Через дзвінок фальшивої служби безпеки ПриватБанку жінка має виплачувати кредит

У розмові з шахраєм жінка повідомила код з SMS

Через дзвінок фальшивої служби безпеки ПриватБанку жінка має виплачувати кредит
Банк попереджає, що потрібно бути обережними

У серпні 2016 року нібито працівник відділу безпеки ПриватБанку зателефонував жінці та заявив, що проходить «перекодування карток банку». Про успішність такого перекодування на її телефон надійде SMS-повідомлення з кодом, який вона повинна назвати.

Жінка назвала код зі сповіщення, тому що у неї не було сумніву, що це можуть бути шахраї. Оскільки співрозмовник знав те, що може знати тільки банк: повідомив її персональні дані та розповів про банківські продукти, якими вона користується. 

Але щось у дзвінку жінку насторожило. На наступний день вона пішла у відділення та запитала, чому у вихідний день телефонував їх співробітник з приводу «перекодування карток». Звісно, що ніякого «перекодування» не було. У банку одразу взялися перевірити рахунки та виявили, що на жінку оформили кредитний ліміт у 25 тис. грн. З них злодії вкрали 20 тисяч.

Жінку дуже злякала втрата такої суми, але у відділенні ПриватБанку її запевнили, що кошти, які вкрали з кредитної картки повернуть у повному обсязі у найближчий термін. Проте жінка вирішила не чекати та звернулася із заявою до Ірпінського відділу поліції. Там вона розповіла про дзвінок від «служби безпеки» та втрачений кредит. У поліції зареєстрували її заяву та відкрили кримінальне провадження №12016110040002871 за фактом шахрайства.

Лише у жовтні жінка звернулася до ПриватБанку із заявою, що в неї вкрали гроші. Вона запевняла, що це відбулося не її провини та просила розібратися з цією ситуацією. Клієнтка ніяк не могла зрозуміти, звідки на кредитній картці взявся ліміт на суму 25 тис. грн, якщо вона про це не просила. А поки банк мав розбиратися, жінка благала не нараховувати відсотки, поки все не стане зрозуміло.

На це банк відповів, що кредит оформлювався від її імені й тому вона повинна буде його повертати. Там нагадали, що через необережність вона сама допомогла шахраям, хоча банк повсякчас нагадує, що співробітники не дзвонять клієнтам та не просять їх повідомляти якісь коди.

Попри всі нагадування та намагання пояснити ситуацію банк гроші не повернув. Єдиною надією залишався позов до суду, завдяки якому жінка розраховувала розв'язати проблему з кредитом.

Що було у суді

Жінка просила суд визнати незаконним зарахування їй кредиту та повернути гроші. Крім цього, вона очікувала, що банк поверне їй 8 тис. 181,27 грн, які вона заплатила як проценти за кредитом. Окремо клієнтка просила компенсувати їй переживання, які оцінила в 10 тис. грн.

У банку на це відповіли, що жінка сама передала код з повідомлення та завдяки цьому шахраї отримали доступ до її рахунків. Таким чином порушила вимоги безпеки користування картою. Тому у банку вважали, що довго шукати винних непотрібно.

Однак жінка була впевнена, що вона все зробила вірно: повідомила банк про незаконне списання коштів та вчасно звернулась до поліції. Крім того, вона сама виховує маленьку доньку й тому хвилюється, чи вистачить в неї коштів на все: виплатити кредит та прогодувати дитину.

Суддя встановила, що в жовтні 2015 року жінка погодилась на умови обслуговування в банку й отримала картку з нульовим кредитом. Пізніше вона користувалася позикою з жовтня 2015 року по серпень 2016 року та повертала гроші.

Службове розслідування показало, що у серпні 2016 року у банкоматах Херсону хтось п’ять разів знімав по 4 тис. грн. Хоча жінка того часу була в Ірпені на Київщині. Однак суддю це не вразило. Тому у липні 2022 року суддя Ірпінського міського суду Київської області Наталя Карабаза вирішила, що гроші банку жінка має повернути.

На картці ПриватБанку несподівано з'явився борг

На сайті відгуків про роботу банків клієнт ПриватБанку поскаржився на те, що на його картці, якою він майже не користувався, несподівано з’явився борг, на який йде нарахування відсотків.

«У 2019 році із картки для виплат було списано 1000 грн. Транзакцій я не здійснював. На карті не було таких коштів, нею майже не користувалися, тому баланс став -1000 грн. (що є неможливим за відсутності кредитного ліміту картки). Після розмови зі співробітниками банку, виявилося, що це було списання в інтернет магазині. Банк запропонував зробити повернення і протягом певного часу мінус анулювали, але згодом мінус з’явився знову. Як пояснив співробітник банку, продавець відмовив у повернені банку. Подальших дій банку стосовно вирішення цього питання не було. Співробітники щомісячно телефонували та нагадували про борг, просивши повернути. Нагадую, що транзакцій я не здійснював та звісно ж не підтверджував, що уже свідчить про шахрайство та ненадійність системи безпеки банку. На сьогодні, я маю регулярні стягнення відсотку за незрозуміло що… бо кредит на картці для виплат не є можливим. Сума боргу складає — 2800 грн, які я не хочу повертати банку», - написав клієнт ПриватБанку на сайті Мінфін.

Представник ПриватБанку відповів: на картці може утворитися мінусовий баланс, якщо раніше здійснювалась оплата на певному сайті, на момент авторизації коштів було достатньо для оплати та при подачі заявки на повернення коштів продавець спочатку підтвердив наміри повернути кошти, однак пізніше кошти до банку не надіслав, через що сума була в доступному балансі та могла бути використана повторно клієнтом.

Інформатор розповів, що жінка підозрювала працівників ПриватБанку у викраденні грошей.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube