Головна
Бізнес
Авто
21:50, 29 Листопада
Информатор UA

Интро

Часті та довготривалі відключення електроенергії принесли додаткові проблеми власникам електромобілів. Кількість електрозарядних станцій з публічним доступом різко скоротилася. Зараз таких ЕЕС  залишилося не більше 30%. Тож тепер користувачі автокарів вимушені ретельно планувати маршрути або запасатись альтернативними джерелами живлення. Електрокари без електрики На відміну від власників автомобілів з двигунами внутрішнього згорання, електромобілісти сприйняли відключення електрики без паніки й не почали шукати собі другу автівку з ДВЗ. Хоча заряджати електромобілі на публічних станціях стає все складніше. За словами радника міністра інфраструктури Марини Китіної, причина у тому, що більшість власників електромобілів визначили для себе зручні локації для “заправки” – приміром, дорогою на роботу або на трасі.  “Так, наразі існує велика ймовірність того, що зарядні станції можуть бути відключені, коли ви туди підʼїдете. Я також потрапляла у подібну ситуацію. Але відкрила всі додатки із зарядними станціями різних операторів і знайшла найближчі із тих, які працюють. Так зараз доводиться робити усім електромобілістам”, – розповідає радниця міністра.  Водночас, за інформацією засновника компанії Evodrive Володимира Кулика, додаток, яким усі звикли користуватися, – PlugShare, лише показує зарядні станції, що є в теорії. Проте на практиці, в режимі реального часу, вони можуть не працювати. У додатку немає алгоритму для інформування щодо працюючих станцій. “Ситуація із відсотком працюючих та непрацюючих зарядних станцій постійно змінюється. Тому варто користуватися додатками, на яких в режимі реального часу одразу видно активні станції, тобто ті, які єлектромережі, та пасивні, які знеструмлені. Таким є додаток, наприклад, від оператора EcoFactor”, – говорить Володимир Кулик. Повербанк для електрокара Зарядних станцій, які припинили працювати, стає все більше. В залежності від регіону кількість знеструмлених точок для заправки електрокарів сягає, за даними Мінрегіону, сягає 50-70%. Тож власникам електромобілів варто подбати про їхню альтернативу. З огляду на це фахівці радять звернути увагу на домашню електростанцію DELTA Pro від високотехнологічного китайського бренду у сфері виробництва портативних та відновлюваних джерел енергії EcoFlow. У разі тривалого відключення електроенергії середньостатистична родина споживає приблизно 3,68 кВт*год у день для функціонування такого обладнання як вентилятор, інтернет-маршрутизатор, ноутбук, смартфони, холодильник та освітлення. Маючи лише одну зарядку повної екосистеми EcoFlow DELTA Pro, сім’я може забезпечувати зарядкою всі ці пристрої протягом семи днів. Однак головне, що це не тільки найшвидша в світі електростанція для зарядки, але й перша портативна батарея, яка підтримує зарядку електромобілем та використовує кілька джерел живлення – мережу, сонячну енергію, вітер і газ. Прилад підтримує зарядку 3000 Вт від електромобіля, панелі “розумний дім” і розетки 240 В. За потреби вхідну потужність можна збільшити до 6000 Вт, підключивши електростанцію до додаткової батареї та додаючи зарядку від сонячної панелі та генератора. Це дозволить повністю зарядити EcoFlow DELTA Pro всього за дві години. Портативну станцію можна брати з собою куди завгодно: вона оснащена колесами та висувною ручкою у стилі валізи. Має потужну та ємнісну батарею LFP розраховану на 6500 циклів. А це означає, що станцію можна використовувати роками, поки пристрій не досягне 50% від початкової місткості.   Як зарядити електромобіль в умовах відключень електроенергії  Не допускайте сильного розряду високовольтної батареї, за першої нагоди підзаряджайте її, навіть якщо рівень заряду 90% все одно заряджайте, якщо є така нагода. Використовуйте заряд ощадно, знизьте середню швидкість, перейдіть у режим посиленої економії (напр. ECO+) та підвищеного рівня рекуперації (B, B+). Ставте авто на зарядку у будь-яку пору доби. Навіть якщо в момент увімкнення зарядного пристрою в авто не буде електроенергії, це не страшно: тільки живлення поновиться – ваш електромобіль почне автоматично заряджатись. Відімкніть усі таймери, якщо вони встановлені. Наразі час, коли вам потрібно заряджатись, визначає “Укренерго”.  Якщо ви користуєтесь публічними зарядними станціями для поновлення запасу ходу, детально вивчить карту найближчих зарядних станцій. на випадок, коли ваша звична зарядна станція перебуває офлайн, в сусідньому районі ви точно зможете знайти функціонуючу зарядну станцію. Ставтесь з повагою до інших власників електрокарів, одразу після завершення заряджання, звільняйте зарядну станцію, щоб інші могли підзарядитись. “Якщо для зарядки електромобіля ви використовує переважно побутову розетку, для убезпечення зарядного пристрою електромобіля від перепаду напруги обов’язково установіть реле напруги на вашу електромережу. А ще краще – стабілізатор напруги”, – рекомендує  співробітник автосалону L.Riker Сергій Нечипоренко. Окремо фахівці нагадують, що електрокари також можуть бути використані як величезні павербанки, здатні тривалий час живити цілий будинок. Детальніше про це тут. Раніше Інформатор розповідав про те, що придбати для квартири на випадок серйозних перебоїв зі світлом. Також ми писали про те, до чого варто готуватися українцям, якщо удари по енергетиці продовжаться. Ольга Чорна

Блекаут та електрокари: як відключення електроенергії вплинули на електромобілістів?

Блекаут та електрокари: як відключення електроенергії вплинули на електромобілістів?

Читать на русском

В Україні можна придбати автономну “зарядку” для електромобіля

Читать на русском
Блекаут та електрокари: як відключення електроенергії вплинули на електромобілістів?
Електрична автівка в умовах блекауту — що робити?

В Україні можна придбати автономну “зарядку” для електромобіля

Часті та довготривалі відключення електроенергії принесли додаткові проблеми власникам електромобілів. Кількість електрозарядних станцій з публічним доступом різко скоротилася. Зараз таких ЕЕС  залишилося не більше 30%. Тож тепер користувачі автокарів вимушені ретельно планувати маршрути або запасатись альтернативними джерелами живлення.

Електрокари без електрики

На відміну від власників автомобілів з двигунами внутрішнього згорання, електромобілісти сприйняли відключення електрики без паніки й не почали шукати собі другу автівку з ДВЗ. Хоча заряджати електромобілі на публічних станціях стає все складніше.

За словами радника міністра інфраструктури Марини Китіної, причина у тому, що більшість власників електромобілів визначили для себе зручні локації для “заправки” – приміром, дорогою на роботу або на трасі. 

“Так, наразі існує велика ймовірність того, що зарядні станції можуть бути відключені, коли ви туди підʼїдете. Я також потрапляла у подібну ситуацію. Але відкрила всі додатки із зарядними станціями різних операторів і знайшла найближчі із тих, які працюють. Так зараз доводиться робити усім електромобілістам”, – розповідає радниця міністра. 

Водночас, за інформацією засновника компанії Evodrive Володимира Кулика, додаток, яким усі звикли користуватися, – PlugShare, лише показує зарядні станції, що є в теорії. Проте на практиці, в режимі реального часу, вони можуть не працювати. У додатку немає алгоритму для інформування щодо працюючих станцій.

“Ситуація із відсотком працюючих та непрацюючих зарядних станцій постійно змінюється. Тому варто користуватися додатками, на яких в режимі реального часу одразу видно активні станції, тобто ті, які єлектромережі, та пасивні, які знеструмлені. Таким є додаток, наприклад, від оператора EcoFactor”, – говорить Володимир Кулик.

Повербанк для електрокара

Зарядних станцій, які припинили працювати, стає все більше. В залежності від регіону кількість знеструмлених точок для заправки електрокарів сягає, за даними Мінрегіону, сягає 50-70%. Тож власникам електромобілів варто подбати про їхню альтернативу.

З огляду на це фахівці радять звернути увагу на домашню електростанцію DELTA Pro від високотехнологічного китайського бренду у сфері виробництва портативних та відновлюваних джерел енергії EcoFlow.

У разі тривалого відключення електроенергії середньостатистична родина споживає приблизно 3,68 кВт*год у день для функціонування такого обладнання як вентилятор, інтернет-маршрутизатор, ноутбук, смартфони, холодильник та освітлення. Маючи лише одну зарядку повної екосистеми EcoFlow DELTA Pro, сім’я може забезпечувати зарядкою всі ці пристрої протягом семи днів.

Однак головне, що це не тільки найшвидша в світі електростанція для зарядки, але й перша портативна батарея, яка підтримує зарядку електромобілем та використовує кілька джерел живлення – мережу, сонячну енергію, вітер і газ.

Прилад підтримує зарядку 3000 Вт від електромобіля, панелі “розумний дім” і розетки 240 В. За потреби вхідну потужність можна збільшити до 6000 Вт, підключивши електростанцію до додаткової батареї та додаючи зарядку від сонячної панелі та генератора. Це дозволить повністю зарядити EcoFlow DELTA Pro всього за дві години.

Портативну станцію можна брати з собою куди завгодно: вона оснащена колесами та висувною ручкою у стилі валізи. Має потужну та ємнісну батарею LFP розраховану на 6500 циклів. А це означає, що станцію можна використовувати роками, поки пристрій не досягне 50% від початкової місткості.

 

Як зарядити електромобіль в умовах відключень електроенергії 

  • Не допускайте сильного розряду високовольтної батареї, за першої нагоди підзаряджайте її, навіть якщо рівень заряду 90% все одно заряджайте, якщо є така нагода.
  • Використовуйте заряд ощадно, знизьте середню швидкість, перейдіть у режим посиленої економії (напр. ECO+) та підвищеного рівня рекуперації (B, B+).
  • Ставте авто на зарядку у будь-яку пору доби. Навіть якщо в момент увімкнення зарядного пристрою в авто не буде електроенергії, це не страшно: тільки живлення поновиться – ваш електромобіль почне автоматично заряджатись. Відімкніть усі таймери, якщо вони встановлені. Наразі час, коли вам потрібно заряджатись, визначає “Укренерго”
  • Якщо ви користуєтесь публічними зарядними станціями для поновлення запасу ходу, детально вивчить карту найближчих зарядних станцій. на випадок, коли ваша звична зарядна станція перебуває офлайн, в сусідньому районі ви точно зможете знайти функціонуючу зарядну станцію.
  • Ставтесь з повагою до інших власників електрокарів, одразу після завершення заряджання, звільняйте зарядну станцію, щоб інші могли підзарядитись.

“Якщо для зарядки електромобіля ви використовує переважно побутову розетку, для убезпечення зарядного пристрою електромобіля від перепаду напруги обов’язково установіть реле напруги на вашу електромережу. А ще краще – стабілізатор напруги”, – рекомендує  співробітник автосалону L.Riker Сергій Нечипоренко.

Окремо фахівці нагадують, що електрокари також можуть бути використані як величезні павербанки, здатні тривалий час живити цілий будинок. Детальніше про це тут.

Раніше Інформатор розповідав про те, що придбати для квартири на випадок серйозних перебоїв зі світлом.

Також ми писали про те, до чого варто готуватися українцям, якщо удари по енергетиці продовжаться.

Ольга Чорна

ФОТОРЕПОРТАЖІ

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.