяних термінів доставки. Покупці вказують на погано організовану логістику, розмиту комунікацію з менеджерами й постійне перенесення строків.
«Щодня кормити «завтраками» − це їх політика компанії… Це було перше і останнє замовлення тут», − поділилась користувачка Ілона, яка замовляла в мережі смарт-годинник.
Загальна тенденція − відсутність якісної комунікації з клієнтами з боку магазину, нечіткі строки, незрозумілі пояснення, зволікання й непрозоре інформування покупців.
Ще одним болючим питанням стали маніпуляції з гарантією та продаж вживаних товарів під виглядом нових. Користувач Віталій придбав iPhone, який продавали як новий з вітрини. Уже через три місяці користування виявилось, що смартфон ремонтували.
«На сайті було вказано, що телефон новий, з вітрини, продавці також запевнили, що новий. Через 3 місяці користування ємність батареї впала до 80 відсотків. Потім, коли відпав екран (неякісно був приклеєний), виявилися сліди ремонту та якісь надписи маркером на внутрішніх компонентах! Висновок: продають відремонтований та бувший у користуванні товар під виглядом нового!», − пише покупець.
Stylus відповів, що гарантія становить три місяці. Проте варто нагадати, що офіційна гарантія на новий iPhone − один рік, що ставить під сумнів як походження пристрою, так і чесність магазину у питаннях інформування покупців.
Клієнти Stylus навіть активізувалися в соцмережах, переходячи від поодиноких скарг до спільного протесту. У Facebook створено групу «СТОП STYLUS.ua», де користувачі діляться власним досвідом, публікують скріншоти й дають поради іншим.
Серед найпоширеніших скарг − відмова в поверненні товару, порушення гарантії, продаж вживаної техніки під виглядом нової та затримки з доставкою.
Так, один з учасників групи, Павло Марусюк, розповів, що не зміг отримати оплачений товар.
«Оплатив ноутбук, через 10 днів дізнаюсь, що його продали іншому клієнту. Ніякої компенсації не запропоновано. Вибачте за незручність, чекайте ще 3-10 днів… Не вибачу», − обурився клієнт.
Сукупність цих історій формує картину системного порушення прав споживачів: затримки, порушення гарантій, неналежна якість товарів, складності з поверненням та відсутність реального сервісу. З огляду на кількість скарг, ситуація потребує публічної уваги, а можливо − і втручання профільних органів захисту прав споживачів.