Деякі культові фешн-знімки давно стали історією, котра відбиває моду і те, як остання змінюється і впливає на нас!
Крута фешн-фотографія – це не лише вбрання. Така світлина фіксує момент історії. Це більше, ніж портрет людини - це портрет часу й людства, в той самий момент, коли її було зроблено. Інформатор покаже вам фотографії, які назавжди змінили усвідомлення моди і її саму. Поїхали.
У 1950 році обкладинку американського Vogue назвали "візуальним хайку", бо вона порушила традиції презентації модної форми. Фото моделі Джин Патчетт було зведено до чотирьох рис: вигнута брова, ліве око зі "стрілкою", малинові губи та родимка. Це перетворило її на обличчя десятиліття, оскільки споживачі ще довго експериментували з так званим "поглядом лані". Його ж у 60-х наслідувала й муза Енді Воргола - Еді Седжвік.
Британська модель Леслі Горнбі, більше відома як Твіггі, ознаменувала нову моду 60-х. Зникли довгі важкі спідниці та незручні пояси, на їхнє місце прийшли міні-спідниці з кишенями, які носять з колготками, а не з панчохами. Знавці описували моду того часу як "інструмент конкуренції в житті поза домом". Жінки почали транслювати відвертий еротизм через свої образи та вбрання. Сексуальність ще не була аж такою кричущою, як нині.
В 1962 році Мерилін Монро вітала президента Джона Ф. Кеннеді з днем народження. Глядачі сповільнили дихання, коли вона скинула з плечей білу шубу, щоб відкрити облягаючу сукню, вкриту більш ніж 2500 кристалів, створену молодим дизайнером Бобом Макі. Через 60 років сукня знову потрапила в заголовки газет, коли Кім Кардашьян одягла її на Met Gala. Макі назвав таку позику "великою помилкою", мовляв, сукня Монро "була розроблена для неї, і ніхто більше не мав носити її".
У 1966 році Дон'єл Луна стала першою темношкірою моделлю, яка з'явилася на обкладинці британського Vogue. Поява Луни в головному журналі мала величезне культурне значення. Вона проклала шлях для інших темношкірих моделей, у тому числі для Беверлі Джонсон, яка в 1974 році стала зіркою обкладинки американського Vogue.
Деякі з образів культового співака й музиканта Девіда Бові, що найбільше запам’яталися в 70-х, були створені завдяки співпраці з дизайнером Кансаєм Ямамото. Зрозуміло, що авангардні ідеї останнього часто включали елементи японської культури. Бові носив чоловічі й жіночі речі Ямамото, це згодом стало зразком сучасної гендерної моди.
"Відбулася якась хімічна реакція. Мій одяг став частиною Девіда, його пісень і музики. Вони стали частиною послання, яке він доніс до світу", - згадував Ямамото в 2016 році.
Магазин Вів’єн Вествуд під промовистою назвою Sex, а згодом перейменований на Words End, на лондонській Кінгс-роуд містив фалічні графіті та феміністські трактати на стінах, а також продавав батоги та ланцюги, гумові спідниці та футболки з порнографічними текстами. Серед продавців були Кріссі Хайнд та Глен Метлок із Sex Pistols. Магазин був невід’ємною частиною панк-сцени того часу, саме там зустрічались знакові музиканти й художники.
Через понад 30 років після його смерті вплив дизайнера Рея Петрі продовжує діяти на моду. Чоловіки в спідницях і спортивне спорядження як предмети моди класу люкс - усе це образи, які Петрі підтримував ще у 80-х. До нього приєдналася невелика група колег у Лондоні, що працювала під псевдонімом "Баффало".
В 1984 році британська дизайнерка Кетрін Хамнетт у футболці з написом про розміщення американських ядерних ракет у Західній Європі потисла руку тодішній прем'єрці Маргарет Тетчер. Нині бренд Katharine Hamnett продовжує випускати футболки зі слоганами, включно з "Скасувати Brexit" і "Не стріляй".
