Відомий український шеф-кухар Євген Клопотенко тепер планує почати підкорювати США
Найвідоміший український шеф-кухар Євген Клопотенко до ведення бізнесу підходить грунтовно і водночас нестереотипно. Мислить шеф саме як бізнесмен, тобто стратегічно й доволі масштабно. В його планах ще пять напрямків дяльності крім вже існуючих щонайменше восьми, а також півсотні закладів харчування в США за кілька років. Але про все по порядку.
Клопотенко розповів журналістам українського Forbes, що має івент-агенцію, також активно займається соціальними проєктами, крім того, заробляє гроші від реклами - від продажу книжок в онлайн-магазині та від використання зображень, створених його брендом.
А ще Клопотенко розробляє нові продукти, виробляє обіди тривалого зберігання (куліш, бограч, гречка з грибами і борщ) та напої типу комбучі й кефірів, займається кейтерингом, продає франшизу та володіє мережею закладів в кількох українських містах, зокрема у Києві та Львові.
Зупинятись на цьому шеф-кухар аж ніяк не збирається. В його планах - створення бренду "Ферма", який би займався консалтингом та продюсуванням кухарів, а також створенням фото- та відеопродукції про їжу, та відкриття закладів харчування в США!
В гастрохолдингу Клопотенка сьогодні працюють 250 людей, у бренді - ще 30. Найбільш прибутковим, за словами шеф-кухаря, у гастрохолдингу є флагманський ресторан "100 років тому вперед". Саме він приносить стільки ж, як чотири внутрішні підприємства dark kitchen. У структурі медіахолдингу найбільший прибуток приносять соцмережі.
"Реклама, використання моїх зображень, соцмережі, сайт і книжки приносять приблизно 24 млн грн на рік", - говорить Клопотенко.
Шеф вже зараз планує відкриття закладів в США. За два роки він бачить там півсотні ресторанів. І зізнається, що головна проблема його бізнесу - надто швидке зростання.
"Основний прибуток буде від роялті, яке становить 5% від обороту. Зараз обʼєм цього бізнесу порахувати неможливо", - каже він.
Клопотенко підкреслив, що тепер сам один є власником свого бренду, оскільки з парнеркою по бренду Олександрою Фідкевич їхні творчі шляхи розійшлися через те, що Євген мріє побудувати "мільярд заводів і нагодувати всіх борщем та галушками", Олександра ж вважала, що це "хаос".
"Тепер лише я власник свого бренду, яким управляють операційна директорка Ірина Клочко та PR-директорка Дар’я Куренкова. Ми створили гастрохолдинг "Інакші", і у нас є бренд "Євген Клопотенко". Цю модель можна назвати вертикально інтегрованою компанією", - пояснив шеф-кухар.
Клопотенко має партнерку по ресторанному бізнесу - Інну Поперешнюк. До складу гастрохолдингу також входять бістро "Інші" у Львові, бістро "Полтава" та ресторан "100 років тому вперед" у Києві.
"Крім того, у нас є чотири dark kitchen – годуємо завод "Кохавинка" і ще три підприємства. У планах годувати до десяти підприємств до кінця наступного року", - додав шеф-кухар.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.