Мобільний застосунок для військовозобов’язаних Резерв+: чому не виходить авторизуватися

Військовозобов'язаним чоловікам віком від 18 до 60 років не вдається 18 травня швидко авторизуватися у додатку Резерв+ через захист даних, що сповільнює роботу сервісу

Резерв+
Захст від DDOS-атак сповільнив роботу додатку для оновлення даних Резерв+

Новий додаток Міністерства оборони України "Резерв+" викликав справжню хвилю обговорень серед військовозобов'язаних чоловіків, які з початку запуску сервісу 18 травня не змогли швидко оновити свої дані у системі. Програма, яка повинна була полегшити процес оновлення облікових даних, наразилася на несподівані труднощі. Багато користувачів скаржаться на неможливість авторизації та повільну роботу додатку.

Міністерство оборони вже визнало наявність проблем, пояснивши це необхідністю забезпечення високого рівня захисту даних. Через цей захист, мовляв, все і працює повільно. 

Нагадаємо, що додаток вимагає від користувачів надання значного обсягу особистої облікової інформації, включаючи ПІП, адресу, електронну пошту, номер телефону та авторизацію через BankID. При цьому застосунок захищений від DDOS-атак та спроб злому з боку ворога, що означає, що функція авторизації може працювати не у всіх одночасно. Це складний процес, який вимагає значних ресурсів для обробки та захисту персональних даних.

"Застосунок захищений від DDOS-атак та намагань ворога його взламати, тому функція авторизації може працювати не у всіх одночасно. Технічна команда працює 24/7, виправляє всі помилки та реагує на зауваження", зазначають у Міноборони.

Експерти з кібербезпеки підтверджують, що такі заходи дійсно можуть впливати на швидкість роботи додатку. Захист від DDOS-атак передбачає фільтрацію та обробку великого обсягу запитів, що може призводити до затримок у роботі системи. Крім того, авторизація через BankID, яка є додатковим рівнем захисту, теж може сповільнювати процес через необхідність перевірки даних банківських установ.

Деякі такий перевіряючій системі - не дивуються, але й не радіють. Так, користувач Facebook, яка працює з порталом Єдиної державної електронної системи, Ольга Жуковська побоюється, що у подальшому систему можуть-таки здамати російські хакери.  

"Як неочікувано, да? Ще раз повільно для тих хто ще не зрозумів - у нас електронний реєстр ВІЙСЬКОВОГО РЕЗЕРВУ зроблений так, що не те, що захист - він працювати нормально не може! Тобто перший-ліпший хакер спокійно в нього зайде? Нє, ну а шо Ви очікували? Для мене, як для ГІПа (головний інженер проєкту - ред.), яка працює з ЄДЕССБ абсолютно не має нічого дивного...", - зазначила вона.
Деякі спеціалісти не довіряють Резерв+
Деякі спеціалісти не довіряють Резерв+

Журналіст, автор цифрового контенту Віталій Улибін задається резонним питанням щодо того, чому у Резерв+ можна авторизуватись через банк ID і чи немає можливості залогінитись через "Дія". 

Користувачі незадоволені обмеженим функціоналом реєстрацій
Користувачі незадоволені обмеженим функціоналом реєстрацій

Розробники мобільних застосунків, звісно, бачать певні неполадки на етапі запуску, але момент безпеки залишають для тестувальників. Зокрема, про це пише Василь Задворний

"Про Резерв+ коротко. Я знаю, що таке побудувати мобільний застосунок.. Я уявляю, що таке побудувати мобільний застосунок високонавантажений. Я розумію, що таке будувати продукт, коли багато стейкхолдерів хочуть багато різного функціоналу, а бюджет, а головне час - обмежений. Саме тому, те, що мобільний застосунок був зрештою зарелізений вчасно - близько до дива. З чим я і вітаю всіх причетних. Баги очевидно є, і очевидно будуть виправлені. Архітектурний борг (ре-юз коду) - теж. Про security поки сказати нічого не можу, почекаю відгуків тих, хто тестуватиме", - написав він.

Перші результати та подальші перспективи

Незважаючи на наявні проблеми, станом на сьогодні вже 150 000 громадян успішно авторизувалися у застосунку "Резерв+". Це значне досягнення, враховуючи масштаби задачі та рівень безпеки, який необхідно забезпечити. Однак, ще сотні тисяч запитів залишаються у черзі.

"Станом на зараз 150 000 громадян вже успішно авторизувалися у застосунку Резерв+. І ще сотні тисяч запитів – у черзі", - йдеться у повідомленні Міноборони.

Технічна команда Міністерства оборони працює цілодобово, реагуючи на зауваження користувачів та виправляючи всі помилки. Фахівці активно працюють над оптимізацією процесів, щоб забезпечити стабільну роботу додатку для всіх користувачів.

Міноборони дякує громадянам за відповідальність та терпіння, нагадуючи, що термін для оновлення даних становить 60 днів. Усі військовозобов'язані встигнуть виконати свій обов’язок, тож варто зберігати спокій та дочекатися своєї черги.

"Дякуємо, що показуєте приклад відповідальності! Та нагадуємо, що термін для оновлення даних – 60 днів, тож виконати обов’язок встигнуть всі.", - додали у відомстві.

У підсумку, хоча старт роботи додатку "Резерв+" виявився нелегким, впроваджені заходи безпеки є необхідними для захисту даних користувачів. Технічна команда продовжує працювати над поліпшенням сервісу, і з часом проблеми обіцяють усунути. 

Нагадаємо, що з сьогоднішнього дня дані можна оновити не тільки дистанційно через електронний кабінет "Резерв+", але й берпоседедньо у ТЦК чи центрах ЦНАП. Безліч варіантів має спростити процес, який займе часу до 16 липня.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube