Понад два роки жінка користувалась власними та кредитними коштами на картці Monobank, а коли виник борг, вирішила скасувати угоду
У травні 2019 року жінка стала клієнткою проєкту «Monobank» та отримала 80 тис. грн кредиту. Проте гроші вчасно не повернула, через що виник борг у 176 тис. 463 грн.
«Універсал Банк», на базі якого діє Monobank, звернувся до суду та забрав у жінки гроші. Проте клієнтка вважала, що частину коштів з неї вирахували несправедливо, тому намагалася їх повернути. Але не сплатила судовий збір, тому рішення на користь банку повністю набрало чинності.
Тоді жінка вирішила піти іншим шляхом та спробувала скасувати договір. За її версією, коли вона підписувала заяву про обслуговування рахунків, то не погоджувалася на умови кредитування. Тобто вона нібито не знала скільки їй дають позики, який там розмір процентів та коли потрібно повертати борг. Крім того, договір цей був електронний, а не паперовий, тому вона хотіла його скасувати.
У разі перемоги жінка хотіла отримати виплачені за попереднім рішенням суду 144 тис. 045 грн. Окремо вона планувала, що Monobank компенсує їй переживання та перерахує на картку ще 190 тис. 578 грн.
Справу почали розглядати в січні 2022 року. Через воєнний стан та ведення бойових дій на території Київської області такі суперечки суди тимчасово не розглядали.
Коли це стало можливим, то виявилося, що жінка проставила підписи усюди, де це було потрібно для відкриття рахунку та отримання кредиту. Цим вона погодила, що всі умови їй зрозумілі та вона на них згодна.
Крім того, згідно із законом «Про електронну комерцію» електрона версія угоди має таку ж юридичну силу, як і паперовий варіант. Тому відсутність літер на папері не є приводом скасовувати договір. Який, як встановила суддя, жінка підписала цифровим підписом.
Також понад два роки жінка успішно користувалась власними та кредитними коштами на картці Monobank. З червня 2019 року вона поповнювала рахунок та станом на лютий 2020 року мала позитивний баланс. Проте, скасовувати договір вирішила лише тоді, коли банк виграв справу щодо боргу по кредиту.
Тому у червні 2022 року суддя Оболонського районного суду Києва Ірина Шролик ухвалила, що «Універсал Банк» гроші не поверне та компенсацію жінці не виплатить.
На сайті відгуків про банківські послуги клієнт Monobank поскаржився, що скориставшись кредитним лімітом у підсумку заплатив більше відсотків, ніж планував.
Представник Monobank пояснив, як працює кредитний ліміт та на що потрібно звертати увагу користувачам цією послугою.
«На малюнках все гарно: 3,1% після пільгового періоду. Наприкінці місяця залишилося боргу на кілька тисяч, думав з них знімуть 3,1%. Але ні там усі по хитрому зняли 2100 гривень. Якщо 3,1% у мене з кредитного ліміту (60000) буде всього 1860 гривень. Думав якась помилка, але ні, там просто дуже хитро вважається відсоткова ставка», - написав Ігор Осіпов.
Представник Monobank пояснив наступне. Після того, як починаєте користуватися кредитним лімітом, банк надає можливість користуватися пільговим періодом, тоді буде необхідно витрачену суму цього місяця внести до кінця наступного. Або можна користуватися кредитом. Тоді до кінця наступного місяця треба буде внести мінімальний платіж (4% від суми боргу, але не менше 100 грн). На заборгованість будуть нараховуватися відсотки за ставкою 3,1% в місяць.
Якщо ви виходите із пільгового періоду, відсотки нараховуються щодня на максимальну суму заборгованості на день. Наприклад 1 числа протягом дня ви витратили 5000 грн, тоді буде нараховуватися на цю суму.
Інформатор розповідав, що після заміни телефона можна втратити доступ до застосунку Monobank.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.