Працівники ПрАТ "Київстар" сказали жінці, що в них проводяться технічні роботи, через що номер телефону, який за нею закріплений, може змінитися
Жінка втратила з кредитної картки ПриватБанку 75 492 гривень. Перед цим їй зателефонували нібито працівники Київстар та просили виконати певні дії. Про це йдеться у рішення Корольовського районного суду Житомира, опублікованому 7 жовтня 2024 року.
18.03.2024 року невстановлена особа, керуючись номером телефону жінки з використанням електронно-обчислювальної техніки, вчинила шахрайство, списавши кошти з її кредитної картки в AT «ПриватБанк» на загальну суму 75 492 гривень. Шахраї подзвонили з номера, представилися працівниками ПрАТ "Київстар", сказали, що в них проводяться технічні роботи, через що номер телефону, який за нею закріплений, може змінитися. Якщо вона хоче, щоб її номер телефону за нею закріпився, вона повинна підтвердити таку заявку, назвавши їм код, який прийде їй в повідомлені. На електронну пошту надійшло повідомлення про нетиповий вхід в акаунт "Приват-24" з іншого пристрою.
"Позивачка, бувши клієнткою АТ «ПриватБанк», в порушення умов договору комплексного банківського обслуговування за вказівкою «працівників Київстар» виконала дії, що дозволило третій особі отримати доступ до системи «Інтернет-банкінг»", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона своїми діями сприяла незаконному використанню третьою особою інформації, яка надала змогу ініціювати платіжні операції з її кредитним рахунком.
"Про фінансові операції банк повідомляв позивачку на її фінансовий номер телефону та електронну адресу. Проте, вона повідомила банк про шахрайські операції лише 18.03.2024 року, зателефонувавши на гарячу лінію. В результаті з її банківської карти було знято кошти в загальній сумі 65 840 гривень, зняттю яких передував дзвінок працівників Київстар, які повідомили, що якщо клієнтка бажає зберегти свій номер, вона має виконати певні дії, які їй озвучать. В результаті, чого за вказівкою даних осіб вводила на телефоні комбінацію 245..., після цього їй на телефон надійшов від Київстару USSD-код, з якого продиктувала даним особам 5 останніх цифр. Дані особи попередили клієнтку, що в неї годину не буде зв'язку. Таким чином, треті особи шляхом заміни SIM-картки отримали доступ до фінансового номера телефону позивачки, скористалися її фінансовим додатком та провели ряд операцій по зняттю коштів. Таким чином, громадянка своїми необережними діями, передавши пароль третій особі, надала згоду - надавачу платіжних послуг з ініціювання платіжної операції на ініціювання операції з перерахування коштів в сумі 75 492 гривень на картку, що призвело до втрати нею фінансових коштів", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.