Вкрали за 50 хвилин: шахраї перехватили вхід у Приват 24, вкрали гроші та закрили рахунки

Читать на русском

Рік знадобився жінці, щоб через суд повернути свої гроші. Для цього приймалися протилежні рішення, поки справа не потрапила до Верховного Суду.

Читать на русском
ПриватБанк, гроші, шахраї
Жінка зайшла у додаток і гроші зникли

Рік знадобився жінці, щоб через суд повернути свої гроші. Для цього приймалися протилежні рішення, поки справа не потрапила до Верховного Суду.

6 липня 2022 року приблизно о 21:00 жінка з Жовтих Вод на Дніпропетровщині вирішила перевірити залишок коштів на рахунках. Для цього вона з телефону зайшла у додаток «Приват 24»

Про це йдеться у постанові Верховного Суду. Додаток відкрився, однак через декілька секунд автоматично закрився.

«Для повторного входу у мобільний додаток «Приват24» (жінці) запропоновали ввести мобільний номер телефону, прив`язаний до додатку та пароль доступу. Це не викликало у неї жодного сумніву, оскільки це було запропоновано в офіційному додатку банку», - йдеться у постанові.

Після спроби знов зайти у додаток, почав надзвонювати автовідповідач ПриватБанку. Він запитував, чи погоджується власниця рахунків на зміну паролів карток. Жінка, звісно, відмовлялася. Проте це не захистило її заощадження.

«З`єднання та особистої розмови з оператором не було, виклики були виключно з автовідповідача. Самостійно зайти у мобільний додаток «Приват24» вона не змогла», - сказано у матеріалах справи.

Після цього почали надходити повідомлення про зміну паролів, а згодом стало відомо про блокування рахунків.

Як відреагували у ПриватБанку

Того ж дня приблизно о 21:50 жінці вдалося зайти у додаток «Приват24». Але своїх рахунків вона не знайшла. Тобто картки, на яких були кошти, навіть не відображалися у додатку.

Жінка намагалася з'ясувати, куди зникли її гроші
Жінка намагалася з'ясувати, куди зникли її гроші

«Невідкладно (жінка) зателефонувала на гарячу лінію банку за номером 3700 з метою якнайшвидшого блокування карткових рахунків. Однак протягом 10 хвилин очікувала з`єднання з оператором. Після з`єднання з оператором з’ясувалося, що її карткові рахунки відсутні. Тобто кошти були списані та рахунки були закриті без її відома і погодження», - стало відомо з матеріалів справи.

Загалом жінка втратила 101 тис. 422,17 грн: на одній картці було 54 тис. 700 грн, а на іншій – 1 тис. 300 євро. Постраждала стверджувала, що жодних повідомлень про транзакції за своїми рахунками вона не отримувала.

Наступного дня після зникнення грошей, жінка прийшла до банку. Але там ніхто не зміг пояснити, яким чином шахраї отримали доступ до додатка «Приват24». Більш того, шахраї хотіли оформити на її ім’я кредит. Однак через запроваджений на території України воєнний стан банк їм відмовив.

Постраждала просила ПриватБанк провести службове розслідування. А сама, тим часом звернулася до поліції. За її заявою було зареєстровано провадження №12022041220000266 щодо шахрайства. Якби злодіїв знайшли, то їм загрожувало б до 5 років тюрми.

На всі прохання постраждалої банк відповідав, що він не може повернути кошти. Тому справа потрапила до суду.

Що було у суді

У вересні 2022 року суддя Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області Олена Крамар вирішила, що ПриватБанк має повернути жінці її заощадження та ще й сплатити за неї судовий збір. 

Суддя Крамар вважала, що банк мав довести, що жінка комусь передала паролі від своїх рахунків. Однак банк цього не зробив, а тому мав компенсувати втрачені кошти.

Це рішення ПриватБанк оскаржив. Судді погодилися, що начебто гроші зниклі через те, що картки були додані до сервісу Google Pay. Він дозволяє безконтактне зняття готівки, але для цього потрібно знати паролі, QR-код, у тому числі сформований за допомогою системи інтернет-банкінгу та CVV/CVC-коди. Як вони потрапили до злочинців було невідомо.

Постраждала вирішила не здаватися та звернулась до Верховного Суду. Судді вивчили її випадок та визнали, що суддя Крамар все оцінила вірно: банк мав довести, що його клієнта передала дані по рахунках злочинцям. Раз банк цього не довів, то мав повернути жінці її гроші.

Крім цього, Верховний Суд прийняв додаткову постанову, за яким ПриватБанк має оплатити працю адвоката, який захищав їх клієнтку. Мова йшла про 36 тисяч гривень.

Раніше Інформатор писав, що ПриватБанк замовив рекламних роликів на 10,5 мільйонів гривень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.