Агресія Росії – це не лише прямий напад на Україну, але й загроза основам світового миру. Нездатність Ради Безпеки ООН зупинити імперіалістичні амбіції свого постійного члена підриває її авторитет та легітимність міжнародного права
Луна знаходиться в зростаючій фазі, а значить сприяє новим починанням, дає нам додаткову енергію
“Як би я хотів” — це була та пісня, яка народилася одразу під час нашої першої зустрічі з Артемом. Це вийшло дуже легко, вже в перший день. Так би мовити, терапевтичним способом — ми одразу сублімували успіхи, бо це був якийсь такий стан, коли ця пісня стала зізнанням. Коли ти говориш людині: “Я дійсно бажаю тобі щастя будь-якою ціною, байдуже, чи буду я з тобою. Я хочу, щоб ти була щаслива. Якщо я не та людина, яка зробить тебе щасливою, то я хочу, щоб точно була людина, яка тебе зробить щасливою”.
Також підвищення податків негативно позначиться на інвестиційному кліматі паливного сектора
Підвищення податку на додану вартість (ПДВ) на пальне до 20% вплине на вартість товарів та послуг. Таку думку висловив директор Інституту вільної економіки Михайло Чернишов. Підвищення ПДВ на пальне до 20% відбудеться з 1 липня.
"Особливість ринку пального в тому, що зміни на ньому відразу стосуються всіх. Навіть якщо у когось немає автомобіля, то людина все одно користується транспортом як таким: таксі, автобуси. Навіть якщо вона рідко пересувається, – умовний пенсіонер. Він рідко виходить з дому, але його збільшення цін на пальне теж стосується, тому що це вплине на вартість продуктів харчування, оскільки їх, як мінімум, потрібно доставляти в магазин. Введення, підвищення або додавання податків в цьому секторі економіки відрізняється від інших тим, що це негайно почне позначатися на всіх", - розповів Михайло Чернишов.
Експерт зазначив, що зміна цін на пальне торкнеться всіх сфер, але по-різному, тому що десь логістичні витрати складають більшу частину собівартості продукції, десь меншу. Крім цього, на думку економіста, збільшення податків в паливному секторі призводить до зростання витрат для трейдерів. Це в свою чергу призводить до зменшення пропозиції пального, тому що не всі оператори ринку можуть продавати ресурс з великими витратами. А зменшення продавців, а отже і пропозиції, веде до підвищення цін на ресурс.
"Насправді додану вартість платитиме підприємець зі свого потенційного прибутку, який вже буде меншим. Це призводить до того, що погіршується інвестиційний клімат, оскільки якщо у підприємця стає менше грошей, то він менше інвестує в розвиток свого бізнесу", - продовжив Чернишов.
Директор Інституту вільної економіки нагадав, що в перші місяці війни через спроби регулювання ринку пального почався дефіцит бензину та дизеля. І як тільки регулювання припинилося, ринок відразу наситився пальним і ціни згодом поступово знизилися.
"І оподаткування - це те саме регулювання. Як тільки держава регулює або вводить податки, то в будь-якому випадку це негативно позначається на економіці", - додав він.
У березні 2022 року податок на пальне скоротили з 20% до 7%. Крім цього був скасований акциз. 30 серпня 2022 року Верховна Рада підтримала повернення акцизу на пальне. Закон передбачає встановлення акцизу на рівні 100 євро/1000 літрів для бензину і дизпалива і 52 євро для газу.
30 березня 2023 року голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев заявив про те, що зниження податку на пальне на початку минулого року було помилкою.
Раніше Інформатор повідомляв, на скільки подорожчає пальне в Україні після підвищення ПДВ та повернення акцизів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.