Чоловік отримав компенсацію через суд
Чоловік з Тернополя до Києва відправив посилку з «Iphone 6+». Проте, його забрала не жінка, яка купувала телефон с зарядкою та навушниками, а хтось невідомий. В «Новій пошті» порушень не знайшли та відшкодовувати вартість телефону без суду не стали.
В травні 2018 року чоловік відправив «Новою поштою» з Тернополя до Києва посилку. В ній був телефон «Iphone 6+», зарядний пристрій та навушники. В накладній була вказана оголошена вартість відправлення – 8 тис. 500 грн. Чоловік заплатив 91 грн за перевезення і пішов до дому.
На наступний день посилки прибула до столиці. Проте її отримав не покупець, а якась невідома особа. Для того, аби забрати мобільний, шахрай назвав номер накладної та показав паспорти у формі ID-картки.
Чоловік скаржився до «Нової пошти» та просив повернути йому вартість втраченого телефону з зарядкою та навушниками. Те саме робила і жінка, яка чекала на посилку у Києві. У відповідях в компанії не заперечили та не спростували, що відправлення отримав не той, кому воно було адресовано.
Врегулювати суперечку мирним шляхом не вийшло. Тоді чоловік подав позов до суду.
Крім того, щоб «Нова пошта» компенсувала вартість посилки, чоловік вимагав ще й моральної компенсації. Під час судового засідання він заявив, що на отримані від продажу телефону гроші він хотів оздоровити свою дитину з інвалідністю.
Тому окрім 8 тис. 500 грн за втрачений телефон чоловік просив суд, щоб компанія компенсувала йому 91 грн за послугу доставки та сплатила штраф - 2 тис. 059,55 грн. Також, продавець гаджета наполягав на відшкодуванні моральних страждань в 5 тис. грн і сплаті компанією судових витрат.
У відповідь на це адвокат «Нової пошти» заявив, що для цього спору у суді вже сплили строки позовної давності. Нібито з моменту, коли чоловік отримав відповідь від компанії у травні 2018 року у нього був рік на похід до суду. А оскільки він подав позов пізніше, то немає про що говорити.
Після проведеної внутрішньої перевірки в «Новій пошті» з’ясували, що посилку отримав той, хто правильно назвав номер експрес-накладної та надав паспорти у формі ID-карти. До того ж повного збігу прізвища, імені та по батькові виключати не можна. Однак виявилося, що у жінки, яка мала забрати у Києві телефон та у її чоловіка паспорти є лише у формі книжечки. Тому не вони тоді приходили у відділення та забирали посилку.
Через те, що в «Новій пошті» не довели, що видали телефон правильній особі та не розкрили подробиць службової перевірки суд вирішив, що компанія має компенсувати чоловіку вартість відправлення. Крім того, втрата телефону – це дійсно прикрість. Тому «Нова пошта» ще мала виплатити 1 тис. грн за неприємні емоції. В результаті, у листопаді 2020 року суддя Тернопільського міськрайонного суду вирішила, що компанія має виплатити чоловіку 9 тис. 591 грн.
Проти цього рішення виступив адвокат компанії та оскаржив його. Однак повністю відіграти ситуацію і зовсім не платити своєму клієнтові не вийшло. Судді уважно почитали угоду між «Новою поштою» та клієнтами й виявили, що там немає нічого про відшкодування моральної шкоди. Через це у березні 2021 року судді відмінусували тисячу гривень від розміру компенсації. Проте 8 тис. 591 грн компанія все ж таки була зобов’язана заплатити.
Інформатор розповідав, що чоловік вимагав компенсацію від «Нової пошти» за невчасно доставлений подарунок.