У кожного бувають моменти, коли ніби все добре, але всередині все одно звучить питання “чому?”. Це не драма, це просто історія життя. Ми всі ставимо собі питання, на які немає правильних відповідей.
Експерти з PR, маркетингу та медіа допомогли підприємницям розібратися як стати більш ефективними
В Києві провели перший безкоштовний захід для малого і середнього бізнесу у форматі публічних консультацій. Під час нього експерти з галузей PR, маркетингу та медіа допомогли підприємницям з Хмельницького та Одеси розібратися як стати більш ефективними. А також дали відповідь на питання: «В якому напрямку рухатися?».
Організатором майстермайнду «PR для бізнесу: як це працює на прикладі вашого кейсу» стало PR buro Ackermann. Розбирали проблематику його засновниця – Оксана Аккерман і два запрошені експерти: маркетолог, автор бізнес-литератури Олексій Філановський та медіатренерка і ведуча телеканалу «Ми Україна Плюс» Олена Цинтила.
«Коли людина тільки починає бізнес, зазвичай в ньому задіяна вся родина. Інстаграм веде дружина, маркетингом займається син. Аби уникнути помилок і зайвих витрат потрібен професійний погляд зі сторони. Експерт може оцінити поточну ситуацію і сказати, наприклад: «Вам зараз не потрібен PR-ник. Вам потрібен директор з продажів, який побудує увесь ланцюг збуту продукції». Тож ми зробили цей формат, щоб українськи підприємці могли спертися на професійний досвід найкращих фахівців з різних галузей», — каже Оксана Аккерман.
Першими підприємцями, які подали заявку на розгляд, стали крафтова сироварня з Хмельниччини Monsher і новий косметичний бренд Burdova з Одеси.
Оксана Синюк має власну козину ферму, навчалася сироварінню в європейських країнах, вклала у бізнес близько 200 000 доларів. За шість років існування Monsher отримала лояльних і навіть відданих фанатів продукції. Водночас є ряд проблем. Усі процеси власниця закриває власноруч, оскільки боїться делегувати. Прибутків бізнес не приносить. Дотацій від держави на цю галузь немає. А попит на сири вже перевищує пропозицію. Тож, що робити? Масштабуватися? Яким чином?
Експерти запропонували підприємиці декілька шляхів вирішення цього питання: найняти СЕО, який буде керувати всіма процесами, навчитися делегувати і стати СЕО свого бізнесу, або ж залишатися крафтовою сироварнею з обмеженою пропозицією і високим прайсом. Однак перш за все експерти порадили Оксані звернутися до власних бажань і відповісти на питання: «А чого хочу я? Варити сир, транслювати користь козиного молока чи керувати бізнес-процесами?».
«Необхідно визначити свою амбіцію. Для чого ви взагалі робите бізнес? Чого ви хочете досягти? Далі масштаби своєї амбіції. Ви хочете національний бізнес, на одне місто, або на один мікрорайон?», – пояснив Олексій Філановський.

Другий кейс від косметологині і власниці клініки естетичної медицини з Одеси. Ірина Бурдова має амбітні плани. Постійно розширюється і впроваджує нові ідеї. На сьогодні вона запустила пробну партію гіпоалергенної косметики під власним брендом. Однак немає досвіду в товарному бізнесі.
«Я розумію, що для початку кожного бізнесу дуже важливий старт. Але як правильно стартувати? Це може бути як супер феєрично, так і супер провально. Останнім часом я використовую дуже багато можливостей, щоб дізнатися, що робити. В мене є багато кроків, що необхідно зробити. Але немає системи», – поділилася Ірина Бурдова.

Окрім практичних бізнес-кроків й розуміння, кому в першу чергу продавати нову продукцію. Експерти порадили Ірині, в тому числі, звернутися до широкої аудиторії й впроваджувати культуру правильного догляду за собою.
«Надавати експертні поради можна вже. Навіть до того, як косметика зійде з конвеєру. Це можуть бути чат-підбори, консультації онлайн, безкоштовний аналіз стану шкіри тощо. Це свого роду робота з підігрівом аудиторії. І найголовніше – демонструйте реальні результати до-після», – зауважила Олена Цинтила.
В результаті вийшла повноцінна двогодинна сесія, після якої кожен з бізнесів отримав дорожню карту для подальшого розвитку власної справи. Через місяць експерти знов зв’яжуться з Оксаною та Іриною, аби з’ясувати, що вдалося реалізувати на практиці, а з чим виникли труднощі.

Наступний майстермайнд відбудеться в січні майбутнього року. Подати свій кейс на розгляд можна за посиланням.
Проєкт не є комерційним і реалізується завдяки підтримці медіапартнерів: Ми Україна+, Obozrevatel, Delo, Інформатор, Tavr Media, а також бізнес-партнеру компанії Аріон.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.