Експерти з PR, маркетингу та медіа допомогли підприємницям розібратися як стати більш ефективними
В Києві провели перший безкоштовний захід для малого і середнього бізнесу у форматі публічних консультацій. Під час нього експерти з галузей PR, маркетингу та медіа допомогли підприємницям з Хмельницького та Одеси розібратися як стати більш ефективними. А також дали відповідь на питання: «В якому напрямку рухатися?».
Організатором майстермайнду «PR для бізнесу: як це працює на прикладі вашого кейсу» стало PR buro Ackermann. Розбирали проблематику його засновниця – Оксана Аккерман і два запрошені експерти: маркетолог, автор бізнес-литератури Олексій Філановський та медіатренерка і ведуча телеканалу «Ми Україна Плюс» Олена Цинтила.
«Коли людина тільки починає бізнес, зазвичай в ньому задіяна вся родина. Інстаграм веде дружина, маркетингом займається син. Аби уникнути помилок і зайвих витрат потрібен професійний погляд зі сторони. Експерт може оцінити поточну ситуацію і сказати, наприклад: «Вам зараз не потрібен PR-ник. Вам потрібен директор з продажів, який побудує увесь ланцюг збуту продукції». Тож ми зробили цей формат, щоб українськи підприємці могли спертися на професійний досвід найкращих фахівців з різних галузей», — каже Оксана Аккерман.
Першими підприємцями, які подали заявку на розгляд, стали крафтова сироварня з Хмельниччини Monsher і новий косметичний бренд Burdova з Одеси.
Оксана Синюк має власну козину ферму, навчалася сироварінню в європейських країнах, вклала у бізнес близько 200 000 доларів. За шість років існування Monsher отримала лояльних і навіть відданих фанатів продукції. Водночас є ряд проблем. Усі процеси власниця закриває власноруч, оскільки боїться делегувати. Прибутків бізнес не приносить. Дотацій від держави на цю галузь немає. А попит на сири вже перевищує пропозицію. Тож, що робити? Масштабуватися? Яким чином?
Експерти запропонували підприємиці декілька шляхів вирішення цього питання: найняти СЕО, який буде керувати всіма процесами, навчитися делегувати і стати СЕО свого бізнесу, або ж залишатися крафтовою сироварнею з обмеженою пропозицією і високим прайсом. Однак перш за все експерти порадили Оксані звернутися до власних бажань і відповісти на питання: «А чого хочу я? Варити сир, транслювати користь козиного молока чи керувати бізнес-процесами?».
«Необхідно визначити свою амбіцію. Для чого ви взагалі робите бізнес? Чого ви хочете досягти? Далі масштаби своєї амбіції. Ви хочете національний бізнес, на одне місто, або на один мікрорайон?», – пояснив Олексій Філановський.
Другий кейс від косметологині і власниці клініки естетичної медицини з Одеси. Ірина Бурдова має амбітні плани. Постійно розширюється і впроваджує нові ідеї. На сьогодні вона запустила пробну партію гіпоалергенної косметики під власним брендом. Однак немає досвіду в товарному бізнесі.
«Я розумію, що для початку кожного бізнесу дуже важливий старт. Але як правильно стартувати? Це може бути як супер феєрично, так і супер провально. Останнім часом я використовую дуже багато можливостей, щоб дізнатися, що робити. В мене є багато кроків, що необхідно зробити. Але немає системи», – поділилася Ірина Бурдова.
Окрім практичних бізнес-кроків й розуміння, кому в першу чергу продавати нову продукцію. Експерти порадили Ірині, в тому числі, звернутися до широкої аудиторії й впроваджувати культуру правильного догляду за собою.
«Надавати експертні поради можна вже. Навіть до того, як косметика зійде з конвеєру. Це можуть бути чат-підбори, консультації онлайн, безкоштовний аналіз стану шкіри тощо. Це свого роду робота з підігрівом аудиторії. І найголовніше – демонструйте реальні результати до-після», – зауважила Олена Цинтила.
В результаті вийшла повноцінна двогодинна сесія, після якої кожен з бізнесів отримав дорожню карту для подальшого розвитку власної справи. Через місяць експерти знов зв’яжуться з Оксаною та Іриною, аби з’ясувати, що вдалося реалізувати на практиці, а з чим виникли труднощі.
Наступний майстермайнд відбудеться в січні майбутнього року. Подати свій кейс на розгляд можна за посиланням.
Проєкт не є комерційним і реалізується завдяки підтримці медіапартнерів: Ми Україна+, Obozrevatel, Delo, Інформатор, Tavr Media, а також бізнес-партнеру компанії Аріон.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.