Шахраї отримують доступ до інтернет-банкінгу і викрадають кошти
В Україні шахраї представляються працівниками банків і повідомляють, що старий банківський застосунок більше не працює і вам потрібно завантажити новий. Потім вони надсилають фішингові посилання на завантаження програми буцімто з офіційного чат-бота в одному з месенджерів. Таким чином, аферисти отримують авторизаційні дані клієнтів банку, що дозволяє викрасти кошти. Про це 28 квітня повідомили у пресслужбі кіберполіції.
Шахраї переконують назвати код зі смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку, у результаті отримують доступ до інтернет-банкінгу і викрадають кошти. Як уникнути шахрайства?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці. Завжди припиняйте розмову, якщо:
Дотримуйтеся правил безпеки, коли завантажуєте застосунок на свій телефон чи інший пристрій. Обирайте лише ліцензійне програмне забезпечення з офіційних магазинів або вебсайтів розробників. Використовуйте такі офіційні платформи, як:
Такі магазини зазвичай дбають про безпеку, але навіть там можуть траплятися випадки шкідливого програмного забезпечення. Щоб мінімізувати ризики, дотримуйтеся таких порад:
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.
Начальник відділу протидії злочинам у сфері комп’ютерних систем Департаменту кіберполіції НПУ Євгеній Дороганов розповів про актуальні напрямки роботи відомства у сфері протидії кіберзлочинності, зокрема онлайн-шахрайствам. Однією з пріоритетних ліній роботи Департаменту кіберполіції є саме протидія несанкціонованим втручанням в облікові записи громадян України, так звані злами месенджерів. Він додав, що зловмисники постійно вдосконалюють свої методи, намагаючись обійти системи захисту, зокрема двофакторну автентифікацію. Захоплені акаунти надалі використовуються для розсилки повідомлень з проханнями про допомогу або для реклами шахрайських інвестиційних проєктів. Крім фішингу, серед поширених видів шахрайства залишаються недоставка товарів, фейкові дзвінки від імені банків та фішингові посилання на отримання соціальних виплат. Також кіберполіцейський розповів про схеми з перевипуском SIM-карт, які використовуються для отримання доступу до онлайн-банкінгу жертв та інших важливих акаунтів. У разі підозри на несанкціонований перевипуск SIM-карти слід якнайшвидше зв'язатися з мобільним оператором та банком.
Представник кіберполіції наголосив на важливості своєчасного звернення до правоохоронних органів у разі виявлення шахрайства - надання скриншотів листування, банківських виписок зразків шкідливого програмного забезпечення та іншої інформації значно допомагає у розслідуванні та формуванні доказів для суду. Окрім цього, Дороганов нагадав базові правила кібергігієни: користуйтеся лише перевіреними онлайн-платформами, уважно перевіряйте посилання, не відкривайте підозрілі файли та повідомлення, а також обов’язково використовуйте антивірусне програмне забезпечення. У разі втрати доступу до акаунта або підозри на шахрайство, повідомте про це через офіційний сайт кіберполіції.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.