Вже 16 січня набувають чинності окремі норми закону "Про забезпечення функціонування української мови".Згідно з цими нормами всі сфери обслуговування в Україні повинні перейти виключно на державну мову. Якщо раптом вам відмовлять в обслуговуванні українською мовою, то влада розповіла, що робити в такому випадку.
Про це повідомляє Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, - передає Інформатор .
Отже, покрокова інструкція, що робити в разі відмови обслуговувати вас державною мовою:
- спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою;
- в разі відмови працівника, звернутися до керівництва установи або на "гарячу лінію" установи, в якій відмовилися обслуговувати українською мовою;
- в разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою зафіксуйте факт відмови (за допомогою аудіо, відео, письмового підтвердження очевидців і т.д.) і дані підприємства (назва, місцезнаходження, контакти суб'єкта);
- подати скаргу Уповноваженому з поштовою адресою 01001, м.Київ, провулок Музейний, 12, електронна адреса skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого;
- в скарзі обов'язково вказати: прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, суть скарги, який саме суб'єкт / працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право позивача. Бажано також навести докази на підтвердження;
- в тому випадку, якщо це письмова скарга, то в ній повинні бути: підпис заявника і дати;
- якщо це електронна заява, необхідно вказати електронну поштову адресу, на який заявнику прийде відповідь або інший спосіб зв'язатися з ним. Підпис в електронній заяві не потрібний;
- скаргу можна впродовж шести місяців з дня виявлення порушення.
Раніше Інформатор писав про те, що сфера обслуговування переходить на українську мову. Ми в деталях розповіли що потрібно знати про це і як підготуватися.Крім того, за порушення мовного закону штрафуватимуть .