Чому McDonald's судився з шаурмечною з села на Одещині

Читать на русском

Підприємець приманював покупців яскравою назвою

Читать на русском
Чому McDonald's судився з шаурмечною з села на Одещині
Через схожість елемента у назві McDonald's подав до суду

Підприємець приманював покупців яскравою назвою

Підприємець з села Маяки на Одещині вирішив продавати шаурму під вивіскою з добре впізнаваною літерою у назві. Проте, її впізнали не лише покупці м’яса в лаваші, а американські компанії зі штату Делавер. Вони домоглися у суді, щоб бізнесмен прибрав елемент, який нагадує «Золоті арки» у назві McDonald's

У лютому 2022 року McDonald's звернувся до Господарського суду Києва щодо порушення прав інтелектуальної власності. Адвокат відомої мережі ресторанів заявив, що підприємець з Одещини використовує елемент торговельної марки - «Золоті арки» у перегорнутому вигляді для продажу шаурми.

Як виявилося, в селі Маяки Біляївського району Одеської області працював ось такий заклад харчування

Заклад на Одещині. Фото – Юрій Вілик
Заклад на Одещині. Фото – Юрій Вілик

У вивісці та на упаковках використовувалося позначення з добре відомої торговельної марки. Ця імітація могла, на думку адвоката, ввести в оману щодо того, що McDonald's нібито має відношення до цього закладу.  Тому використання частини зареєстрованого торговельного знаку могло  завдати шкоди діловій репутації компаніям та ресторанам McDonald's. Для того, аби це припинити, до суду подали позов щодо захисту інтелектуальної власності.

Що було у суді

McDonald's через свого адвоката просив суд заборонити підприємцю з Одещини використовувати у назві та рекламі свого закладу перевернуті «Золоті арки». Крім того, американські компанії вимагали прибрати позначення з вивісок, упаковок товарів та з мережі Інтернет, а також знищити все, що нагадувало б про назву американських ресторанів. 

Можливо, в селі Маяки й не знали про те, що McDonald's подав проти них позов. Тому що підприємець, якому належить заклад, не був присутній на судових засіданнях. Проте, це не завадило суду прийняти рішення.

Щоб з’ясувати, чи дійсно продавці шаурми з села Маяки зазіхнули на торгівельний знак американської компанії, було проведено експертизу. Судовий експерт досліджував, чи дійсно початкова літера з назви «Шаурма» відтворює торгівельну марку відомих ресторанів, і вони схожі настільки, що їх можна сплутати. У висновку йшлося про імітацію, яка може ввести в оману покупців.

Цей висновок, а також інші факти дали підстави суду визнати, що український підприємець використав у своїй рекламі добре впізнаваний елемент з назви McDonald's. Тому у вересні 2022 року суддя Господарського суду Києва вирішив, що окрім знищення будь-якої згадки «Золотих арок» у назві та рекламі, бізнесмен ще має сплатити на користь американських компаній 43 тис. 555 грн. Це гроші за проведення експертизи, виготовлення звіту та судові витрати.

У судовому реєстрі ми не знайшли інформації про те, що це рішення хтось намагався оскаржити. Проте, посилання на рекламу закладу з села Маяки, на які посилалися у суді, зараз недоступні.

Інформатор писав, що McDonald’s відкрив заклад ще в одному місті України.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.