На сайті Київської міської ради з’явилась петиція про заміну дверей на входах до метрополітену на ролети
Наразі кількість осіб з інвалідністю в Україні сягає майже 2,7 мільйонів. На жаль, в умовах війни, цей показник з кожним днем зростає. Тому питання інклюзії стає ще більш актуальним. Чи готовий метрополітен Києва до обслуговування людей з інвалідністю – дослідили експерти.
Самостійно скористатись входом/виходом особи з інвалідністю, які пересуваються на кріслі колісному, зможуть на станціях: “Вокзальна”, “Університет”, “Арсенальна”, “Політехнічний Інститут”, “Хрещатик” та “Золоті ворота”. Станції Київського метрополітену, оснащені дверима вхідної групи шириною від 70 до 90 см. Втім, двері київського метрополітену занадто важкі в обертанні та лише ускладнюють пересування. Про це в квітневому дослідженні повідомили експерти.
“Це не завжди зручно, якщо пасажир чи пасажирка заходять із дитячим візочком, пересуваються на кріслі колісному, користуються протезами. Це не дуже зручно для людей старшого віку чи для дітей. Та для будь-кого, кому важко докладати фізичних зусиль, щоб штовхати чи притримувати двері”, — зазначають в громадській організації “Доступно.UA”
Також, варто зауважити, що наприкінці березня цього року на сайті Київської міської ради з’явилась відповідна петиція. Її автори пропонують перейняти досвід більшості європейських країн та прибрати двері з входу до метрополітену, замінивши їх на ролети — горизонтальні чи вертикальні, які були б опущені лише в неробочі години. Також ініціатори петиції представили тимчасове рішення: закріплювати двері, щоб вони були у відкритому положенні в години роботи метрополітену. Наразі петиція набрала 2161 з 6000 підписів, необхідних для розгляду.
В Київському метрополітені для безпечного та комфортного пересування пасажир з інвалідністю може скористатися послугою супроводу. Для цього необхідно подзвонити за номером (044) 238-55-11, але не пізніше ніж за годину до запланованого переміщення та повідомити дату, час і маршрут прямування.
Також можна звернутись до чергового персоналу станції (касира, контролера або чергового по станції) та повідомити свій маршрут прямування до станції призначення. При плануванні подорожі необхідно, крім часу самого слідування в поїзді, передбачити додатковий час на організацію допомоги (орієнтовно 15 додаткових хвилин) для підйому/спуску ескалатором чи сходами на кожну із станцій (посадки, пересадки та призначення).
Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті КП “Київський метрополітен”, 14 з 52 станцій обладнанні ліфтами та підйомниками, а також пандусами. Зазначається, що сходовий гусеничний підйомник “LG 2004” передбачений на трьох станціях, а саме: “Хрещатик”, “Академмістечко” та “Позняки”.
Отже, відповідаючи на питання - наскільки столичний метрополітен доступний для людей з інвалідністю, експерти зазначили, що певний розвиток у напрямку інклюзивності є. Втім, цей рівень все ще дуже далекий від міжнародних стандартів та успішних європейських кейсів.
Раніше ми писали, що Варшава безоплатно передає Києву 60 вагонів метрополітену. Перша партія з шести вагонів вже практично готова до транспортування. Частину з них розберуть для ремонту вже наявних у Київського метрополітену вагонів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливі новини. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері стежте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.