Блокування карток і не тільки. На що скаржаться клієнти ПриватБанку, Ощадбанку, Монобанку і що радять фінустанови власникам

Читать на русском

Минулого місяця користувачі залишили на сайті Мінфіну 352 скарги на роботу фінустанов

Читать на русском
Рахунки у банках
Скарги клієнтів на банки

Минулого місяця користувачі залишили на сайті Мінфіну 352 скарги на роботу фінустанов

Українці все частіше скаржаться на блокування рахунків банками. У більшості випадків причин такого рішення не розкривають. Однак, це не єдина проблема, з якою доводилося мати справу споживачам. 

Як повідомляє Мінфін, минулого місяця користувачі залишили на сайті 352 скарги на роботу фінустанов. Допомогли з розв'язанням проблем лише у 98 випадках. Найбільше скаржаться на ПриватБанк - 91 користувач. Фінустанова змогла успішно закрити 31 заявку. Далі йде Монобанк, який не виправдав сподівань 42 клієнтів. За місяць банк вирішив 19 проблемних ситуацій. Замикає трійку А-Банк. Своїми враженнями про його роботу поділилися 39 користувачів. Банк відреагував у 17 випадках.

На що скаржаться клієнти банків 

З блокуванням коштів зіткнулася клієнтка ПриватБанку. За її словами, банк заморозив на рахунку 116 тисяч гривень. Причина, яку озвучили у фінустанові — шахрайство.

"Коли Приват заблокував кошти, він попросив походження коштів (одразу ж всі документи та інформацію, яка була потрібна з мого боку, було надано), після цього банк сказав що цих доказів йому не достатньо і він попросив офіційну відповідь з боку поліції з підтвердженням того, що я не причетна до шахрайства", - розповіла користувачка.

Жінці довелося звернутися до поліції. Після складних та довгих бюрократичних процедур вона отримала відповідь про непричетність до шахрайських дій. За її словами, кожного разу, коли вона надає потрібні докази, банк придумує додаткові причини для того, щоб не віддавати гроші. І так триває вже п’ятий місяць. У ПриватБанку прокоментували, чому заблокували кошти, і на підставі чого подали позов на клієнтку.

"Тут підозра у шахрайських діях. Триває розслідування. Про його результати клієнтку повідомлять", - сказали у пресслужбі ПриватБанку.

Ще однією поширеною проблемою користувачів фінансових послуг є різні комісії, які з’являються неочікувано. Користувач розповів, що з його рахунку Ощадбанк почав стягувати кошти за неактивність, причому на регулярній основі — щомісяця. У пресслужбі банку повідомили, що комісія за не користування карткою чинна вже понад 7 років. Вона діє, якщо за рахунком не відбувалося жодної активної операції впродовж 12 місяців. Комісія становить 100 гривень на місяць, але списується виключно в межах доступного залишку коштів на рахунку.

"Тобто якщо на залишку 30 гривень, списано буде тільки 30 гривень. Якщо залишок 0 гривень, тоді списання не відбудеться, і таким чином заборгованості за рахунком не виникне", - розповіли в Ощадбанку. 

Для припинення списання цієї комісії у разі наявності залишку на рахунку, треба поповнити рахунок на будь-яку суму. Буде достатньо, наприклад, перерахувати 1 гривню на рахунок протягом 12 місяців. Зробити це можна переказом з іншого рахунку.

"Дізнатись реквізити рахунку можна в контакт-центрі Ощадбанку за номером 0 800 210 800, або онлайн через функцію "веб-дзвінок" на офіційному сайті", - вказали в пресслужбі банку.

Щодо можливості закрити рахунок дистанційно, то такої, на жаль, не передбачено. Це можна зробити лише особисто у відділенні або через довірену особу (маючи нотаріально оформлену довіреність).

Доступність коштів на банківських картках та можливість ними розрахуватися будь-де є особливо важливою для українців, які виїжджають за кордон. Але від проблем не застрахований ніхто, клієнт Монобанк переконався у цьому на досвіді своєї дитини.

Дитина, перебуваючи за кордоном, здійснювала безконтактні платежі, фізичної картки на руках не було. У Болгарії жодних проблем не виникало, почалися вони у Туреччині.

"Як тільки опинилися в Туреччині, карта перестала працювати. Дитина там одна, звернулася на техпідтримку. Їй відповіли, щоб переприв'язали карту в Google Pay, тому що пластика на руках немає. Результату нема. Все на цьому допомога банку закінчилась", - зазначив автор відгуку.

Втрутитися у ситуацію зі свого боку клієнту не вдалося. Техпідтримка відкидала його запити, оскільки він не є власником карти. У пресслужбі банку відповіли, що офіційно Туреччина не підтримує оплати Apple Pay, хоча деякі операції можуть проходити, якщо, наприклад, термінали не турецьких банків. Тому перед поїздкою за кордон у Монобанк радять перевірити доступність сервісів.

"Найпростіше — мати в запасі фізичну картку. Зараз із цим немає проблем — із застосунку моно можна замовити пластик куди завгодно. Доставка 10−14 днів, навіть в Америку", - проінформували у Монобанку. 

Причини блокування рахунків 

У постанові НБУ № 65 викладено понад 70 ознак підозрілих операцій, дій, які можуть бути підставою для припинення стосунків з клієнтом та закриття його рахунків. Серед тих, на що банки насамперед звертають увагу під час проведення фінансового моніторингу, і за що блокують клієнтам рахунки:

  • Невідповідність річного обороту за рахунком офіційним доходам власника.
  • Незаконна підприємницька діяльність, коли людина офіційно зареєстрована як фізособа-підприємець, банк її обслуговує як ФОПа, але при цьому надходить безліч платежів на особистий рахунок фізособи.
  • Коли на рахунок фізособи часто вноситься готівка (через термінал або касу), яка згодом розкидається по групі рахунків фізосіб (у такий спосіб проводиться виплата "сірих" зарплат).
  • Невідповідність фінансової операції (її суми, систематичності проведення) ризик-профіля клієнта (його офіційним доходам, історії попередніх операцій, професійної діяльності).
  • Ненадання клієнтом відомостей/документів, що необхідні для повної верифікації його, контрагента чи самої фіноперації.
  • Ризиковий характер послуг/діяльності клієнта, за які здійснюється оплата (сюди належить, зокрема, торгівля криптовалютами).
  • Велика кількість грошових переказів, особливо, якщо їх відразу переводять у готівку.
  • Відсутність підтвердження походження коштів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.