Після переходу за посиланням, яке надіслав потенційний покупець, екран телефону перестав відповідати на будь-які дії
Жінка на сайті OLX вирішила продати дитячий візок. Однак це обернулось для неї втратою коштів з кредитної картки в сумі 43 469 гривень, які вона вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Заводського районного суду Миколаєва, опублікованому 4 квітня 2025 року.
30.11.2024 року з метою продажу дитячого візочка жінка розмістила оголошення на платформі OLX. Після переходу за посиланням, яке надіслав потенційний покупець, екран її телефону перестав відповідати на будь-які дії. Після цього вона дізналася про списання грошей з її банківського рахунку та одразу звернулась до AT КБ «ПриватБанк» про блокування карток. Як було встановлено, невстановленою особою було підвищено кредитний ліміт до 90 тисяч гривень, списано кошти з кредитки на суму 42 тисячі гривень та разом з комісіями було знято 43 469 гривень. 30.11.2024 року громадянка подала до поліції заяву про вчинення кримінального правопорушення, на підставі якої було відкрито кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Оскільки банківські дії були здійсненні без її відома та розпорядження, а отже з порушенням вимог Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», просить визнати кредитний договір недійсним та, застосувавши наслідки недійсності правочину, зобов'язати AT КБ «ПриватБанк» повернути списані з рахунку кошти в сумі 43 469 гривень.
"За результатом проведення службової перевірки банком встановлено, що всі транзакції проведено з ручним вводом номера картки (posentrey mode-12), введенням cvv-коду (resp code-1) та коду для інтернет-платежів - 3-D Secure (pos condition-82), NFC pay-N.Технологія 3D Se аутентифікація власника карти (3-D Secure), тобто в процесі оплати онлайн до раніше необхідної інформації додавався додатковий запит на підтвердження використання карти. Власнику картки потрібно було ввести код підтвердження (одноразовий па вигляді СМС-повідомлення на номер телефону, вказаний під час реєстрації картки (3D по першій транзакції). Згідно з наявними даними банк ідентифікував клієнта належним чином і провів операцію за ініціалізації/ідентифікації клієнта і з його погодженням. Виходячи з того, що спірні дії третіх осіб стосовно клієнта банку, в результаті яких з його карток несанкціоновано списано кошти, сталися як наслідок в результаті дій клієнта, під впливом невстановлених осіб, вина банку відсутня. З приводу спірних дій клієнту рекомендовано звернутися до правоохоронних органів. Таким чином, дії третіх осіб у відношенні клієнта стали можливими через порушення клієнтом умов і правил надання банківських послуг", - заявили в ПриватБанку.
Суд частково задовольнив позов жінки. Кредитний договір № б/н від 30.11.2024 року на суму 43 469 гривень визнали недійсним.
"Суд прийшов до переконання, що АТ КБ "ПриватБанк" не підтвердив належними і допустимими доказами обставин, які б безспірно доводили, що позивач, як користувач кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей по кредитній картці, її особового рахунку, акаунту чи мобільного додатку "Приват-24", незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції 30.11.2024 року щодо підвищення кредитного ліміту та перерахування з її карткового рахунку грошових коштів на загальну суму 43 469 гривень, а також, що про ці операції її було повідомлено у момент їх вчинення. Відповідач не спростував доводів позивача, що вона не сприяла у доступі до її карткового рахунку та не надавала інформацію третім особам, що дало змогу ініціювати платіжні операції. Тягар доведення таких обставин лягає саме на відповідача", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.