У ПриватБанку вказують, що клієнтка передала пароль від власного "Приват-24" стороннім особам за фішинговим посиланням
Жінка у додатку "Приват-24" помітила зникнення коштів з карток у розмірі 125 тисяч гривень. Банківські картки знаходились лише у неї, дані вона нікому не передавала, за жодними посиланнями не переходила. Про це йдеться у рішенні Ленінського районного суду Запоріжжя, опублікованому 11 вересня 2024 року.
24.12.2022 року жінка увійшла в додаток «Приват-24» де помітила, що з картки «Універсальна» та картки «Для виплат» кошти були переведені на її банківську картку «єПідтримка», з якої надалі були переведені п'ятьма транзакціями на загальну суму в розмірі 121 400 гривень при цьому сплачена комісія банку в розмірі 3 600 гривень (загальна сума 125 тисяч гривень) на невідому їй банківську картку «Монобанку». При цьому, до усіх карток була підключена послуга «регулярний платіж». Вона негайно зателефонувала до АТ КБ "ПриватБанк" та повідомила про списання коштів та просила заблокувати безпідставно списані кошти та усі рахунки. Оператор повідомив, що бачить рух коштів, переведення їх на банківську картку «Монобанку» та запевнив, що «автоплатіж», який було підключено ще не пройшов і його можна зупинити, її потрібно звернутися до банку у робочий час. 25.12.2022 року від оператора дізналась, що кошти все ж таки були списані з її банківських карток.
15.02.2023 року жінка падала до поліції заяву про скоєння злочину, де відкрили кримінальне провадження зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань від 16.02.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 185 КК України. Її визнано потерпілою у вищевказаному кримінальному провадженні.
"Банк повідомляв позивачку про те, що переказ коштів 24.12.2022 року з карток був здійснений шляхом створення регулярного платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Internet Banking "Приват-24". Вхід в "Приват-24" був здійснений під її авторизацією. При даній процедурі клієнт вводить свої ім'я користувача і пароль та входить у "Приват-24", створює необхідний платіж, вводить тільки йому відомий ключ доступу і після цього до банку надходить платіжне доручення, відповідно до якого банк здійснює переказ коштів. Транзакції були підтверджені 3Dsecure. Слід вважати, що клієнткою був переданий пароль від власного "Приват-24" стороннім особам за фішинговим посиланням, через що пройшли списання коштів", - заявили у ПриватБанку.
Суд частково задовольнив позов жінки. Акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк» зобов'язали повернути безпідставно списані з банківського карткового рахунку «єПідтримка» кошти в розмірі 125 тисяч гривень, шляхом їх відновлення на банківському картковому рахунку «єПідтримка». З банку на її користь стягнуть моральну шкоду в розмірі 3 тисячі гривень.
"У даній справі судом не встановлено та відповідачем не надано жодних доказів, які б безспірно підтверджували, що списання коштів з рахунків позивачки стало можливим виключно в результаті розголошення нею конфіденційної інформації по своїй картці, передачі даних та паролів третім особам, або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. З огляду на викладене, суд доходить висновку, що кошти з її рахунків були списані за ініціативою інших осіб внаслідок недозволених платіжних операцій, а відповідачем не було вчинено жодних дій, спрямованих на встановлення фактичних обставин списання коштів. Вказане свідчить про відсутність вини громадянки, а тому відмова банку у відновлення залишку кредитних коштів на її особистому рахунку є неправомірною, у зв'язку з чим позовні вимоги про зобов'язання акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» повернути клієнтці безпідставно списані з банківського карткового рахунку «єПідтримка» кошти в розмірі 125 тисяч гривень, шляхом їх відновлення на банківському картковому рахунку «єПідтримка» є обґрунтованими та підлягає до задоволення", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.