Киянка отримала зарахування на картку ПриватБанку, але 207 750 гривень зникли - що вирішив суд

У ПриватБанку вказують, що клієнтка сама винна у втраті коштів з рахунку

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з рахунку кошти у розмірі 207 750 гривень

Жінка отримала на картку зарахування з Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, як відшкодування її вкладу в збанкрутілому банку. Згодом вона дізналась про списання з рахунку ПриватБанку коштів у розмірі 207 750 гривень, які вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Солом'янського районного суду Києва, опублікованому 7 квітня 2025 року. 

26 липня 2022 року жінка отримала на банківську картку АТ КБ «ПриватБанк» зарахування з Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, як відшкодування її вкладу в збанкрутілому банку. В той момент, коли вона зайшла в мобільний додаток «Приват-24», щоб перевірити надходження коштів, на фінансовий номер надійшов дзвінок, як виявилося надалі - зловмисника, який представився працівником банку, і повідомив про те, що внаслідок втручання за допомогою електронно-обчислювальної техніки в базу даних АТ «ПриватБанк» відбулася спроба несанкціонованого списання коштів з її рахунку, і задля припинення цього списання потрібно надати права адміністратора операційної системи її телефону через застосунок завантажений у Google Play за посиланням.

Після отримання прав адміністратора ОС смартфона, жінці почали надходити телефонні дзвінки з АТ КБ «ПриватБанк» на підтвердження перерахунку коштів, а цією особою, як адміністратором телефону, така згода підтверджувалася. При цьому співрозмовник категорично заборонив їй дивитися на екран смартфона, нібито це завадить його діям із захисту банківського рахунку в додатку «Приват-24». Крім цього, співрозмовник повністю блокував її дії зі смартфоном, і вона не могла навіть його вимкнути. Коли громадянка зрозуміла, що має справу з шахрайством, зі свого комп'ютера увійшла до акаунту «Приват-24» і повідомила службу підтримки про події і стала вимагати заблокувати свої рахунки, проте протягом 20-30 хвилин ніякої відповіді не отримувала. Згодом дізналася, що за цей час з її рахунку зникла сума у понад 200 тисяч гривень. При цьому остання транзакція була проведена без підтвердження телефонним дзвінком і після того, як оператор онлайн-підтримки повідомив про блокування її рахунків. Всього на трьох різних отримувачів було здійснено 8 переказів на суми 24 500 гривень і 1 переказ на суму 13 250 гривень, загальна сума всіх переказів - 207 750 гривень.

"У першочерговому діалозі із працівником банку позивачка пояснила, що попередньо зателефонувала до банку ПУМБ, отримала рекомендацію завантажити мобільну версію застосунку даного банку (передбачається ПУМБ Online) на смартфон. Після цього вона зайшла в РІау Маркет і завантажила замість застосунку «ПУМБ Online» застосунок шахраїв «ПУМБ - бот», після чого їй надійшло шахрайське посилання з назвою «Служба безпеки». На вимогу зловмисників та під приводом наявності вірусу, клієнтка здійснила аутентифікацію у своєму акаунті додатка «Приват-24» на своєму телефоні. Для надання доступу шахраям завантажила додаток TeamViewer - пакет програмного забезпечення для віддаленого контролю комп'ютерів, смартфонів, обміну файлами між керуючим та керованим пристроями. Як наслідок, зловмисники отримали повний доступ до її пристрою, самостійно здійснили та підтвердили всі операції в «Приват-24» з її телефону. Таким чином, в результаті дій позивачки доступ до «Приват-24» був наданий віддалено третім особам позивачкою по справі, а спірні перекази здійснені з її телефону (пристрій був типовим і довіреним, авторизація в «Приват-24» здійснена особисто позивачкою) шляхом проведення ряду транзакцій в платіжному застосунку Приват-24 позивачки. Під час здійснення транзакцій банком була вчинена посилена ідентифікація (повідомлення з паролями для можливості проведення транзакцій). Всі авторизації в «Приват-24» 26.07.2022 року здійснено під логіном і паролем позивачки, а також з її довіреного пристрою, яким вона звичайно користується. У банку не могло бути жодних підозр в діях від 26.07.2022 року, адже вхід до застосунку відбувся із правильним введенням всіх облікових даних з типового пристрою позивачки", - пояснили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Операції з переказу коштів у розмірі 297 750 гривень були здійснені третіми особи у зв'язку з наданням їм відповідного доступу саме з її вини. 

"Встановлені судом обставини дають підстави стверджувати, що 26.07.2022 року позивачка, надавши доступ третім особам до свого електронного платіжного засобу, фактично його втратила. Натомість банком була проведена електронна ідентифікація платіжного засобу шляхом авторизації позивачки в «Приват-24» з введенням всіх її облікових даних з типового пристрою. Поряд з цим, банком було здійснено додаткову автентифікацію під час переказу платежів, а саме шляхом надсилання на мобільний телефон паролів для можливості реалізації спірних транзакцій, які у відповідь були підтверджені ініціатором операцій. Таким чином, враховуючи, що операції з переказу спірних коштів були здійснені третіми особи у зв'язку з наданням їм відповідного доступу саме з вини позивачки, підстав для покладення на відповідача обов'язку з відшкодування списаних з її рахунку коштів немає", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube