Шахраї отримали доступ до Приват24 та витратили майже 50 тисяч гривень - чи повернув суд гроші

Читать на русском

Шахраї здійснили платіж за рекламу Facebook, а також чотири рази зняли готівку в різних банкоматах Кривого Рогу

Читать на русском
ПриватБанк
"ПриватБанк" зобов'язали відновити залишок коштів на картковому рахунку клієнта до 50 тисяч гривень та припинити нарахування процентів

Шахраї здійснили платіж за рекламу Facebook, а також чотири рази зняли готівку в різних банкоматах Кривого Рогу

Чоловік звернувся до служби безпеки ПриватБанку, адже шахраї отримали доступ до його акаунту в "Приват24". Їм вдалося встановити на картці ліміт у розмірі 50 тисяч гривень та витратити ці кошти. У фінустанові зазначили, що клієнт сам в усьому винен, адже повідомив стороннім особам свій логін та пароль. 

Як йдеться у рішенні Луцького міськрайонного суду Волинської області, з 17 на 18 травня 2023 року невстановлені особи отримали доступ до "Приват24", після чого створили універсальну карту та встановили кредитний ліміт у розмірі 50 тисяч гривень. Надалі вони здійснили платіж за рекламні послуги Facebook на суму 7 821 гривні, а також чотири рази зняли готівку на суму 10 400 гривень у різних банкоматах Кривого Рогу. З моменту, коли чоловіку стало відомо про ці операції він звернувся до служби безпеки банку, після чого карту заблокували та повернули лише 7 821 гривні, адже інші кошти зняли в банкоматі. Фінустанова вимагає погашення заборгованості зі сплатою обов'язкового платежу, а також відсотків за користування кредитом.

Що говорять у ПриватБанку про ситуацію 

У ПриватБанку наголошують, що клієнт самостійно повідомив третім особам свій логін та пароль до системи "Приват24". Про це свідчить виписка з його картки. 

"Згідно з випискою з карти клієнта у період з 18.05.2023 року по 19.05.2023 рік здійснено декілька транзакцій на загальну суму 49 421 гривні (чотири зняття готівки в банкоматах у місті Кривий Ріг платежами по 10 400 гривень, а також оплата за рекламні послуги Facebook на суму 7 821 гривні. (Нідерланди). Транзакції щодо зняття готівки через банкомати проведено за допомогою смартфона (нетиповий пристрій) з NFC-модулем з токенізованою карткою та вводом пін-коду. Токен для операцій згенерований в момент прив'язки реальної карти клієнта до нетипового мобільного пристрою. Можна зробити припущення, що після переходу за посиланням на "Є-допомогу" заповнили форму з зазначенням персональних даних по картковому рахунку та введенням логіну та паролю для входу в "Приват24" (перехід здійснено на сайт з подальшою компрометацією входу під акаунтом "Приват24" клієнта). Отже, позивач самостійно повідомив третім особам свій логін та пароль до системи "Приват24", - вказали у банку. 

Рішення суду 

Суд повністю задовольнив позов чоловіка. Акціонерне товариство комерційний банк "ПриватБанк" зобов'язали відновити залишок коштів на його картковому рахунку до 50 тисяч гривень та припинити нарахування процентів. Також фінустанова має виплатити клієнту 6 740 гривень та судовий збір на користь держави у розмірі 1 073 гривень. 

"Судом встановлено факт звернення позивача до банку одразу після виявлення несанкціонованого списання коштів, а також до поліції з приводу вчинених стосовно нього шахрайських дій. Наведені обставини у сукупності свідчать про те, що у нього дійсно була відсутня воля на вчинення операцій з підвищення кредитного ліміту та подальшого використання кредитних коштів. Матеріали справи не містять доказу на підтвердження того, що він своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. З огляду на наведене, вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі", - заявили у суді. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.