Чи може банк допомогти побороти шахраїв: відповідь ПриватБанку

Передоплата в інтернеті - найвідоміша схема аферистів

Ілюстративне фото з відкритих джерел
Попри застереження зі сторони правоохоронних органів, громадяни все ж продовжують ставати жертвами аферистів

Однією з розповсюджених способів шахрайства в інтернеті є онлайн-шопінг. Зазвичай аферисти беруть передоплату, а потім зникають, залишивши покупця без товару та грошей. Чи зможе у такому випадку допомогти банк?

Про таку проблему повідомила клієнтка Приватбанку з ніком "irina161282" на сайті Мінфіну. Жінка повідомила, що продавець взяв у неї передоплату у розмірі 100% за товар, а потім зник. Товар, за який вона заплатила, їй не прийшов, а номера телефонів шахрая відразу були заблоковані.

Представники Приватбанки відповіли, що в таких випадках вони не можуть допомогти своїм клієнтам. Вони порадили звернутися до поліції.

"У разі спроби здійснення щодо вас шахрайських дій банк не має можливості виступати в ролі заявника в поліцію, у зв´язку з тим, що стороною, проти якої ці дії були спрямовані, є ви. Для проведення розслідування за фактом шахрайства рекомендуємо вам звернутися в правоохоронні органи, які зможуть отримати всю необхідну інформацію за офіційним запитом", - пояснив Приватбанк.

Що робити, якщо вас надурили в інтернеті?

Якщо ви стали жертвою шахраїв в Інтернеті і перевели їм на карту свої гроші, є алгоритм дій в таких ситуаціях

  1. Пам'ятайте, що завжди в листуванні з будь-якою людиною, якій ви надсилаєте кошти, робіть скріншоти діалогу (це для доказу).
  2. Зберігайте повний номер картки і ПІБ (якщо вона відображається) або якщо вам надали його.
  3. За допомогою Google і по перших 6 цифрам карти знайдіть банк, якому належить ця карта.
  4. Після цього негайно зателефонуйте в call-центр даного банку (call-центр всіх банків працює цілодобово).
  5. Повідомте оператору номер картки, і те, що відправили гроші шахраєві, важливо, щоб банк зафіксував шахрайські дії свого клієнта (якщо так сталося і ви теж є клієнтом того ж банку що і злодій, вкажіть це оператору).
  6. Оператор зобов'язаний зафіксувати ваше звернення і надати вам номер вашого звернення. Запишіть його. Під час дзвінка також запитайте у оператора, чи є можливість повернути кошти (наприклад, у Монобанку і ПриватБанку є така можливість - вони можуть заблокувати переказ).
  7. Потім вам потрібно увійти на сайт кіберполіції і в розділі звернень зафіксувати шахрайські дії, додавши всю наявну у вас інформацію.
  8. Кіберполіція після звернення надасть номер досудового розслідування або довідку про звернення до них. Довідку, яку вам надасть кіберполіція, відправте на пошту банку і вкажіть, що зверталися до них.

Якщо ви все це зробили, банк разом з кіберполіцією буде займатися цим питанням, але така ситуація не вирішується через кілька днів. Потрібен час.

Правоохоронці наголошують:

  • Не переказуйте кошти наперед, не переказуйте гроші тим, кому не довіряєте;
  • Намагайтесь не купувати нічого "з рук". Бажання заощадити кілька гривень може зіграти з вами поганий жарт;
  • У разі, якщо потерпіли від шахраїв, звертайтесь до місцевого відділу поліції або телефонуйте на лінію 102.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube