Пекельна дорога: що відбувається на ділянці траси Маяки-Паланка Одеської області і чому в людей урвався терпець

Читать на русском

Єдина автодорога в напрямок Ізмаїлу пролягає через Молдову, міст через затоку зруйновано, тому автомобілі вимушені вистоювати великі черги і проходити перевірку через блокпости

Читать на русском
Виїзд за кордон, дорога
Транзитна ділянка дороги Маяки-Паланка проходить через територію Молдови

Єдина автодорога в напрямок Ізмаїлу пролягає через Молдову, міст через затоку зруйновано, тому автомобілі вимушені вистоювати великі черги і проходити перевірку через блокпости

На сьогодні, після знищення мосту через Затоку, дорога Маяки-Паланка є єдиним наземним шляхом, що сполучає Ізмаїл, та так звану Бессарабію з рештою країни. Транзитна ділянка проходить через територію Молдови. На в’їзді та виїзді з даного відрізку траси встановлено блок пости. В такій ситуації українці вимушені вистоювати багатогодинні черги, щоб потрапити до пунктів призначення і тому їх терпець урвався. Інфоматор робирався у ситуації.

Що відбувається на автодорозі Маяки-Паланка?

Крім того, що дорога Маяки-Паланка є єдиним наземним шляхом, що сполучає Ізмаїл, та так звану Бессарабію з рештою країни. Ця ділянка траси є ще і єдиним та найкоротшим шляхом для Одеської, Миколаївської та Херсонської областей для виїзду за кордон, а саме до Молдови, або транзитом до Румунії.

"Тобто, цією дорогою їдуть фури, вантажівки в румунські порти, та на Молдову. І саме цією дорогою їздять легковими автомобілями люди, яким потрібно потрапити не тільки за кордон, але й з території України на територію України", - розповіли Інформатору очевидці.

У зв’язку з тим, що дорога є виїздом на територію інших держав, там стоять блокпости. Ймовірно, і це цілком зрозуміло, що прикордонники припускають можливість виїзду або вивозу цією трасою ухилянтів. Тому перевірка проводиться більш прискіпливо. І звичайно займає багато часу. В результаті прості люди, які вимушені їхати цією дорогою з України в Україну простоюють в багатокілометрових чергах по декілька годин. Місцеві кажуть, що блокпости там були і раніше.

"Але можна було проїхати спокійно і швидко. А останнім часом цей шлях став пекельним. Що казати – ні туалетів, ні води, ні будь яких інших умов в черзі під пекучим сонцем!", - обурені вони.

Пишіть скарги на урядовий портал! – відгук із черги

В цій ситуації людей більш за все обурює не наявність неймовірної кількості машин, ні стан дороги, якій теж бажає кращого, а робота блокпостів.

«Виходячи з дій посадових осіб на блокпості наявне очевидне перевищення повноважень. Блок пост на в’їзді у транзитну зону окрім функції контролю транзитної ділянки траси, також де факто взяв на себе функцію контролю перетину державного кордону громадянами», - розповів Інформатору один з автомобілістів. 

Чималі затори виникають на даному відрізку траси кожен день.  Машини стоять у черзі  по 5-6 годин. 

В Телеграм-каналі люди створили спеціальну групу, де діляться своїми враженнями, інформують про ситуацію, дають рекомендації тим, хто попав на цю автодорогу вперше. Ось деякі відгуки, за якими можна зрозуміти, що відбувається на ділянці Маяки-Паланка.

Дорога не в пекло. Дорога – пекельна. Що  відбувається на ділянці траси Маяки-Паланка Одеської області і чому в людей урвався терпець 1

Дорога не в пекло. Дорога – пекельна. Що  відбувається на ділянці траси Маяки-Паланка Одеської області і чому в людей урвався терпець 2

 

Дорога не в пекло. Дорога – пекельна. Що  відбувається на ділянці траси Маяки-Паланка Одеської області і чому в людей урвався терпець 3

 

Дорога не в пекло. Дорога – пекельна. Що  відбувається на ділянці траси Маяки-Паланка Одеської області і чому в людей урвався терпець 4

 

Деякі факти про дорогу Маяки-Паланка

Відповідно до угоди про кордон від 1999 року, Молдова передала Україні в користування ділянку автомагістралі Одеса - Рені протяжністю 7,7 км, але прилегла до дороги територія в районі Паланки залишалася у власності Молдови.

Після зміни влади в Молдові в 2009 році Україна зажадала передати їй у власність територію площею майже 1 тис. га, мотивувавши це переданням Молдові у власність 450 м берегової лінії на Дунаї у 2002 році, завдяки чому та отримала можливість побудувати морський порт Джурджулешти.

30 червня 2011 року в Кишиневі було підписано акт визначення та закріплення на місцевості меж ділянки автомобільної дороги Одеса - Рені в районі с. Паланка, а також земельної ділянки, якою вона проходить. Ділянку дороги було де-юре передано у власність України 18 листопада 2001 року, однак акту визначення меж на місцевості так і не було визначено.

Тобто, сама автомобільна дорога Одеса-Рені є українською, тоді як навколишня територія є молдавською. Раніше під час в'їзду на цю транзитну дорогу в "Маяках" і на "Удобному" стояли прикордонні пости, які давали талон, фіксували час, номер машини і кількість людей. Це робили для того, щоб на дорозі не зупинилася машина, не висадила людей або не взяла людей із боку Молдови. 

У жовтні 2021 року на ділянці дороги міжнародного значення М-15 "Одеса-Рені", яка проходить через територію Молдови (с. Паланка), як експеримент скасували діючий раніше режим пропуску за талонами.  Але на цій дорозі посилили контроль прикордонними нарядами. З початком повномасштабного вторгнення прикордонники ввели певні обмеження, спрямовані на ще більше посилення охорони кордону.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.