У ПриватБанку вказують, що клієнт сам винен у втраті коштів з рахунку
Чоловік вирішив продати автошини на Olx. Однак це обернулось для нього втратою коштів з картки ПриватБанку в сумі 181 494 гривень, які він вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 20 червня 2025 року.
Чоловік на платформі OLX розмістив оголошення щодо продажу автошин, після того, як йому написав потенційний покупець використовуючи мобільний номер телефону, з метою покупки товару та запропонував оформити пocлyгу OLX доставка. На його Viber було надіслано посилання, ніби то для оформлення послуги ОЛХ доставка, в результаті чого, в нього було знято кошти з банківської картки АТ КБ «ПриватБанк» в сумі 181 494 гривень. 08.04.2024 року він зателефонував до контакт-центру АТ КБ «ПриватБанк» за номером 3700 та залишив заявку на шахрайські дії зі сторони третіх осіб. Відразу повідомив про даний факт до поліції, де були внесені дані до ЄРДР щодо шахрайських дій за 4 ч. ст. 190 Кримінального кодексу України. Звернувся до банку про здійснення перерахунку сплачених коштів, оскільки він не розголошував третім особам інформацію про номери карткових рахунків, пін-коди та іншу конфіденційну інформацію. Картку не губив та не передавав третім особам.
Суд з'ясував, що 08.04.2024 року з платіжної картки, якою користувався чоловік, були списані кошти у сумі 181 494 гривень, що підтверджується випискою по рахунку. Листом від 09.05.2024 року на його звернення від 08.04.2024 року банк повідомив про те, що списання коштів стороннім інтернет-ресурсом проводиться після ведення номера карти CVV-коду, термін дії. Однак, відповідно до п. 2.1.4.5.1 умов клієнт зобов'язаний не передавати картки, ПІН, постійний пароль, одноразові паролі й контрольну інформацію третім особам, не використовувати картки або нанесені на них дані в цілях, не передбачених цим договором або що суперечить чинному законодавству.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він самостійно надав дані телефоном покупцю, а той своєю чергою скинув посилання, на яку перейшов клієнт та заповнив форму. Ввів номер картки, CWW, пароль входу до Приват-24.
"Неправомірності дій чи бездіяльності банку, як сторони договору банківського обслуговування, на час розгляду даного позову не встановлено, адже особиста участь позивача в надані доступу третім особам до своїх рахунків й спричинило можливість такого неправомірного списання коштів невстановленими особами", - наголосив суд.