Модні 90-і "відкрили" фото Корінн Дей, котра виросла в Лондоні та дружила з Кейт Мосс, яка тоді була ще підлітком. Остання згадувала, що фотографиня була вимоглила та навіть шантажувала тоді ще зовсім юну, а в майбутньому всесвітньовідому топ-модель. За словами Мосс, вона примушувала її знімати білизну, аби фото потрапили на сторінки глянцю. Однак, результат виявився того вартим, саме так в гламурній моді того часу народився так званий "героїновий шик".
Конічний бюстгальтер Мадонни, розроблений Жаном Полем Готьє, популяризував ідею носіння нижньої білизни як верхнього одягу. Вперше співачка одягнула його під час свого туру Blonde Ambition у 1990 році, цей елемент одягу поєднувався з костюмом у тонку смужку та моноклем. Замість традиційних м’яких вигинів, створюваних корсетом, версія Готьє зробила образ Мадонни більш жорстким. У поєднанні з відвертими танцями співачки, БДСМ та релігійними мотивами в сценічній постановці, це вбрання потрапило у заголовки газет по всьому світу.
В 1995 році найбільш фотографована жінка світу - принцеса Уельська Діана - задала тренд на десятиліття вперед. Вона показалася у велосипедках та світшоті великого розміру, і зараз ми наслідуємо цю моду. Діана знала - через моду можна висловлюватись, й була чи не першою дуже відомою у світі "модною дипломаткою".
У 2005 році фотограф Стівен Мейзел зробив світлину для Vogue Italia, яка демонструє, наскільки косметична хірургія стала невід'ємною частиною моди. Крім того, він багато знімав для Calvin Klein, Versace і Prada, більшість його фото були соціально значущими та промовистими.
У 2008 році Вікторія Бекхем, найстриманіша зі Spice Girls, яка так рідко посміхалася на публіці, неочікувано погодилась знятися в рекламній кампанії Марка Джейкобса. В ході зйомки провокаційний німецький фотограф Юрген Теллер зобразив Бекхем в пакеті з-під покупок з розкинутими голими ногами та ступнями на високих підборах. Десять років потому Бекхем, тепер вже сама шанована дизайнерка, з благословення Джейкобса відтворила цей образ до 10-річчя власної модної лінії.
Без сукні Versace з принтом "джунглі", в якій в 2000 році на вручення премії "Греммі" з'явилася Дженніфер Лопес, Інтернет був би зовсім іншим. Після того, як співачка одягнула її на червону доріжку, технічна команда Google помітила, що це найпопулярніший пошуковий запит. Через кілька тижнів народився Google Image Search. На показі Versace у 2019 році Джей-Ло знову "зламала" мережу черговою оригінальною сукнею.
У 2010 році Леді Гага вийшла на вручення премії MTV VMA у скандальній сукні з м'яса. ЗМІ намагалися зрозуміти, що саме своїм оригінальним появою хотіла показати артистка. У підсумку це пояснили як протест проти моди чи навіть прояв фемінізму, а дехто зробив висновок, що таким чином співачка започаткувала так звану вірусну епоху в моді. Захисники тварин назвали цей крок аморальним та надзвичайно жорстоким.
Розробкою сукні займався дизайнер Фернандес спільно зі стилістом співачки. Сукня відрізнялась асиметричністю, а м'ясною основою виступив стейк. На її складання у фахівців пішло близько тижня. Постачальником виявився різник, який забезпечує високоякісним м'ясом всю сім'ю дизайнера. Одягалася співачка за лаштунками, оскільки необхідно було вже в надягнутому стані дошивать деякі елементи. Сукню намагались зберегти, заморозивши. Втім, зробити цього не вдалося, оскільки м'ясо все ж почало псуватись.
У 2019 році світшот Діани, принцеси Уельської, в якому вона прогулювалась до свого авто на фото вище, продали анонімному покупцеві за понад 43 тисячі фунтів стерлінгів. Того ж року на зйомках для Vogue Paris улюблена модель покоління Z Гейлі Бібер відтворила спортивний образ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.