Пасажирка хотіла, щоб компанія компенсувала їй збитки
У лютому 2019 року жінка планувала по роботі злітати до Вільнюсу. Для цього вона купила квиток на поїзд до Києва, щоб вранці завчасно прибути до аеропорту Бориспіль. Але цим рейсом вона не полетіла.
Згідно з розкладом, поїзд №72 сполученням «Запоріжжя – Київ» мав відправитися з Запоріжжя ввечері та прибути до Києва майже о шостій годині ранку. Цей маршрут її повністю влаштовував, а часу між прибуттям поїзда та закінченням реєстрації на рейс вистачало повною мірою.
В день прибуття до столиці провідниця чомусь завчасно не будила. Також вона не попередила, що потяг прибуде із запізненням. Коли жінка саме її про це запитала, то виявилося, що вони запізнюються на годину. Пасажирку це дуже розхвилювало. Вона вирішила їхати на таксі в Бориспіль та викликала машину до центрального вокзалу у столиці.
Проте й через годину потяг до Києва не дістався. Пасажирам повідомили, що затримка складе вже дві години. Вже після станції Миронівка провідник запевнив, що максимум через 50 хвилин поїзд прибуде до столиці. Пристрасті розпалялися, тому що таксі вже чекало, водій нервував, жінка була як «на голках». Але після ст. Миронівка, хвилин через 20, поїзд взагалі зупинився, щоб пропустити інші рейси, які рухались за графіком. Таким чином жінка втратила ще 60 хвилин.
Загалом поїзд запізнився на три години. Всі були невдоволені, а жінка вважала, що якби провідниця чесно її попередила про тривалу затримку, то вона викликала таксі зі ст. Миронівка та встигла б на свій важливий рейс.
Через затримку потягу політ до Вільнюсу довелося відкласти, тому що на запланований рейс жінка не встигла. Вона купила новий авіаквиток «Київ – Вільнюс» з вилітом ввечері того ж дня. Але на роботі від цього не зраділи та жінка змушена була виправдовуватися.
Коли пристрасті вляглися, пасажирка звернулася до перевізника, щоб той компенсував їй збитки. В «Укрзалізниці» визнали факт запізнення, але виплачувати гроші відмовились, пославшись на правила перевезень.
Пасажирка вважала, що компанія порушила власні зобов’язання, тому має за це відповісти. Тому вона просила суд, щоб перевізник заплатив їй 14 тис. 690,64 грн та компенсував 5 тис. грн витрат на адвоката.
Суддя погодився, що через провину «Укрзалізниці» жінка була вимушена платити за новий квиток, тому компанія має це відшкодувати. Але не всі кошти, які хотіла пасажирка, вона отримала. Наприклад, вартість таксі нічим не була підтверджена. А хвилювання суд оцінив не в 10 тис. грн, а в 6 тис. грн.
Тому у листопаді 2019 року суддя Жовтневого районного суду Запоріжжя Максим Антоненко вирішив, що «Укрзалізниця» має виплатити пасажирці 15 тис. 240 грн.
Укрзалізниця продовжує викорінення зловживань та спекуляцій перекупщиків на білетах. Відтак, запроваджує нові правила, що мають цьому посприяти:
В «Укрзалізниці» зазначають, віднині всі квитки, що повертатимуться на конкретну дату, будуть вводитись у систему чітко за один день до дати поїздки між 08:00 та 09:00. Тобто загальний продаж квитків стартуватиме за 20 днів до рейсу, а квитки, які повертали, виставлятимуть на продаж за день до відправлення.
«Якщо ви не встигли придбати квиток за 20 днів, тепер не потрібно за ними полювати чи звертатись до «перекупщиків» — можна для термінових справ знайти всі повернуті квитки в цей чіткий часовий проміжок. А квитки, які будуть здаватись день у день, повертатимуться в систему не пізніше, ніж за 30 хвилин після здачі», — додали в компанії.
Інформатор писав, що через застосунок Укрзалізниці можна придбати квиток для домашніх тварин.