Шахраї перевипустили SIM-карту й таким чином заволодіти фінансовим номером жінки
Рано вранці у липні 2018 року киянка прокинулася від повідомлень з Приват 24. Хтось забрав з її рахунку понад 38 тисяч гривень.
Звісно, жінка на це не погоджувалася та згоди на перекази не давала. Вона одразу зателефонувала за номером ПриватБанку 3700 та повідомила про те, що сталося. Разом з оператором вона дізналася, що гроші зникали поступово, починаючи з 05:15 години ранку. Тоді вперше зникло 20 тис. грн. Через годину переказали ще 4 тис. 572 грн. Через пару хвилин після цього забрали таку ж суму. А потім повторили перекази на 4 тис. 572 грн ще два рази.
Більш того, саме того дня Vodafone заблокував її номер. Тому у шахраїв була можливість перевипустити SIM-карту й таким чином заволодіти фінансовим номером жінки. А, відтак, і доступом до рахунків.
Жінка просила ПриватБанк повернути втрачені заощадження, тому що вона ці перекази не робила. Однак банк їй відмовив. Для неї не залишалося іншого виходу, як звертатися до суду.
Постраждала просила, щоб ПриватБанк повернув їй втрачені кошти, а від Vodafone вона очікувала отримати 8 тис. грн компенсації за пережиті неприємності.
Жінка стверджувала, що банк має зберігати гроші, але цього обов’язку він не виконав. На це адвокат фінустанови відповів, що перекази робилися через Приват 24. А це можна зробити лише використовуючи особистий фінансовий номер телефону та знаючи дані його власника.
Суддя звернув увагу, що якщо шахраї викрали номер телефону, який було підв’язано до Приват 24, то банк не несе відповідальності за втрату грошей. Тому що з новою «сімкою» всі операції провели без помилок.
Жінка могла б надати докази на користь своєї версії від поліції. Річ у тому, що за її заявою Деснянським управлінням поліції Києва було відкрите кримінальне провадження №12018100030005874 щодо викрадення коштів. Проте будь-яких документів з приводу розслідування в матеріалах справи не було.
Щодо компенсації від Vodafone, то й тут було замало фактів. Суд очікував отримати пояснення, як викрадення SIM-карти вплинуло на жінку і до чого тут мобільний оператор. Звісно, що ніяких гарних емоцій втрата номера та грошей не додали. Проте для суду були важливі докази та можливість пов’язати викрадення номера, поганий настрій та дії Vodafone. Але цього теж не було.
Тому 23 лютого 2022 року суддя Печерського районного суду Києва Олексій Соколов вирішив, що гроші ані від ПриватБанку, ані від Vodafone жінка не отримає. Це рішення не оскаржували.
На жаль, швидко отримати назад гроші у подібному випадку не вийде, але це можливо. У разі помилки, за якої банкомат не віддає гроші, списані з рахунку, потрібно звертатися до підтримки банку.
Клієнтка повідомила, що банкомат вибив напис, який стверджував, що гроші списуватися не будуть. Проте, з рахунку вони таки зникли, і у додатку «Приват 24» зазначено, що «операція з банкоматом успішна». Сам банкомат на це ніяк не відреагував.
«У Приват 24 відбилося, що зняття готівки - успішне. Дівчина оператор склала заявку на інкасацію, і тут надходить повідомлення у додаток, що перевірка триватиме 14 днів. Купюроприймач не відкрився, повідомлення про списання надходять ще до завершення роботи з терміналом», – зазначила жінка.
На її відгук відповіли представники банку. Вони зазначили, що повернути кошти зможуть тільки після того, як завершиться перевірка з інкасації.
«Вибачаємося за незручності. Вашу заявку на повернення коштів прийнято в роботу. Для відпрацювання заявки ми чекаємо на результати інкасації пристрою. Зробимо все для повернення ваших грошей», – зазначили в коментарі представники ПриватБанку.
Інформатор писав, що через дзвінок фальшивої служби безпеки ПриватБанку жінка має виплачувати кредит.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.