Клієнт ПриватБанку отримав дзвінок з повідомленням про хакерську атаку та втратив 84 626 гривень - чи повернув суд кошти

Чоловік звернувся до АТ КБ «ПриватБанк» з вимогою повернути безпідставно списані кошти, але отримав відмову

ПриватБанк
Чоловік втратив з рахунку ПриватБанку 84 626 гривень

Чоловік отримав дзвінок від нібито працівника ПриватБанку з повідомленням про хакерську атаку. Згодом з його рахунку зникли кошти у розмірі 84 626 гривень, які він вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області, опублікованому 8 жовтня 2024 року. 

26 грудня 2023 року чоловіку зателефонувала невстановлена особа, яка представилась оператором АТ КБ «ПриватБанк» та повідомила про хакерську атаку щодо користувачів АТ КБ «ПриватБанк», тому для захисту коштів потрібно продиктувати три цифри з першого повідомлення та з другого повідомлення чотири цифри, яке буде надіслано оператором АТ КБ «ПриватБанк». Згодом, невідома особа зазначила, що відтепер картка відновлена, тільки тимчасово він не зможе користуватись мобільним застосунком «Приват-24». Після розмови громадянин приїхав до відділення банку та заблокував картку. Жодних повідомлень про проведення даних транзакцій за картковими рахунками за прив'язаним до мобільного додатку «Приват-24» номером телефону, не отримував.

27.12.2023 року чоловік звернувся до поліції з заявою про вчинення відносно нього кримінального правопорушення, яке передбачене ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. 28.12.2023 року відомості внесли до ЄРДР. Станом на день звернення до суду досудове розслідування триває. 18.01.2024 року він звернувся до АТ КБ «ПриватБанк» з вимогою повернути безпідставно списані кошти, однак 31.01.2024 року отримав відповідь, в якій зазначено, що банк не може повернути кошти.

"В ході проведення службової перевірки встановлено, що 26.12.2023 року з карткового рахунку клієнта, списано суму в розмірі 84 626 гривень шляхом проведення 9 платежів. 26.12.2023 року о 17:53:38 до банку з мобільного телефону надійшов дзвінок від позивача, який повідомив про те, що отримав дзвінок з номера, в якому невідомі особи, представившись службою підтримки банку, повідомили про блокування картки через хакерську атаку. Для розблокування вимагалось уточнити персональні дані та назвати ОТР пароль, який прийде на телефон, що він надалі й зробив. Враховуючи вищевикладене, підтверджується інформація щодо розголошення клієнтом конфіденційних даних карткового рахунку, PIN коду до картки, ОТР паролей, які надходили на фінансовий номер та які він передав шахраям, про що особисто повідомив у розмові з оператором банку при дзвінку на гарячу лінію. Отже, клієнт банку несе відповідальність за всі проведені операції з використанням передбачених договором засобів його ідентифікації й аутентифікації, в тому числі за несанкціоновані операції з його карткою", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він сприяв своїми діями втраті та незаконному використанню фінансового номера шляхом передання невідомим особам інформації, не впевнившись у правдивості цих осіб та необхідності передачі пін-кодів, що дало змогу ініціювати платіжні операції від його імені.

"Встановлено, що спірні транзакції по картковому рахунку, відкритому в АТ КБ «ПриватБанк», були виконані невідомими особами через мобільний додаток «Приват-24». Своєю чергою з аудіо запису телефонної розмови позивача з представником банку вбачається, що він зателефонував на номер гарячої ліні АТ КБ «ПриватБанк» та повідомив, що на його номер телефону зателефонували невідомі особи, які представились працівниками банку і повідомили про блокування картки у зв'язку з хакерськими діями. Для її розблокування необхідно повідомити його дату народження і код, який прийде у повідомлені, що він і зробив. При цьому, суд, з огляду на встановленні обставини справи, дійшов висновку, що позивач сприяв своїми діями втраті та незаконному використанню фінансового номера шляхом передання невідомим особам інформації, не впевнившись у правдивості цих осіб та необхідності передачі пін-кодів, що надалі дало змогу невідомим особам ініціювати платіжні операції від імені клієнта банку", - наголосив суд.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube