Шахрай дізнався номери рахунків, суми вкладів та персональні дані
У 2019 році чоловік прийшов із довіреністю до відділення ПриватБанку у Дніпрі та забрав чужі 42 тис. 864 євро вкладів. Нічого про це не знаючи, в серпні 2020 року власниця грошей захотіла їх забрати. Але забирати вже було нічого. Жінка звинуватила банк у порушенні банківської таємниці. Проте банк нагадав, що вона сама комусь видавала довіреність, коли робила вклад.
У вересні 2014 року жінка відкрила у ПриватБанку два вклади: один на 20 тис. євро на шість місяців, а другий на 15 тис. 231,94 євро на три місяці. З вересня 2014-го і до серпня 2020 року вона за грошима не приходила і строки дії договорів неодноразово продовжувались.
В серпні 2020 року жінка захотіла забрати свої гроші, проте в банку їй повідомили, що їх вже забрали у вересні 2019-го. Тоді прийшов чоловік і показав довіреність, посвідчену київським нотаріусом, що він має право розпоряджатися її грошима. В цьому документі були вказані номери вкладів та вся необхідна інформація про вкладницю. Банк перевірив довіреність в іншого нотаріуса. Виявилося, що документ був внесений до Єдиного реєстру довіреностей та порушень у ньому не знайшли. Тому банк, думаючи, що він все вчиняє вірно, видав чоловікові 42 тис. 864,18 євро з двох рахунків.
Проте власниця грошей стверджувала, що вона не знає чоловіка, якому нібито «довірила» свої вклади. Тому вона звернулася до поліції й там відкрили кримінальне провадження №12020020010001552 за статтею шахрайство. З розслідування жінці стало відомо, що в оригінальній довіреності були вказані зовсім інші прізвища. Тобто нотаріус не засвідчувала доручення на ім’я чоловіка, який забрав її заощадження.
Жінка була у розпачі та у всьому звинувачувала працівників ПриватБанку. Нібито вони порушили банківську таємницю, внаслідок чого шахраям стали відомі номери її рахунків, суми вкладів, персональні дані та адреса фактичного проживання. Вона вважала, що вони використали ці дані, щоб вкрасти її гроші.
Жінка просила суд стягнути з ПриватБанку 62 тис. 893,2 євро за двома вкладами, 3% річних у розмірі 227,35 євро та пеню у розмірі 21 тис. 787,13 євро. Також вона просила, щоб банк виплатив їй 150 тис. грн моральної шкоди.
У відповідь на це у банку трохи розповіли про крадія. Він 16 вересня 2019 року прийшов до відділення і попросив оформити йому картку, хоча до цього він не був клієнтом ПриватБанку. На наступний день він вже прийшов із довіреністю. Оскільки документ був оформлений вірно, а жінка не заявляла про втрату паспорта, то гроші банк видав. І у банку жінці порадили пошукати того чоловіка за всіма даними, які він залишив, коли забирав гроші.
У фінансовій установі нагадали, що жінка майже шість років могла слідкувати за своїми грошима через Приват 24. Крім того, банк вважав, що жінка могла сама розголосити дані про свої рахунки стороннім, коли при укладанні договорів у 2014 році видавала довіреність на розпоряджання своїми грошима. Більш того, виявилося, що жінка вже намагалася повернути заощадження через суд. Проте у січні 2021 року її адвокат просив суд не розглядати цю справу.
Проте зараз суд встановив, що жінка звертається із позовом тільки до ПриватБанку, а щодо того чоловіка, який забрав її гроші, чомусь ні. Суд ставив питання – чи потрібно допитати його, проте ніхто не погодився. Крім того, суд перевірив відомості з довіреності та з витягу, який отримав банк від нотаріуса і не знайшов там розбіжностей.
Суд вирішив, що це не банк поводився неправильно, а злочинець, щодо якого поліцією було відкрите кримінальне провадження. Тому у грудні 2022 року суддя Вінницького міського суду Вінницької області вирішив, що ПриватБанк не повинен щось виплачувати своїй клієнтці.
Інформатор розповідав, що ПриватБанк помилково заблокував рахунок чоловіка.