Знаходяться українці, які це беруть та навіть вдягають, виходячи з дому
В Україні почала набувати ще більшого поширення нова так звана тематика “ухилянства”, яку намагаються іронізувати, а свій початок бере вона з російської пропаганди. У магазинах почали продавати мерч “у – ухилянт”. На полицях онлайн-маркетів можна знайти футболки з відповідними написами, наліпки на авто, посуд тощо.
Про це стало відомо з відповідних оголошень в інтернеті, а також розповідають користувачі соцмереж. Водночас знаходяться люди, які подібний товар купують, а одяг вдягають, виходячи на вулицю.
Так, у мережі з’явився товар у вигляді знаку “У” в червоному трикутнику на автівки, що в цьому випадку означає “ухилянт”. “Креативники” використовують різні шрифти, наносячи напис на чашки, футболки та наліпки на автомобілі – зокрема, на номерні знаки.
Ба більше, до слова “ухилянт” ще додають жаргонне “чіназес”. Воно означає “відпочинок” і “задоволення”.
Подекуди такий мерч навіть користується попитом. Зокрема, у київському метро цього тижня помітили чоловіка саме в такій футболці із написом “ухилянт”. Фотографію з таким показав у соцмережі X (Twitter) офіцер ЗСУ Андрій Ткачук, назвавши відповідний прошарок суспільства “позорищем”.
Водночас військовий, який підписаний в X “Позивний Генріх”, заявив, що проблема навіть не в тому, що людина, яка вдягнула це, є ухилянтом та пишається цим. За його словами, чоловіків в таких футболках можуть побачити ветерани або військові, які повертатимуться додому, тому буде "невесело”. Крім того, коментатори зазначають, що українське суспільство доволі швидко перейшло від мерчу “Вірю в в ЗСУ”, “Я українець”, "Пес Патрон", “Чорнобаївка”, "Доброго вечора, ми з України" до “ухилянтів”.
Попри те, що тему “ухилянт” активно розповсюджувала в українському інформаційному полі російська пропаганда, вона активно використовує це і зараз, звертаючи увагу на “результати”. Зокрема, пропагандисти пропонують використовувати моду на “ухилянство” у дискусіях з українцями.
Ціни на таку атрибутику подекуди відрізняються. Чашки коштують у середньорму від 180 до 300 гривень, футболки - від 400 до 600 грн, наліпка на вікно автомобіля - 150 грн, а сувенірні номери - у межах 699 грн. Втім, маркетплейси в Україні швидко видаляють подібні "у хилянтські" товари.
Відомо, що від початку повномасштабного російського вторгнення в Україну правоохоронні органи розслідують майже 11,3 тисячі кримінальних проваджень в області мобілізації. Усі вони пов'язані з ухиленням від призову або порушенням військового обліку.
Загалом українці, які намагаються ухилитися від мобілізації, спробують перейти кордони України майже кожен день. Їх не зупиняють ризики загибелі; вони готові платити великі гроші за "маршрути", які у переважній більшості виявляються брехнею. Як розповів речник Державної прикордонної служби України Андрій Демченко в інтерв'ю Укрінформу, щонайменше 30 людей загинуло при спробі перейти державний кордон, починаючи з лютого 2022 року.
Нагадаємо, що схвалена комітетом Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності редакція законопроєкту №10379, який передбачає посилення покарань за порушення військового обліку та ухилення від мобілізації, дозволить суттєво розширити повноваження ТЦК. Зокрема, виписувати штрафи військовозобов’язаним, після чого дійти може і до блокування рахунків з арештом майна.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.