У ПриватБанку вказують, що чоловік невірно встановив період нарахування пені
Чоловік звинувачує ПриватБанк у простроченні виконання зобов'язання. Він вимагає стягнути з банку пеню за період з 18.02.2020 року по 18.02.2021 року у розмірі 4 478 353 гривень. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 19 грудня 2024 року.
1 вересня 2011 року чоловік та ПАТ КБ «ПриватБанк» уклали договір (вклад «Стандартний» зі щомісячною виплатою), за умовами якого він передав, а банк прийняв кошти у сумі 45 222 доларів на строк 3 місяці до 1 грудня 2011 року з автоматичним продовженням строку, зі сплатою 7 % річних. Рішенням апеляційного суду Києва від 13 липня 2016 року у справі № 753/6422/15-ц скасовано рішення суду першої інстанції, позов задоволено. Стягнуто з ПАТ КБ «ПриватБанк» на його користь суму вкладу за договором від 1 вересня 2011 року вклад «Стандарт» зі щомісячною виплатою у розмірі 45 222 доларів, що еквівалентно 974 543 гривень, суму заборгованості 3 виплати процентів за 42 місяці у розмірі 11 079 доларів, що еквівалентно 238 756 гривень; 3% річних за період із 15 вересня 2014 року по 13 березня 2015 року у розмірі 17 445 гривень. Проте, банк рішення апеляційного суду Києва від 13 липня 2016 року у справі № 753/6422/15-ц фактично виконав лише 19.02.2021 року перерахувавши на рахунок 1 577 357 гривень, що підтверджується довідкою акціонерного товариства комерційного банку «ПриватБанк» від 24.03.2021 року. Тому громадянин просить стягнути з АТ КБ «ПриватБанк» на його користь пеню за прострочення виконання зобов'язання відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» за період з 18.02.2020 року по 18.02.2021 року у розмірі 4 478 353 гривень.
"Позивачем невірно встановлений період нарахування пені, оскільки з рахунку банку відбулося списання коштів на виконання виконавчого провадження № 51787374 - 05.02.2021 року, що підтверджується випискою по рахунку від 14.07.2021 року. Несвоєчасне перерахування виконавчою службою коштів з відповідного депозитного рахунку, на який було списано кошти з рахунку АТ КБ «ПриватБанк», є відповідальністю Державної виконавчої служби, а не банку. 13.07.2016 року рішенням Апеляційного суду Києва у справі № 753/6422/15-ц було стягнуто кошти за договором від 1 вересня 2011 року на користь позивача. Вищевказаним рішенням суду було встановлено, що 04.09.2014 року він звертався до банку із письмовою заявою про повернення вкладу та виплату нарахованих відсотків, 11.09.2014 року банк отримав таку заяву, а відтак з урахуванням вимоги про повернення коштів договір є розірваним через 2 банківських дні після отримання заяви вкладника, що відповідає також ч. 3 ст. 651 ЦК України. Відповідно до п. 7 договору сторони мають право достроково розірвати цей договір відповідно до чинного законодавства, повідомивши про це іншу сторону за два банківських дні до дати розірвання договору. А тому, вважаємо неправомірним стягнення пені за період з 18.02.2020 року по 18.02.2021 року поза межами дії спірного договору, оскільки договір розірвано з 14.09.2014 року", - заявили в ПриватБанку.
Чоловіку відмовили у задоволенні позову. Після ухвалення судового рішення апеляційним судом Запорізької області від 5 червня 2018 року, яким стягнуто з ПАТ КБ «ПриватБанк» на його користь депозитний вклад, договірні відносини між сторонами є такими, що припинилися.
"Враховуючи, рішення суду у справі № 753/6422/15-ц за позовом до ПАТ КБ «ПриватБанк» про стягнення депозитних коштів та відсотків, яке набрало законної сили 13.07.2016 року, а відтак пеня відповідно до частини п'ятої статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» не нараховується починаючи з 13.07.2016 року", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.