Журналіст Інформатора Сергій Шишкін відвідав ЦНАП у Дніпрі для оновлення військових даних, але зіткнувся з неточностями в системі, які призвели до того, що багатодітного батька внесли у розшук
Журналіст Інформатора Сергій Шишкін, який звернувся до ТЦК у Дніпрі для оновлення своїх даних як військовозобов'язаного, дізнався, що його помилково внесли до бази розшуку Нацполіції. При цьому співробітник інформаційного видання є багатодітним батьком і на запитаня про те, як виправити дані та внести коректні, йому порадили звернутися до найближчого органу ТЦК. Таким чином, ми на своєму досвіді переконалися, що звернення до ЦНАП в деяких випадках не є швидшим чи надійнішим за Резерв+, який у перший день роботи працював не у всіх громадян, які намагалися оновити свої дані онлайн.
Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), у якому внесли некоректні дані до бази Сергія Шишкіна, розташований у Дніпрі, у будівлі ТЦ "Правда" на Слобожанському проспекті. Та це не єдині проблеми даного ЦНАПу. Попри півторагодинне очікування через брак персоналу (лише дві співробітниці обробляли дані військовозобов'язаних, одна видавала талони, а інша приймала громадян) Сергія викликали до адміністратора о 15:30, за півгодини до закриття.
Під час обробки даних Сергій виявив, що в талоні вказано "взяття на облік безхазяйного нерухомого майна" замість "оновлення даних у ТЦК". Адміністраторка пояснила, що це тимчасове рішення, оскільки сервіс тільки запустився.
Для оновлення даних у ЦНАП Сергія запросили надати паспорт, ідентифікаційний код, електронну адресу (яка є опціональною і, як виявилося, не знадобилася), номер телефону (на який надходить смс з кодом) та адресу місцепроживання. Після всіх маніпуляцій Сергій отримав витяг з печаткою, який можна показувати представникам ТЦК.
Щоправда, на наше здивування, витяг показав, що Сергій перебуває в розшуку, хоча він багатодітний батько, а ця інформація в документі відсутня. Адміністраторка ЦНАП порадила йому звернутися до ТЦК для уточнення деталей.
Також було встановлено, що реєстр "Оберіг" взаємодіє з базою "Дії". Проте адміністраторка не змогла пояснити, де саме зберігаються дані громадян, хоча кожен має право на таку інформацію за законом.
Інформатор перевірив на власному досвіді, наскільки "якісно" і "швидко" (насправді, неякісно і доволі повільно - ред.) ЦНАП надає послуги своїм громадянам. І наскільки достовірні та актуальні дані зберігаються в базі "Оберіг".
Чоловіки, в яких в застосунку "Резерв+" показує статус "у розшуку", можуть звернутися до служби технічної підтримки ТЦК для виправлення даних. Такий вихід порадила заступниця Міноборони з питань цифрового розвитку Катерина Черногоренко. Вона пояснила, що помилки - наслідок людського фактору. І таке періодично трапляється, коли інформація з паперових карток вручну переноситься до реєстру.
У Міноборони також пояснили, що статус "у розшуку" в Резерв+" могли побачити навіть діючі військовослужбовці. Пояснюється це тим, що військовослужбовцям НЕ ПОТРІБНО оновлювати дані щодо себе. Вони не стоять на військовому обліку, тож не можуть порушувати правила обліку.
"Якщо ви все ж завантажили застосунок і побачили статус "в розшуку", це означає, що ТЦК не встиг оцифрувати ваші дані. Ви або ж найближчі члени родини можуть звернутися до територіального центру і надати необхідні документи — паспорт, податковий номер, військовий квиток та довідку про зачислення на військову службу", - пояснила Черногоренко.