Київстар не захистив SIM-карту — шахраї вкрали 42 454 гривень і повісили кредит 120 тисяч гривень: що вирішив суд

У ПриватБанку вважають, що саме дії клієнтки, які полягали у розголошенні персональних даних, надали змогу іншим особам виконувати платіжні операції з використанням електронного платіжного засобу (банківської карти)

Київстар
Жінка після спілкування з шахраями, які представилися працівниками Київстар, втратила з рахунку ПриватБанку 42 454 гривень та дізналась про оформлений кредит у сумі 120 тисяч гривень

Жінка отримала дзвінок від нібито працівника Київстар та виконала певні дії. Згодом вона дізналась, що її номер зламано та здійснено заміну SIM-карти, що дозволило викрасти з рахунку в ПриватБанку 42 454 гривень та взяти кредит в сумі 120 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Придніпровського районного суду Черкас, опублікованому 28 липня 2025 року. 

29.07.2022 року жінка отримала дзвінок від невідомої особи, яка представилась працівником служби безпеки «Київстар». У ході розмови, їй порекомендували здійснити певні операції, розповіли інструкцію. Згодом на телефон прийшло сповіщення, що її SIM-картка не працює. По даному випадку вона намагалася додзвонитися з другого телефону до АТ КБ "ПриватБанк", але ні 29, 30, 31 липня 2022 року спроби додзвонитися в банк не мали результату, оскільки це були вихідні дні. 30.07.2022 року у сервісному центрі "Київстар" повідомили, що її номер зламано та здійснено заміну SIM-карти. 01.08.2022 року вона звернулася до відділення ПриватБанку із заявою про даний інцидент, де їй повідомили, що з карткового рахунку, який було відкрито на її ім'я по угоді від 06.02.2014 року для отримання заробітної плати, 30.07.2022 року списано всі кошти. Згідно з випискою по рахунку за 30.07.2022 року, її кошти в сумі 42 454 гривень були перераховані: 350 гривень шляхом перерахування коштів на її кредитну картку через Приват-24, а решту коштів в сумі 42 102 гривень на ім'я невідомої особи. При відкритті карткового рахунку для зарахування заробітної плати, на її ім'я також було відкрито кредитний рахунок, який вона не активувала і кредитними коштами АТ КБ "ПриватБанк" не користувалася. Згідно з випискою по рахунку за 30.07.2022 року, дізналася, що на її рахунку було встановлено кредитний ліміт в сумі 120 тисяч гривень на підставі договору від 29.07.2022 року. Шляхом цих коштів було здійснено перший платіж за покупку на суму 49 998 гривень в Comfi від 30.07.2022 року за сервісом «Оплата частинами». Сума першого платежу становила 7 142 гривень. Решту в сумі 111 755 гривень було перераховано на рахунок невідомої особи. 01.08.2022 року написала заяву до поліції, за результатами розгляду якої було відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України. По даному кримінальному провадженню, 09.08.2022 року її було допитано в якості потерпілої. За інформацією слідчого по справі справу було передано за підслідністю до м. Кривий Ріг.

23.05.2023 року до суду надійшов відклик на позовну заяву, в якому ПриватБанк просить відмовити в задоволенні позову, оскільки вимоги жінки є необґрунтованими належними доказами. Банк вважає, що саме її дії, які полягали у розголошенні персональних даних, надали змогу іншим особам виконувати платіжні операції з використанням електронного платіжного засобу (банківської карти), а тому відсутні підстави дій банку щодо видачі електронних платіжних засобів (карток) неправомірними, та відповідно розірвання кредитного договору, визнання його недійсним, а також зобов'язання відновити залишок коштів на рахунку. Вказане в позові повідомляє саме вона, коли спілкувалася з представниками служби безпеки «Київстар», які такого дзвінка не здійснювали.

Що вирішив суд?

Позов жінки частково задовольнили. Суд вирішив зобов'язати АТ КБ «ПриватБанк» відновити залишок коштів в сумі 42 454 гривень на рахунку відкритому в АТ КБ "ПриватБанк" на її ім'я. Кредитний договір від 29.07.2022 року «Оплата частинами» про встановлення кредиту лімітування в сумі 49 998 гривень, укладений 29.07.2022 року від її імені та АТ КБ «ПриватБанк», визнали недійсним. Кредитний договір від 29.07.2022 року про встановлення кредиту лімітування в сумі 120 тисяч гривень, укладений 29.07.2022 року від її імені та АТ КБ «ПриватБанк» визнали недійсним. Фінустанову зобов'язали скасувати заборгованість та припинити нарахування процентів, комісій, пені та інших штрафних санкцій за користування кредитним лімітом по програмі «Оплата частинами» в АТ КБ "ПриватБанк", яка обліковується по рахунках, відкритих на її ім'я на підставі договору від 29.07.2022 року, що утворився внаслідок проведення операцій (транзакцій) 29-30.07.2022 року. Банк має скасувати заборгованість та припинити нарахування процентів, комісій, пені та інших штрафних санкцій за користування кредитним лімітом 120 тисяч гривень в АТ КБ "ПриватБанк", яка обліковується по рахунках, відкритих на її ім'я на підставі договору від 29.07.2022 року, що утворився внаслідок проведення операцій (транзакцій) 29-30.07.2022 року.

"Суд зауважує на тому, що ПАТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставин, які б безспірно доводили, що позивачка, як користувачка кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей по кредитній картці, її особового рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Приват24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції 30.07.2022 року. Отже, суд вважає, що списання коштів з карткового рахунку відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, звернулася до правоохоронних органів", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити