Межа між правдою і збоченням: Безугла звинуватила відомих фотографів у аморальності за фото з місця прильоту ракети в Києві

Нардепка від Слуги народу Мар’яна Безугла різко розкритикувала діяльність українських документалістів Костянтина і Влади Ліберових, а також фотографа Євгенія Малолєтки. Вона заявила, що деякі світлини на межі із прихованими збоченнями, і закликала суспільство не поширювати подібний контент

Наслідки російської ракетної атаки
Як стерв’ятники: Безугла обурилася фото мертвих і поранених людей. Фото: Evgeniy Maloletka, libkos,

Нардепка від "Слуги народу" Мар’яна Безугла публічно висловила обурення з приводу роботи відомих українських фотографів-документалістів Костянтина і Влади Ліберових, а також Євгена Малолєтки. Їхні фото, які неодноразово ставали символами війни й трагедії, вона назвала такими, що "перетинають моральну межу". Більше того, за словами Безуглої, світлини містять елементи "вуаєризму".

Про це вона написала у своєму телеграм-каналі. Приводом для заяви стала публікація знімків з місця ракетного удару по житловому будинку в Києві, де було зафіксовано поранених і загиблих цивільних.

"Сьогодні один фотограф, який уже неодноразово перетинав моральну межу, приїхав, мов стерв’ятник, до місця влучання російської ракети в житловий будинок і нафотографував оголених поранених та мертвих людей", - заявила Безугла.

Імені фотографів вона напряму не називає, але відомо, про які документальні кадри каже нардепка. Бо в перші хвилини після терористичних дій РФ ці фотофіксації злочину Росії розлетілися мережею. Їх публікували як прості українці, так і відомі за межами країни, аби весь світ побачив обличчя ворога. 

Маша Єфросиніна поділилася фото Ліберових, які зображують пекельний ранок 24 квітня
Маша Єфросиніна поділилася фото Ліберових, які зображують пекельний ранок 24 квітня в Києві

Безугла згадала також попередню фотосесію, де кадри живого військового було поєднано із фото його спотвореного тіла після загибелі. Ці знімки нардепка вважає прикладом "смакування жаху".

"Автор отримав тисячі поширень і коментарів, що смакували, як жахливо виглядає труп порівняно з живим оригіналом", - вдалася вона до порівнянь.

Політикиня закликала суспільство відреагувати на подібні фото та публікації:

"Межа між поширенням правди про злочини росіян і особистим вуаєризмом чи прихованими збоченнями - надзвичайно тонка. І лише реакція суспільства здатна зупинити намагання окремих вуаєристів маскувати свої збочення під потребу показувати злочини росіян", - вважає Безугла.

Наприкінці своїх коментарів вона таки перейшла на особистості, згадавши прізвище фотографа світового рівня Малолєткі Євгена, який став одним з переможців у категорії Європа за серію знімків під назвою The Siege of Mariupol ("Облога Маріуполя"). На сайті премії World Press Photo наголосили, що Малолєтка був одним з небагатьох фотографів, які документували події в Маріуполі на початку бомбардування і окупації міста.

"Такі, як фотограф Євгеній Малолєтка, ймовірно, ще в дитинстві мучили кошенят... Ганьба", - написала Безугла.

Фото військового злочину РФ: facebook.com/evgeniy.maloletka
Фото військового злочину РФ: facebook.com/evgeniy.maloletka

Безугла пише, що "інстинкти, емоції завжди готові вирватися з-під соціальних рамок, які людство формувало століттями", і додає про "рамки крихкі, бережіть їх". Вона ще додала деякі недоречні поради, як на її погляд, мають працювати кореспонденти:

"Маємо фіксувати злочини ворога, але не маємо опускатися до рівня натовпу колізеїв, який спрагло спостерігав, як звірі роздирають людей на арені".

Врятована жінка з собакою. Фото: facebook.com/evgeniy.maloletka
Врятована жінка з собакою. Фото: facebook.com/evgeniy.maloletka

Попри критику, фотографи Костянтин і Влада Ліберови відомі своєю глибоко емоційною та документальною роботою, яка має значне суспільне значення. Вони першими показали світу світлини Дмитра Козацького (позивний "Орест") після його звільнення з полону. У своїх репортажах вони також фіксували наслідки обстрілів, рятувальні операції, евакуацію мирного населення, сліди катування та реабілітацію українських військових тощо.

У вересні 2024 року подружжя документувало евакуацію жителів Покровська, міста, яке через наступ РФ перетворилося на зону тиші й руїн. Їхні фото розповідали історії таких людей, як Антоніна - літня жінка на інвалідному візку, що покинула місто через стан здоров’я, залишивши свого чоловіка, який відмовився евакуюватися.

Критика Безуглої викликала жваву дискусію в соцмережах. Частина користувачів наголошує на важливості таких фото як інструменту документування злочинів РФ, інші - на необхідності зваженого та етичного підходу до зображення страждань цивільних. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube