Пенсіонери скаржаться й очікують дій від ПриватБанку
На сайті відгуків про банк скарги про те, що банкомат гроші не видав, але списав їх з карти зустрічаються найчастіше. Більшість українців отримують пенсії та зарплати на банківські карти саме ПриватБанку, а після відразу ж йдуть знімати їх в банкоматах. Що робити, якщо списали кошти, але банкомат так і не видав готівку? Роз’яснюємо.
«Сьогодні вранці хотів зняти пенсійні кошти, 8800 гривень з банкомата «ПриватБанк», - написав 14 жовтня Микола Алимов. – Знімав через apple pay, притулив телефон до спеціальної області, ввів пін-код, вибрав зняти готівкою, вказав суму і нажав «отримати». Банкомат став дзижчати, щось рахувати, потім з’явився надпис, що виникла помилка, але гроші з рахунку списані не будуть. І відразу ж прийшло повідомлення на телефон, що успішно списано 8800 гривень. Я написав оператору й оформив заявку на повернення. Спитав, що мені робити далі. Відповіли, що можна уходити. На моє питання, а чи не відкриється віконце, і чи ніхто не забере мої гроші, нічого не відповіли. Сказали чекати 1-14 днів. ПриватБанк, за виною вашого несправного обладнання, я залишився без пенсії», - написав клієнт банку.
В таких випадках відповідь від банку типова: «Перепрошуємо за незручності пов'язані з роботою банкомата. На цей час заявка на повернення коштів в роботі. Очікується проведення та звірка результатів інкасації, що дозволить нам впевнитись в тому, що кошти не були видані та визначити їх суму. Ми завжди прикладаємо максимум зусиль, щоб якомога швидше опрацювати заявку та за наявності збою в банкоматі повернути кошти. За результатом обробки заявки ми додатково вас повідомимо».
Клієнти ПриватБанку, яким трапилися несправні банкомати, змушені по два тижні чекати на повернення своїх коштів. На жаль, стовідсоткових гарантій, що інкасація покаже помилку, немає. З такою проблемою стикається дедалі більше клієнтів найпопулярнішого банку.
Ситуація може бути іншою. Після подання заяви про повернення коштів з'являється інформація про те, що гроші з картки не списувалися. Після цього потрібно чекати 14 днів до того моменту, поки в банку проведуть інкасацію коштів, перевірять, чи були "зайві" кошти і вже тоді нібито повернуть їх на картку. Але неможливо проконтролювати, як і коли банк проводить інкасацію і чи не може і на цьому етапі повторитися "помилка". Крім того, якщо банк робить висновок, що "гроші банкоматом не видавалися", довести протилежне дуже складно. Єдиний варіант – писати заяву в поліцію та домагатися розслідування шахрайства з боку банку. Однак і в цьому випадку досягти ефективної роботи з боку поліції, вилучення записів відеоспостереження, перевірки "залишків" у банкоматах з боку правоохоронців вкрай складно.
Хоча основною причиною, коли банкомат не видає готівку є збої у самому банкомату. Але трапляється, що над ним «попрацювали» шахраї. Які використовують спеціальні пристрої. Захиститися від помилки вкрай складно, а ось врятуватися від шахраїв можливо. Для цього необхідно:
Якщо ж банкомат не віддав вам гроші, а в банку відмовилися реагувати на скаргу, спробуйте звернутися до фінансової установи вже до іншого оператора, залиште записи в соцмережах банку, на спеціалізованому форумі.
Раніше ми писали, що на сайті відгуків про банк клієнтка поскаржилася, що банк в односторонньому порядку розірвав з нею договір про співпрацю. При цьому вона з дитиною вже давно знаходиться не в Україні. А Маріуполь, де вона прописана, з травня був захоплений росіянами. Гроші клієнтки заблоковані ПриватБанком, користуватися вона ними не може.
Тетяна Самойлова