У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
«Для мене «Різдвяна» про час, якого завжди мало, який іноді хочеться зупинити, сповна насолодитися моментом щастя… Свята ж - це паузи, які дозволяють пригальмувати, озирнутися назад, побути - якщо є така можливість - з найріднішими. Для величезної кількості українців зібратися сьогодні на свята сімейним колом - справжня розкіш…», - Колос.
Румунія відвантажила майже вдвічі більше української продукції, ніж за аналогічний період минулого року
Чорноморський порт Констанца на узбережжі Румунії готується до збільшення надходжень з України. Після того, як москва вийшла із «зернової угоди», яка давала можливість нашим сільгоспвиробникам морем експортувати приблизно 36 мільйонів тонн зерна, значення порту зростає. За умови інвестицій, можна врази наростити його пропускну здатність.
Видання France 24 повідомляє, що все більше суден стоять у черзі під завантаження українською агропродукцією. Від початку повномасштабного вторгнення рф, румунський порт Констанца, найбільший у Європі з відвантаження зернових, став головним хабом для транспортування українського зерна. Організувати ці поставки стало серйозним викликом для Румунії. У першому півріччі 2023 року порт зареєстрував 7,5 млн тонн українського зерна. Це майже стільки ж, як у 2022 році — 8,7 млн тонн.
Транспортні компанії вкладають кошти в розбудову портової інфраструктури. Ден Долгін, директор Comvex, однієї з таких компаній заявляє, що його фірма інвестує 3 мільйони євро задля прискорення процесу перевантаження українського зерна.
«Ми готові до більшої кількості українського зерна. Ми можемо завантажувати кораблі зі швидкістю 3000 тонн на годину, що еквівалентно двом поїздам», — заявив Долгін
Компанія Comvex також планує збільшити свої складські потужності в найближчі місяці майже на 50 000 тонн майже до 250 000 тонн. У сховищах компанії близько 3600 тонн української кукурудзи. Долгін сказав, що скоро має надійти й пшениця.
Основні поставки в Румунію йшли з дунайських портів Рені та Ізмаїл, але вони наразі під загрозою атак росії. Кремль уже двічі завдав ударів по портових спорудах і промисловій інфраструктурі на Дунаї і це неодмінно призведе до падіння постачання морем. Але, за повідомленням джерел France 24, очікується пожвавлення залізничного транспорту та інтенсифікація автомобільних перевезень.
Задля цього в прискореному темпі розбудовують колію, аби українські потяги могли під’їжджати до місця вивантаження. Річ у тім, що ширина залізниці в Європі вужча, тож у кожному вагоні доводилося замінювати колісні пари, що значно здорожчувало та сповільнювало процес. Паралельно будують «сухі порти» на території Румунії, аби можна було швидко вивантажувати сільгоспродукцію, де її пізніше заберуть румунські залізничники.
Інформатор розповідав, що росія, ніби-то, готова до переговорів про продовження зернової угоди. Ми також повідомляли про те, що ізраїльський корабель першим прорвав блокаду українських портів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.