Після дзвінків операторів ПриватБанку з кредитки зникли 74 535 гривень - чи повернув суд гроші

Жінка увійшла в додаток Приват24 та помітила, що має заборгованість

ПриватБанк
Жінка звернулась до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення (шахрайських дій), а саме викрадення з її банківської картки коштів

Жінка вимагає ПриватБанк повернути їй 74 535 гривень. Ці кошти зникли з карткового рахунку. Перед цим вона отримувала дзвінки нібито від працівників фінустанови. 

Як йдеться у рішенні Краснокутського районного суду Харківської області, 20.05.2023 року жінці зателефонували, оператор, представився працівником АТ КБ "ПриватБанк", запитав, чи дійсно вона намагається зайти до кабінету "Приват24", якщо, так, то необхідно було натиснути "1", якщо ні, натиснути "0". Підтвердження щодо входу вона не надавала, натиснувши "0" на телефоні, розмова закінчилась. Через хвилину надійшов дзвінок з аналогічним змістом.

Того ж дня, через деякий час, жінка зайшла у мобільний додаток "Приват 24" та побачила сповіщення, що АТ КБ "ПриватБанк" пропонує збільшити кредитний ліміт до 200 тисяч гривень, але ніяких дій на підтвердження цього вона не здійснювала, оскільки не мала намір його збільшувати, після чого вимкнула телефон і до 22.05.2023 року в додаток не заходила.

22.05.2023 року жінка увійшла в "Приват24" та помітила, що має заборгованість. Після чого, зателефонувала до відділення і оператор пояснив, що 20.05.2023 року з її рахунку знімалися кошти в магазинах та банкоматах у Кривому Розі. Проте на той час вона не перебувала там, а знаходилася за місцем проживання та місцем роботи у Краснокутську (Харківська область). Оператор зафіксував вказаний факт та заблокував картки.

Жінка звернулась до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення (шахрайських дій), а саме викрадення з її банківської картки коштів. Вказані відомості внесли до ЄРДР, правова кваліфікація кримінального правопорушення за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України.  

У виписці АТ КБ "ПриватБанк" від 23.05.2023 року по картці кредитний ліміт складав 75 тисяч гривень, при цьому повідомлень від банку щодо його збільшення вона не отримувала. Крім того, були здійснені покупки та знята готівка з рахунку на суму 71 675 гривень.

Клієнтка звернулася з письмовою вимогою до АТ КБ "ПриватБанк" щодо поновлення її прав споживача. Їй відповіли, що банк не може повернути кошти, відсотки нараховуватимуться відповідно до умов договору.

Вимоги клієнтки 

  • зобов'язати АТ КБ "ПриватБанк" відновити кошти на її банківському рахунку, у якому він перебував перед виконанням несанкціонованих операцій від 20.05.2023 року у сумі 74 535 гривень,
  • зобов'язати АТ КБ "ПриватБанк" відновити залишок на банківському рахунку по картці "Для виплат" до стану 1 008 гривень,
  • стягнути з АТ КБ "ПриватБанк" пеню за кожен день прострочення повернення коштів у розмірі 4 696 гривень шляхом їх зарахування на банківський рахунок по картці "Для виплат".

Що вирішив суд? 

Суд задовольнив позов жінки. Акціонерне товариство комерційний банк "ПриватБанк" зобов'язали відновити кошти на банківському рахунку у сумі 74 535 гривень та залишок на картці "Для виплат" до стану 1 008 гривень. З фінустанови стягнуть пеню за кожен день прострочення повернення коштів у розмірі 4 696 гривень, шляхом їх зарахування на картку "Для виплат".

"Банк не встановив обставин, які безспірно доводять, що позивачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню ПІН-коду чи іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, беручи до уваги невідкладне повідомлення нею про безпідставне списання коштів та наявність кримінального провадження по цій справі, суд дійшов висновку про відсутність її вини, як підстави цивільно-правової відповідальності", - наголосили у суді. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube