Спиртовмісне пальне є вкрай чутливим до наявності води, яка може потрапити до бензину через брудні резервуари на АЗС, нафтобазах або бензовозах
Проблеми з якістю бензину в Україні не пов’язані безпосередньо з вмістом біоетанолу, а виникають через порушення умов транспортування та зберігання пального. Про це заявив директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн в ефірі «Телеканалу Київ».
«Насправді, на жаль, нарікання на якість бензину… Ця проблема була завжди і, думаю, зараз мало що зміниться. Особисто я поки не чув нарікань саме на бензин з біоетанолом, хоча я визнаю, що є такі ризики», - каже Сергій Куюн.
За його словами, спиртовмісне пальне є вкрай чутливим до наявності води, яка може потрапити до бензину через брудні резервуари на АЗС, нафтобазах або бензовозах.
«Цей бензин зі спиртом дуже вибагливий до умов транспортування та зберігання. Як тільки з'являється вода, спирт абсорбує її, пальне розшаровується і, відповідно, втрачає свої властивості», - каже Сергій Куюн.
Він також додав, що імпортований бензин надходить до України якісним, але все залежить від того, як його доставить кінцевому споживачу та чи інша мережа. При цьому бензин А-98 і вище не підпадає під обов’язкове додавання біоетанолу, згідно з чинним законодавством. Щодо можливого дефіциту пального з біоетанолом, експерт зазначив, що наразі не бачить підтверджень цього, але припускає тимчасові збої через низький рівень його реалізації.
«Його мало продається і, відповідно, його ніхто не тримає великих запасів. Тому… може десь буде якась там дестабілізація в постачанні, але я думаю, що це справа там декількох днів і все налагодиться», - каже Сергій Куюн.
Експерт також висловив припущення, що у травні можливе зниження цін на пальне на кілька гривень за літр, якщо не відбудеться нових глобальних цінових стрибків.
1 травня в Україні набули чинності положення закону, згідно якого в бензині, що реалізується в місцях оптової та роздрібної торгівлі пальним, повинні міститися не менше 5% біоетанолу (в об’ємному співвідношенні). Директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн зауважує, що перехід на бензин із біоетанолом вимагає високої технологічної дисципліни, якої далеко не всі АЗС дотримуються.
Він пояснив, що спирт має властивість активно вбирати вологу, а це може призвести до розшарування пального на воду, етанол і низькооктановий бензин. Щоб уникнути таких наслідків, необхідно ретельно очищувати резервуари нафтобаз і АЗС, бензовози, а також постійно контролювати якість суміші за допомогою маркерів води.
"У великих мережах ця робота тривала останній місяць мінімум. Створені штаби оперативного реагування на різні ситуації. Тобто без уваги жодне питання не залишиться. Чесно, не знаю, що роблять так звані економ-мережі та інші периферійні гравці", – підкреслив Куюн.
Він радить водіям у перші два місяці утриматися від купівлі надто дешевого бензину.
"Рекомендації: мінімум травень і червень утриматись від купівлі "дешевого" бензину. Він вам таким потім не здасться. Точно не заправлятися на "бочках" – там точно ніхто нічого робити не буде", - наголосив експерт.
Нагадаємо, у червні минулого року Верховна Рада в цілому ухвалила закон про обов'язкове додавання біоетанолу в автомобільні бензини. Цей закон передбачає запровадження з 1 травня 2025 р. обов'язкової квоти на додавання біокомпонентів в автомобільні бензини на рівні не менше 5% (об'ємних). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на бензини, що купуються Державним агентством резерву і Міністерством оборони.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.