Що робити, якщо вас відмовилися обслужити українською мовою

На початку 2021 року набувають чинності нові норми мовного закону

Що робити, якщо вас відмовилися обслужити українською мовою

З 16 січня 2021 року набувають чинності нові норми закону про функціонування української мови. За замовчуванням вас повинні обслуговувати українською мовою. Мовний омбудсмен Тарас Кремінь розповів, що робити, якщо вам відмовляють в обслуговуванні українською.

Про це Кремінь написав в Facebook,передає Інформатор .

Він зазначив, що відповідно до статті 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою.

"У супермаркеті і в інтернет-магазині, в кафе, банку, на АЗС, в аптеці або бібліотеці, де б ти не був - обслуговування повинно бути українською. Тільки на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися на іншій мові", - підкреслює Кремінь .

У разі порушення ваших прав на отримання інформації та послуг українською мовою, потрібно звертатися до мовного омбудсмену. Для цього необхідно написати звернення на електронну пошту за адресою: kremin@kmu.gov.ua. Якщо звернення письмове, то його слід відправляти за адресою: 01001, місто Київ, провулок Музейний, 12.

Нагадаємо, раніше Кремінь повідомив про збільшення кількості скарг на якість української мови в освіті.

Також Інформатор писав, що Кремінь звернувся до депутатів деяких місцевих рад щодо скасування рішень про функціонування регіональних мов,яке суперечить українському законодавству.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube