Листом від 17.11.2023 року ПриватБанк повідомив клієнтку про відсутність підстав для повернення знятих коштів
Жінка звернулася до відділення банку, бо не змогла увійти у застосунок «Приват-24». Вона дізналася про оформлений без її згоди кредит в розмірі 50 тисяч гривень та списання 41 597 гривень. Про це йдеться у рішенні Орджонікідзевського районного суду Запоріжжя, опублікованому 9 серпня 2024 року.
13.10.2023 року жінка не змогла зі свого телефону увійти в застосунок «Приват-24», у зв'язку з чим звернулась до найближчого відділення АТ КБ «ПриватБанк», де її повідомили про оформлення кредиту на вказаний рахунок в розмірі 50 тисяч гривень, зміну анкетних даних, оформлення на її ім'я картки «єВідновлення» та зняття з картки 11.10.2023 року двома транзакціями коштів розміром 20 800 гривень та 20 797 гривень. При цьому, вона повідомила співробітника банку, що від банку не надходили повідомлення або дзвінки з приводу отримання кредиту, документів на його отримання не підписувала, кошти з карти не знімала. Також громадянка звернулась на гарячу лінію банку і повідомила про шахрайські дії з боку невідомих осіб.
14.10.2023 року жінка звернулась до поліції із заявою про вчинення шахрайства, після чого звернулась до служби безпеки АТ КБ «ПриватБанк». Цього ж дня відділом поліції було зареєстроване кримінальне провадження за ч. 4 ст. 185 Кримінального кодексу України 01.11.2023 року їй зателефонували з АТ КБ «ПриватБанк» та повідомили, що відповідь на звернення надаватися не буде, а також, що клієнтка є боржником та має сплачувати кредит. 01.12.2023 року фінустановою були списані відсотки за користування кредитом в розмірі 2 363 гривень. Листом від 17.11.2023 року банк повідомив про відсутність підстав для повернення знятих коштів.
"Позивачка повідомила або ненавмисно надала доступ до своїх персональних даних, паролю входу до власного «Приват-24», можливо, через фішингове посилання, що є розповсюдженим способом отримання третіми особами доступу до клієнтського акаунту «Приват-24» в інтернеті. Натомість звернення клієнтки до банку про те, що вона не має доступу до додатка «Приват-24» було запізнілим - лише 13.10.2023 року в той час, як кошти були зняті ще 11.10.2023 року. Тому їй було рекомендовано звернутись до правоохоронних органів. Завдані збитки не підлягають відшкодуванню, оскільки згідно з п. 2.1.4.5.1 умов та правил надання банківських послуг АТ КБ «ПриватБанк» клієнт зобов'язаний не передавати картки, ПІН, постійний пароль, одноразові паролі й контрольну інформацію третім особам, не використовувати карти або нанесені на них дані в цілях, не передбачених договором, або що суперечать чинному законодавству. Клієнт несе відповідальність за всі операції, що супроводжуються авторизацією, включаючи операції, що супроводжуються правильним введенням нанесених на платіжній картці даних, до моменту звернення клієнта в банк та блокування платіжної картки", - заявили у ПриватБанку.
Позов жінки задовольнили частково. Транзакції щодо зняття коштів 11 жовтня 2023 року в розмірі 20 800 гривень та 20 797 гривень визнали недійними. ПриватБанк зобов'язали скасувати кредитну заборгованість у розмірі 48 292 гривень, яка утворилась за наслідками оскаржуваних операцій від 11 жовтня 2023 року.
"Судом встановлено, що позивачка стала жертвою шахрайських дій інших осіб, які скористались її особистими даними, збільшили по картці кредитний ліміт в АТ КБ «ПриватБанк», проте ці дії не відповідали внутрішній її волі, вона не отримувала коштів, не давала згоди на збільшення кредитного ліміту, транзакції щодо зняття коштів 11.10.2023 року в розмірі 20 800 гривень та 20 797 гривень є нечинними, а АТ КБ «ПриватБанк» відповідно до наведених вище вимог закону зобов'язаний скасувати кредитну заборгованість розміром 48 292 гривень, яка утворилась внаслідок вищезазначених операцій", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.