120 тисяч гривень за пропущену кому: українські перевізники скаржаться на шалені штрафи у Польщі

Українська влада вже звернулась щодо цієї проблеми до польських міністерств

Польща, українські перевізники
Польща карає українських перевізників штрафами у 120 тисяч грн за технічні помилки

Українські перевізники скаржаться на шалені штрафи у Польщі через технічні помилки під час реєстрації у системі перевезень SENT/RMPD. Іноді суми покарань сягають 12 тис. злотих (понад 120 тис. грн). При чому мандат виписують як за пропущену крапку чи кому, так і за відсутність сигналу GPS на кількох сотнях метрів автотраси. Україна вже звернулася до польських міністерств щодо цієї проблеми.

Про те, що перевізників з України польська сторона карає шаленими штрафами, повідомив заступник міністра розвитку та територій України Сергій Деркач. Він додав, що мова йде каботажні перевезення, коли перевізник реєструється у системі електронного нагляду за перевезеннями SENT/RMPD. Поляки виписують мандати як за пропущений розділовий знак, так і за нетривалу відсутність сигналу GPS. Такі помилки є суто технічними й жодним чином не шкодять ринку перевезень у Польщі, де перевезення неможливі без відповідних дозволів всередині країни. Утім, ситуація є доволі масовою, тож потребує втручання держави.

Деркач повідомив, що Україна вже звернулася до польських міністерств, як от Міністерство фінансів, Міністерства інфраструктури Польщі та Єврокомісії, щоб розібратися у ситуації. Деркач запевняє, що наразі очікується реакція від польської сторони.

Як відомо, з 1 листопада 2024 року у Польщі на рівні Закону було встановлено обов’язковість реєстрації перевізників третіх країн в системі SENT/RMPD під час поїздок територією Польщі. З цієї дати всі іноземні перевізники, які не зареєстровані в ЄС, Швейцарії або державі-члені Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ), будуть зобов’язані реєструвати свої перевезення в реєстрі цифрової системи SENT, незалежно від типу товарів, які вони перевозять. Реєстрації в системі SENT підлягають як перевезення, що здійснюються через територію Польщі, так і каботажні перевезення.

Цей обов’язок випливає зі ст. 28b Закону про автомобільний транспорт, згідно
з якою, якщо для здійснення міжнародних автомобільних перевезень вантажів, зазначених у ст. 28 абзац 1 і 1a (і каботажних перевезень, зазначених у ст. 29), необхідно мати:

  • дозвіл на виконання міжнародних автомобільних перевезень вантажів на території Республіки Польща
  • закордонний дозвіл ЄКМТ
  • дозвіл на каботажне перевезення,

Також якщо положення міжнародних договорів, обов’язкових для Республіки Польща в галузі автомобільного транспорту, звільняють від обов’язку мати такі дозволи, іноземний суб’єкт, який виконує таке перевезення, зобов’язаний, перед початком перевезення територією Республіки Польща, зареєструвати в реєстрі перевезень таке перевезення та отримати контрольний номер цієї реєстрації (контрольний номер є дійсним протягом 10 днів з моменту його видачі). Таким чином, реєстрація до SENT повинна бути здійснена до перетину кордону з Польщею.

В ЄС обговорюють ідею створення центрів повернення для українців

У деяких країнах ЄС можуть створити "центри повернення українців". Ідея створення спеціальних центрів допомоги для тих, хто хоче повернутися на батьківщину, обговорюється в Чехії, Польщі та Німеччині. Ці установи мають на меті не тільки допомогу у поверненні, але й слугуватимуть культурними та громадськими осередками для українців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube