Прокурори завершили розслідування трагедії керівництва МВС у Броварах: у ній звинуватили п'ятьох службовців ДСНС

У матеріалах слідства зазначається, що п’ятеро посадових осіб ДСНС порушили правила безпеки польотів і саме через це й сталась аварія

Авіакатастрофа
Через погані погодні умови, низьку висоту та службову недбалість впало повітряне судно, на якому летів голова МВС України

Офіс генерального прокурора України та Державне бюро розслідувань завершили досудове розслідування по справі в авіакатастрофі високопосадовців МВС. Слідчі зазначили, що п’ятеро посадовців ДСНС порушили правила безпеки польотів. Гелікоптер через складні погодні умови був на занадто низькій висоті, а екіпаж, побачивши перешкоду, здійснив маневр і зіткнувся із землею.

Про це повідомили на офіційному вебсайті Офісу генпрокурора. За даними відомства, повітряне судно не мало дозвільних документів, аби його екіпаж міг виконувати різні види польотів.

Досудове розслідування велось проти п’ятьох посадових осіб Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Зараз воно завершене. Вони порушили правила безпеки польотів через що він потрапив у аварію 18 січня 2023 року у Броварах.

"У січні 2023 року був запланований візит керівництва МВС України до Харківської та Дніпропетровської областей. Посадовці ДСНС залучили до перевезення делегації гелікоптер, який перебував на чергуванні для реагування на потенційні надзвичайні ситуації. Повітряне судно не мало дозвільних документів на виконання інших видів польотів. Командир екіпажу розпочав політ без метеорологічних даних по всьому маршруту запланованого руху, а екіпаж не мав відповідних допусків до польотів у складних метеоумовах та необхідних сертифікатів", - наголошують у прокуратурі.

Однак погана погода не стала на заваді посадовцям, які планували виліт. Він не був скасований, чи перенесений на іншу дату, чи до часу, коли погодні умови будуть більш сприятливими.

"Через складні погодні умови гелікоптер виконував політ на гранично низькій висоті. Командир екіпажу побачив перешкоду та, здійснюючи маневр, втратив орієнтування і допустив зіткнення із землею", - додали прокурори.

Вертоліт пошкодив дитячий садок, сусідні будівлі, а також припарковані автомобілі. Попри те, що всі, хто був у ньому - загинули, також серед жертв виявились й чотири жінки та малолітня дитина, які якраз були у садочку. 31 людина з яких 13 дітей отримали тілесні ушкодження.

Посадовцям Управління авіації ДСНС та спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту повідомлено про підозру за ч. 3 ст. 276 КК України (порушення правил безпеки польотів повітряного транспорту, що спричинило загибель людей). Начальнику служби безпеки польотів повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 367 КК України (службова недбалість).

Авіакатастрофи в Україні: загибель пілота Джуса

25 серпня на Житомирщині загинув пілот Андрій Пільщиков ("Джус"), який здійснив з початку війни на винищувачі МіГ-29 понад 20 бойових вильотів. Два літаки Л-39 Повітряних сил України зіткнулись під час навчального польоту. Тоді загалом загинуло троє військових.

"З сумом повідомляємо, що 25 серпня 2023 року на Житомирщині сталася жахлива авіакатастрофа. Під час виконання бойового завдання у небі зіткнулись екіпажі двох навчально-бойових літаків L-39. Усі троє пілотів, на жаль, загинули. Серед загиблих — відомий льотчик 40-ї бригади тактичної авіації на позивний "Джус", — зазначили у ПС ЗСУ.

Речник Повітряних сил України Юрій Ігнат тоді розповів, що літаки зіштовхнулись одразу після вильоту з аеродрому. Вони летіли, виконували завдання, яке поставили їм у військовій частині. Пілоти виконували парні маневри.

"Польоти на групову злітаність – це відразу злітає два літаки. Це тактичний прийом, який потрібний для того, щоб воювати з окупантами. Чим ближче вони один у одного в груповій злітаності, тим вони можуть бути менш помітними на радарах ворога", – пояснив він.

Також поки що невідома офіційна причина зіткнення. Правоохоронці та експерти шукають усіма засобами матеріали в справі, які можуть допомогти розслідувати цей інцидент.

"Що саме стало причиною? Мені навіть досвідчені льотчики кажуть, що важко сказати. Треба розбиратися – бортові самописці, радіообмін, все це буде проаналізовано і буде надано цю інформацію, що відбувалося", – резюмував Ігнат.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube