75 копійок перетворилися на понад 3 тисячі гривень боргу: кредитний кейс Кредит Дніпро

У банку Кредит Дніпро зазначили, що після завершення пільгового періоду автоматично нараховуються відсотки за стандартною ставкою - 38,4% річних

Банк Кредит Дніпро
Банк Кредит Дніпро

Клієнт банку Кредит Дніпро Весельчак У на сайті Мінфін розповів, як після погашення кредиту в межах пільгового періоду несподівано виявив борг на понад 3 тисячі гривень. Причина — невчасна сплата 75 копійок, які, за словами користувача, не відображалися у застосунку через округлення до гривні.

«Після повного погашення кредиту у межах пільгового періоду використання банк 01.08.2025 нарахував відсотки за користування кредитними коштами у пільговий період за ставкою 0,01% річних, що становило аж 0,75 грн та нульовий залишок на карті перетворився на мінус 0,75 грн, котрий на жаль я виявив тільки 06.08.2025.Банк стверджує, що погасити у цьому місяці ці 0,75 грн я мав до 05.08.25. Банк визначив це як невчасне погашення кредиту та нарахував відсотки за користування кредитними грошима в рамках пільгового періоду за ставкою 38,4% річних, що становило вже 3192,35 грн", — описує ситуацію Весельчак У.

Він уточнює, що не мав жодної фактичної заборгованості — кредит було повністю ним погашено 23.07.2025 р. Після цього в застосунку не відображалася потреба в додатковому платежі. Крім того, Весельчак У запевняє: раніше, виявивши подібні дрібні нарахування, він погашав їх відразу, не прив’язуючись до певних дат. Користувач написав листа Голові Правління банку з проханням скасувати нарахування і чекає на відповідь.

Позиція банку: система спрацювала за правилами

У банку Кредит Дніпро підтвердили факт нарахування відсотків і пояснили, що у кредитних картках протягом пільгового періоду відсоткова ставка становить лише 0,01% річних, але за умови повного погашення всієї заборгованості. Якщо ж залишається навіть невеликий залишок, то після завершення пільгового періоду автоматично нараховуються відсотки за стандартною ставкою (38,4% річних).

«У даній ситуації після погашення основної суми залишилося 0,75 грн, які клієнт не врахував. Ми надіслали push-повідомлення про цю суму, однак платіж не був здійснений у строк, і система нарахувала відсотки, відповідно до умов договору», — прокоментували у пресслужбі банку.

У Кредит Дніпро також дали поради, як уникати таких ситуацій:

  • перевіряти залишок у мобільному застосунку (він відображає всі операції, включно з копійками та комісіями),
  • налаштувати сповіщення про платежі,
  • залишати на рахунку невелику суму власних коштів (1−2 грн) — це додатково захищає від випадкових мінімальних нарахувань.

Коментар юриста: дії банку виглядають, як сумнівні

Юрист практики банкрутства та реструктуризації ЮК «Приходько та партнери» Ілля Колесник оцінює ситуацію, як спірну.

«Банк має право нараховувати відсотки та комісії, лише згідно з умовами кредитного договору та тарифів, доведених до відома клієнта. Якщо 0,01% річних не були чітко зазначені, як обов’язкові, навіть у разі повного і своєчасного погашення — дії банку виглядають сумнівними та можуть бути кваліфіковані, як нечесна підприємницька практика», — пояснює юрист.

При цьому експерт наголошує: якщо заборгованість у 0,75 грн не відображалась у застосунку і клієнт не мав можливості дізнатись про неї, це порушує принцип прозорості та права споживача на інформацію.

Споживач правильно зробив, що звернувся до банку з проханням скасувати нарахований борг у понад 3 тис. грн. Щоправда, Ілля Колесник зауважує, що банк може йому відмовити у проханні, якщо формально відсотки передбачені договором. Але клієнт має право вимагати: письмове пояснення та розрахунок суми боргу, а також докази, що він був повідомлений про залишок і про нарахування відсотків.

Загалом подальший алгоритм дій клієнта банку юрист бачить таким:

  • Дочекатися відповіді банку на лист Голові Правління.
  • У разі відмови — звернутися до НБУ зі скаргою (можна онлайн через сайт НБУ).
  • Подати заяву до суду про визнання нарахованих сум незаконними, якщо є докази відсутності повідомлень та прозорого відображення боргу.
  • Паралельно подати скаргу до Держпродспоживслужби (як порушення прав споживачів фінпослуг).

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити